گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
حالا این اعتراضات به جلسات ستاد استانی کرونا هم کشیده شده و تقاضای این صنوف برای تجدیدنظر در محدودیت ها که بعضا از زبان برخی مسئولین مطرح می شود را در پی داشته است .
کد خبر: ۹۲۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 06 December 2020
این روزها بازار و صنوف کم کم به نقطه ای حاشیه ای برای محدودیت های کرونایی تبدیل می شود و اعتراضات و درخواست ها برای پایان یافتن این محدودیت ها بیشتر می شود . این گلایه و اعتراضات در وهله اول گریبان دستگاه های ناظر بر اجرای محدودیت را گرفته که حالا این اعتراضات به جلسات ستاد استانی کرونا هم کشیده شده و تقاضای این صنوف برای تجدیدنظر در محدودیت ها که  بعضا از زبان برخی مسئولین مطرح می شود را در پی داشته است .
اما از اول آذر ماه در پی اعمال محدودیت ها دو هفته ای و تمدید یک هفته دیگر گلایه های بازاریان بیشتر شد و روز شنبه 15 آدر ماه که فرماندار بویراحمد به همراه مدیران کل ، تعزیرات حکومتی ، صنعت و معدن و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از بازار یاسوج بازدید کردند ، برخی صنوف رودرو مشکلات و اعتراضات خود را مطرح کردند.
(گزارش ویژه و اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد از بازدید مسئولان از بازار شهر یاسوج را در ادامه ببینید)
تجمع اعتراضی برخی بازاریان
پس از حضور مسئولین در بازار شهر یاسوج عده ای از صنوف در یکی از پاساژها اقدام به بازگشایی محل های کسب خود نموده بودند که از طرف بازرسان خواسته شد به قانون احترام گذاشته شود .
برخی از صنوف اعلام می کردند که برای دفاع از حق خود اینجا جمع شده اند .
بازاریان چه می گویند؟
اما در این بازدید و تجمع ، برخی بازاریان دلیل اعتراضات خود از جمله تبعیض در رعایت پروتکل ها در مناطق مختلف کشور را بیان می کردند .
یکی از بازاریان از میزان ضرر و زیان خود و همکارانش می گفت و معتقد بود که باید به آن ها توجه شود و مسئولین راهی برای کمک به آن ها پیدا کنند.
یکی دیگر از بازاریان گلایه مند بود که در هر موقعی انقلاب و نظام به حضور بازاریان نیازمند بوده این گروه با افتخار پای کار بوده و اکنون هم باید به آن ها توجه شود .
جزئیات درخواست بازاریان را در فیلم زیر ببینید 
فرماندار و بازاریان !
در این بازدید میدانی ، خطاب درد دلها و درخواست های بازاریان متوجه فرماندار بود و البته شاهرخ کناری ، فرماندار بویراحمد هم تلاش داشت بدون استفاده از قوه قهریه قانون را خطاب به معترضین گوشزد کند.
از جمله مواردی که بازاریان خطاب به فرماندار مطرح کردند ، وجود تبعیض در رعایت محدودیت ها در کلان شهرها نسبت به استان ، عدم توجه به وضعیت معیشت خانواده بازاریان ، عدم توجه به وضعیت مالی بازاریان و بی توجهی به چک های برگشتی آنان ، بلا استفاده شدن اجناس ان ها با توجه به فصلی بودن این اجناس ، عدم ارائه تسهیلات و یا نا متناسب بودن برخی تسهیلات اندک در مقابل میزان بدهی ها و برخی موارد دیگر که البته شاهرخ کناری هم تلاش نمود در حد وظیفه و مسئولیت خود جوابگوی معترضین باشد .
درخواست های بازاریان و پاسخ های فرماندار را در فیلم زیر ببینید
پاساژی های متخلف و مغازه هایی که فک پلمپ کرده بودند!
در ادامه بازدید مسئولین با پاساژهایی مواجه می شدند که از بیرون قفل اما عده ای در درون آن بودند ! مسئولین با دیدن این وضعیت خواستار باز شدن درب پاساژ شدند و در کمال تعجب دیده شد که اکثر مغازه های درون پاساژ اقدام به فک پلمپ برچسب های مخصوص کرده بودند که این مورد هم صورتجلسه شد تا در ادامه و طی کردن روند قانونی با این متخلفین برخورد شود.
جزئیات فک پلمپ خودسرانه برخی مغازه ها را در فیلم زیر ببینید 
توضیحات مدیر کل تعزیرات حکومتی
در پایان این بازدید صالحی مدیر کل تعزیرات حکومتی جزئیاتی در خصوص نتیجه این بازدید خصوصا در بحث توجه به قانون را مطرح کرد .
توضیحات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
محمد مهدی بانشی هم از جمله مسئولانی بود که در پایان این بازدید در توضیحاتی میزان رعایت پروتکل ها را تشریح کرد .
حاشیه عجیب ! 
اما یکی از عجیب ترین قسمت های این بازدید ، پهن بودن بساط یک رمال و فالگیر بود که بی توجه به وضعیت این روزها در حالی که عده زیادی دور خود جمع کرده بود در حال رمالی بود ! البته با تذکرات مسئولین در آن لحظه اقدام بر جمع کردن بساط فالگیری خود نمود !
گل خوردن وقت اضافه از کرونا!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به کاهش چشمگیر آمار تلفات و بستری های ناشی از کرونا با در نظر گرفتن محدودیت های دو هفته ای در بویراحمد به نظر می رسد با کمی درایت و دوراندیشی مردم و مسئولان در یک هفته جدید که اضافه بر دو هفته قبل برای بویراحمد پیش بینی شده است ، می توان امیدوار به تغییر رنگ کرونایی شهرستان بویراحمد هم بود.
البته در این بین و با توجه به آنچه که امروز از برخی بازاریان عمدتا جوان شاهد بودیم و در صورت عدم توجه مسئولین به درخواست ها و وضعیت این بازاریان ، احتمال گل خوردن در وقت اضافه بسیار محتمل و وضعیت خطرناکی است که باید امیدوار بود با درایت مردم و مسئولین حداقل یک هفته ای این وضعیت محدودیت ها همانند دو هفته پیش جدی گرفته شود.
ضمن اینکه مسئولان باید کاملا توجه کنند که وضعیت اقتصادی و معیشتی بازاریان اصلا مناسب نیست !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار