عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتبار پروژه ملی راه‌آهن اردبیل از محل بودجه عمومی دولت برای سال آتی ۲ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که نسبت به امسال افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 05 December 2020

صدیف بدری با اشاره به افزایش 43 درصدی اعتبار راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: اعتبار پروژه ملی راه‌آهن اردبیل از محل بودجه عمومی دولت برای سال آتی 2 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که نسبت به امسال افزایش 43 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی این اعتبار را فارغ از اعتبارات مربوط به سفر رئیس جمهور، کمک بانک ملی ایران و اسناد خزانه اختصاصی برای مطالبات پیمانکاران عنوان کرد و افزود: امیدواریم با جدیت مسئولین استان این پروژه تا پایان دولت به سرانجام برسد.

بدری اظهار کرد: طرح جامع راه مهندسی طرحی کاربردی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه است که با زحمت بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی و همکاری سپاه حضرت عباس(ع) استان برگزار می‌شود، به‌گونه‌ای که این سیستم در اصل سیستم جامع اطلاعات دانشجویان مهندسی کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اذعان به اینکه بایستی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اطلاعات جامع بیشتری داده شود تا در هدایت و پیشبرد طرح های فنی و مهندسی استان کمک کرده باشد، افزود: طرح جامع راه مهندسی می‌تواند به ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت کمک کرده تا دانشجویان بتوانند با علم و اندوخته بیشتر به روند توسعه علمی و صنعتی کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: اکنون بیشترین نرخ بیکاری در کشور متاسفانه مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی است چون به موقع به فکر ظرفیت‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه نبوده‌ایم.

بدری تاکید کرد: مجلس در حوزه افزایش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها ردیف‌های خاصی در نظر گرفته و حتما با جدیت پیگیر هستیم تا نواقص موجود در این عرصه مرتفع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: در رشته‌های فنی و مهندسی حتی در امر سازماندهی فارغ‌التحصیلان و حتی تعرفه خدمات فنی و مهندسی هم در کشور مشکل داریم و بخشی از این مشکلات به ایرادات موجود در قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

وی در همین خصوص ادامه داد: در این ارتباط طرحی یک فوریتی در رابطه با اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه داده‌ام و پیگیر آن هستم که تا آخر مجلس بتوانیم قانون جامعی در این حوزه داشته باشیم.

 بدری یادآور شد: ایجاد ردیف بودجه در مجلس برای طرح‌های بزرگراهی مهم استان از جمله اردبیل به سرچم، اردبیل به آستارا، مشگین‌شهر به پارس‌آباد، اردبیل به گرمی و بیله سوار از دیگر مطالبات جدی مردم شریف استان بود که با پیگیری در مجلس به انجام رساندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار