فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تعدادی از پرندگان وحشی از گونه های مختلف به مناسبت روز جهانی خاک در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
کد خبر: ۹۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا عابدی مقدم در سخنانی اظهار داشت: به مناسبت روز 15 آذرماه روز جهانی خاک با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم»، 8 پرنده وحشی از گونه های مختلف آبزی، کنار آبزی و شکاری در زیستگاه خود رها شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد از پرندگان توسط شهروندان به اداره کل محیط زیست تحویل داده شده و یا از متخلفان کشف و ضبط شده اند، خاطرنشان کرد: این پرندگان وحشی شامل 2 عدد چنگر معمولی، 2 عدد فلامینگو، یک عدد درنا، یک عدد یلوه آبی و یک عدد سارگپه پابلند بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: 3 عدد دلیجه معمولی، یک عدد جغد شاخدار و 2 عدد سارگپه پابلند نیز که نیاز به تیمار و رسیدگی بیشتری داشتند، توسط یکی از دوستداران طبیعت در حال نگهداری بوده و به محض آمادگی برای رهاسازی، این کار انجام خواهد شد.

وی از همکاری و مشارکت نیروهای انتظامی و آتش نشانی در کشف و برخورد با تخلفات زیست محیطی و نجات و زنده گیری حیات وحش قدردانی کرد و گفت: بدون تردید حفاظت اصولی و هوشمندانه از گونه های مختلف گیاهی و جانوری، نیازمندی همکاری، مشارکت و تعامل همه مردم و مسؤولان است.

عابدی در پایان خواستار رسیدگی و مهربانی هرچه بیشتر مردم فهیم استان قم با طبیعت و جانوران وحشی به ویژه در روزهای سرد سال شد و گفت: شهروندان می توانند گزارش های خود مبنی بر نگهداری، شکار و صید و خرید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی را با شماره تلفن های 32602981 و 36207299 در میان بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار