کد خبر: ۹۲۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 07 December 2020

به گزارش تابناک سمنان به‌روزرسانی جدیدی در اکتبر ۲۰۲۰ برای ویندوز ۱۰ منتشر شده و باوجود سایز نسبتاً کوچک، ویژگی‌های جدیدی به ویندوز اضافه کرده است. در این مطلب ۵ تا از مهم‌ترین ویژگی‌های این به‌روزرسانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

منوی استارت و نوتیفیکیشن‌های مرتب‌تر

مایکروسافت دست به تغییر برخی ظواهر قدیمی ویندوز ۱۰ زده است. رنگ پس‌زمینه مربعی آیکون‌های لایو یکسان شده و پس‌زمینه آیکون‌های کوچک حذف شده است. این موضوع موجب ظاهر مینیمالیستی ویندوز ۱۰ و مدرن به نظر رسیدن آن شده است. همچنین، مایکروسافت اینترفیس نوتیفیکیشن‌ها را تغییر داده است تا لوگوی هر اپلیکیشن در بالا سمت چپ هر نوتیفیکیشن به همراه آیکون واضح X برای دیسمیس کردن (Dismiss) آن نمایش داده شود.

بهبود استفاده لمسی از دو نرم‌افزار

اگر شما از لپ‌تاپ‌های تبلت شو استفاده می‌کنید، مایکروسافت بهبودهایی را اعمال کرده است که ویندوز در صورت نیاز به‌طور خودکار وارد تبلت مود می‌شود. همچنین نوار تسک‌بار و هیت‌باکس‌ها (Hit box) در اکسپلورر بزرگ‌تر شده است و کیبورد مجازی به‌طور خودکار در مواقع لزوم نمایش داده می‌شود.

مایکروسافت اج جدید

نسخه جدید مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به نسبت قبل بهبودهایی داشته است. مواردی از قبیل بهبود کارایی، لود سریع‌تر سایت‌ها، ویژگی جدید کالکشن و… از نمونه‌های این بهبودها است. همچنین، مایکروسافت اج قادر است تا تب‌های شما را در منو ALT+TAB نمایش دهد تا بتوانید علاوه بر انتخاب برنامه‌های باز، تب‌های بازشده را انتخاب کنید.

تنظیمات پیشرفته

حالا می‌توان رفرش‌ریت (Refresh Rate) ویندوز را در تنظیمات تغییر داد. دیگر نیازی به رفتن به کنترل پنل قدیمی نیست چراکه در ستینگ جدید، قادر به تغییر رفرش‌ریت خواهید بود. مایکروسافت به‌آرامی در حال پورت گزینه‌های کنترل پنل قبلی به ستینگ جدید است و این به‌روزرسانی نیز یکی دیگر از ویژگی‌ها را به منوی جدید اضافه کرد.

بهبودهایی درزمینهٔ اکانت

اگر ویندوزی با به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ را به‌تازگی نصب کنید، متوجه می‌شوید که ویندوز قابلیت تشخیص دستگاه‌های سینک‌شده در اکانت شما را دارد. مثلاً اگر یک دستگاه اندرویدی دارید که از آفیس بهره می‌برد، در صورت ورود به اکانت، آیکون دستگاه اندرویدی و آفیس به منوی تسک‌بار به‌طور خودکار اضافه خواهد شد.

این پنج ویژگی از مهم‌ترین تغییرات به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ است که می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار