درسال جاری دو هزار و ۳۵۵ موقوفه در آذربایجان غربی سند دار شده اند.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 05 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه استان در اخذ سند مالکیت برای موقوفات ، رتبه نخست کشوری را دارا است گفت: ۶ هزار و ۷۴۴ موقوفه در سطح استان به ثبت رسیده است که  ۶ هزار و ۶۴۸ موقوفه متصرفی، ۱۴ موقوفه تولیت مشترک و نیز ۸۲ موقوفه غیرمتصرفی بوده است

حجت الاسلام ناصر جوانبخت از ثبت  ۳۹ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: بیشتر نیات این موقوفات، مساجد، خانه‌های عالم و ساخت حسینیه بوده است.

جوانبخت با اشاره به توزیع ۱۰ هزار و ۴۳ بسته معیشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده، گفت: همچنین در طول سال جاری ۲۸ هزار و ۹۰۰ پرس غذای گرم به همراه ۲۰۰ هزار عدد ماسک و دستکش نیز توزیع شده است.

وی اضافه کرد: تولیت غیر متصرفی فتح الله خان سرتیپ ارومیه نیز ۳ میلیارد ریال به بیمارستان امید و ۵۰۰ میلیون ریال به شبکه بهداشت ارومیه اختصاص داده، همچنین توسط این تولیت ۲ دستگاه ضدعفونی کننده در بیمارستان طالقانی نصب و پنج هزار ماسک در بیمارستان طالقانی ارومیه توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ۵۳۰ میلیون تومان کمک نقدی توسط اوقاف و امور خیریه استان در  سال جاری به نیازمندان خبر داد و اظهارکرد: در این مدت یک هزار و ۲۴ بسته مهر تحصیلی نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ موقوفه و بیش از ۴۰ هزار رقبه وقفی در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش عمده آنان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار