اولین دوره از مسابقه بزرگ "شهرِ من اصفهان" با موضوع چگونگی رفتار صحیح با افراد دارای معلولیت در جامعه، ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 05 December 2020

اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری شورای جوانان شهرداری اصفهان در نخستین مسابقه بزرگ "شهرِ من اصفهان" و به مناسبت روز جهانی معلولان، موضوع چگونگی رفتار صحیح با افراد دارای معلولیت در جامعه را انتخاب کرده است.

اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به منظور ارتقای دانش شهروندان و تبدیل شدن دانش آنها به رفتار به تهیه فرهنگ‌‌نامه بزرگ شهروندی و مجموعه کتاب‌هایی تحت عنوان "کتاب‌های نقره‌ای" اقدام کرده که مسابقه "شهرِ من اصفهان" بر این اساس هر ماه با یک موضوع از این کتاب‌ها برگزار شود.

کتاب‌های نقره‌ای حاوی توصیه‌ها و آگاهی‌هایی در زمینه‌های گوناگون برای شهروندان است. به این دلیل که افراد دارای معلولیت بخشی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند، شهروندان و خانواده‌ها باید چگونگی رفتار و ارتباط موثر با آنها را فرا بگیرند تا نیازهای آنان نیز برطرف شود و شهر اصفهان باید برای تمام اقشار از جمله افراد دارای معلولیت شهری زیست‌پذیر باشد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در مراسم رونمایی از پوستر مسابقه بزرگ "شهرِ من اصفهان" با تبریک روز جهانی معلولان، تأکید کرد که جهانشهر اصفهان همان‌طور که یک شهر جهانی خلاق است، شهر دوستدار معلولان نیز هست.

محمد عیدی افزود: امیدوارم در مقام خدمت به شهروندان عزیز اصفهانی افراد دارای معلولیت را نیز به نیکی مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت‌های گسترده آنها بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: در شهر دوستدار معلول باید بتوانیم آموزه‌های شهروندی را به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا شهروندان فهیم ما معلولان را به عنوان کارگزاران توسعه پایدار بدانند و نه الزاماً موضوع توسعه پایدار.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بر این اساس به موضوع بسیار مهم معلولان پرداخته و ضمن تدوین کتاب‌های نقره‌ای که دلالت بر ابعاد و اضلاع رفتارهای شهروندی دارد، موضوع یک کتاب را به چگونگی رفتار صحیح شهروندان با معلولان اختصاص داده است.

عیدی اظهار داشت: نهادی شدن این کتاب و آموزه‌های آن در رفتارهای شهروندی موجب استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه‌ای در حوزه معلولان می‌شود تا دست به این گنجینه گران‌بها ببریم.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه بزرگ «شهرِ من اصفهان» می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت http://shahrvandi-isf.ir نسبت به ثبت‌نام در مسابقه و دانلود رایگان کتاب با موضوع "چگونگی رفتار صحیح با افراد دارای معلولیت" اقدام کنند.

تعریف معلولیت، انواع مدل‌های معلولیت، علت معلولیت، عوارض ناشی از معلولیت، دغدغه‌های اصلی افراد دارای معلولیت، توصیه‌هایی جهت برخورد با افراد دارای معلولیت، نحوه سوال پرسیدن از افراد دارای معلولیت، آموزش مستقیم برای افراد دارای معلولیت، آموزش مستقیم برای افراد بدون معلولیت و آموزش غیرمستقیم از جمله بخش‌های مختلف این کتاب است.

آزمون این مسابقه به صورت مجازی و آنلاین از ساعت 18 تا 22 روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 آذرماه در وب‌سایت اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و نتایج آن سی‌ام آذرماه همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و شب یلدا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار