معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تداوم تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در این استان با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19 در فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 05 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهروز مرامی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از همه واقف بر این امر است که مراکز فرهنگی و هنری شاید بیشترین مشکلات و ضرر و زیان های ناشی از شیوع بیماری متوجه این مراکز شده، اما با توجه به شرایط جامعه و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا الزام میکند که بی محابا دست به گشایش و ادامه و یا بازگشایی این مراکز اقدام نشود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرامی اضافه کرد: با اینکه خوشبختانه شاهد پایین آمدن آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در سطح استان فارس و شهر شیراز هستیم ولی این آمار همچنان نگران کننده بوده و می‌توان گفت که بیماری کووید ۱۹ همچنان افراد زیادی را تهدید می‌کند، بر همین اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفت که تعطیلی عمومی را به مدت یک هفته تمدید کند.

مرامی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم به عنوان یکی از دستگاه های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خود را ملزم می‌داند که بر اساس این مصوبات عمل و آنها رو پیاده کند. هرچند این اداره کل همواره پیگیر تسهیل شرایط فعالیت مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی و فراهم شدن مقدمات بازگشایی و ادامه فعالیت این مراکز با رعایت پروتکل‌ها بوده است اما شرایط حاکم به دلیل تداوم شیوع کرونا، کار را دشوار و مانع بزرگی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش مسئولان ارشد فارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای کنترل این بیماری بوده است، خواستار همراهی فعالان عرصه فرهنگ و هنر با هدف قطع زنجیره انتقال کووید 19 شد.

مرامی گفت: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تسهیلات و کمک‌های رو در قالب وام‌های کم بهره برای مراکز فرهنگی و هنری و آموزشگاه های دارای مجوز فعالیت، پیش‌بینی کرده و بسیاری از این مراکز نیز درخواست‌های خود برای استفاده از تسهیلات را ارائه داده‌اند که امیدوار هستیم این حمایت‌ها شامل همه متقاضیان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار