استاندار مرکزی گفت: سه هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان مرکزی تا خرداد ۱۴۰۰ ساخته و تحویل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 06 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده درنشست بررسی ساخت هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان مرکزی، افزود: یک هزار باب از این مسکن‌ها برای افراد تحت حمایت کمیته امداد استان در نظر گرفته شده است که زمین آن را اداره کل راه و شهرسازی تأمین کرده و اعتبار ساخت نیز باید از سوی این نهاد حمایتی و منابع مالی استانی در سازمان برنامه و بودجه دیده شود.
وی اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام مددجویان کمیته امداد لازم است که برای تأمین آن مشارکت خیران نیاز است.
مجید مومنی،مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی هم گفت: سه هزار و ۲۴۹ مددجوی این نهاد مستأجر هستند که افزایش قیمت مسکن و تامین ودیعه برای این قشر ضعیف مشکل آفرین شده است.
وی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی در استان مرکزی قرار دارند که ۸۶ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود،اظهار داشت: ۳۴۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان در حال ساخت است تا دهه فجر تکمیل و واگذار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان در پایان گفت: از یک‌هزار واحد مسکونی ۲۰۰ واحد در بخش روستایی و ۸۰۰ واحد نیز در بخش شهری استان پیش بینی شده است.
محمد رضا فرح،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم گفت: ساخت دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان استان در دستور کار این مجموعه قرار دارد که هزار و ۶۰۰ واحد شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت ۸۳۱ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده و ۷۲۶ متقاضی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌ است، افزود: ۱۴۸ متقاضی مسکن محرومان نیز انعقاد قرارداد به اتمام رسیده که به خاطر شیوع کرونا پیشرفت کار با کندی انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه  عملیات پی‌کنی ۱۵۱ واحدمسکونی محرومان انجام شده و اسکلت ۴۴ واحد هم بسته شده است، گفت: ۲۲ باب از این واحدها گچ و خاک شده و عملیات فنداسیون ۹۹ واحد نیز تا خرداد ۱۴۰۰ تحویل متقاضیان شود،۳۰ باب از این واحدها نیز برای ایتام پیش بینی شده که ۱۰ واحد برای مددجویان بهزیستی و ۲۰ واحد نیز برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار