نماینده شیراز با اشاره به اینکه مدیران شهری به جای پرداختن به برخی پروژه‌های فانتزی و بدون اولویت، به سمت مناسب‌سازی مسیرها و معابر عمومی بروند، اظهار داشت: اکنون شاهد اجرای برخی پروژه‌ها در سطح استان و شهر شیراز هستیم که اولویت چندانی ندارند در حالی که در حوزه مناسب‌سازی معابر شهری اقدام خاص و شایسته‌ای برای معلولان و جانبازان صورت نگرفته است‌.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 05 December 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی یکی از وظایف مدیران و مسئولان را حل مشکلات جامعه معلولین و جانبازان دانست و با اشاره به اینکه جهت تردد در اماکن عمومی برای معلولان در سطح کشور و به‌ویژه شهر شیراز کار شایسته‌ای صورت نگرفته است گفت: این مسئله نیازمند اقدام جدی‌تری برای این قشر عزیز است که بنا به شرایطی، برخی محدودیت‌هایی را متحمل شده‌اند.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در حوزه معلولین همچنین شاهد بی‌توجهی‌های بسیاری هستیم، گفت: باید تلاش کنیم در حوزه قوانین و مقررات نیز نیازهای این جامعه را در نظر گرفته و آنها را برآورده کنیم؛ چرا که جانبازان و معلولان سزاوار شرایط زندگی بهتری در این جامعه هستند.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان، ضمن درخواست از دستگاه‌های اجرایی در این حوزه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و سایر قوا در این حوزه وظایفی بر عهده دارند که باید با تعامل و هماهنگی حقوق اجتماعی این قشر را به‌ طور کامل مد نظر قرار داده و برای تحقق آن، از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند‌.
 
وی همچنین از معلولان و جانبازان خواست تا پیشنهادهای خود را به مجمع نمایندگان ارائه کنند، تا نمایندگان آنها در مجلس، نسبت به وضع قوانین متناسب با نیازهای آنها اقدام کنند.
 
عزیزی با تاکید بر اینکه اگر دولت لایحه‌ای در زمینه بهبود شرایط زندگی معلولان ارائه می‌داد بسیار بهتر بود، گفت: متاسفانه دولت در شرایط فعلی این اقدام را انجام نخواهد داد بنابراین وظیفه ما که تصویب قوانین جامعه است باید از همه جهات مثمر ثمر باشد و برای این قشر عزیز از جامعه مواردی شامل تجهیزات، دارو، حمل و نقل و سایر مشکلاتی که با آن روبرو هستند، باید پیگیری شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: امید است با تلاش کافی و وافی اقدامات لازم در شان این عزیزان انجام شود.

 

برچسب ها: عزیزی ، معابر ، معلولین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار