رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی استفاده از حافظه‌های جانبی همانند فلش مموری و هارد اکسترنال در سازمان‌ها و ادارات هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 05 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر اظهار کرد: امروزه حافظه‌های جانبی همانند فلش مموری‌ها و هارداکسترنال‌ها  با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارند  مورد استفاده گسترده همگان وبه خصوص سازمان‌ها و ادارات قرار گرفته‌اند ولی حافظه‌های جانبی خواسته یا ناخواسته موجب ایجاد خطراتی از جمله آلوده کردن سیستم‌های دیگر با بدافزارهای مختلف و یا انتقال محتواهای محرمانه و شخصی به محل‌های ناامن می‌شوند.

وی افزود: هر سازمان و یا اداره‌ای بایستی برای حافظت از اطلاعات خود و جلوگیری از آسیب‌ها یک شخص متخصص و مجرب در زمینه IT را به عنوان مسئول امور IT  انتخاب کند. 

سرهنگ رسول جلیلیان در رابطه با ضرورت تدوین یک برنامه کاری برای استفاده امن و درست از حافظه‌های جانبی گفت: مسئول IT سازمان بایستی یک برنامه کاری و امنیتی برای استفاده از حافظه‌های جانبی تدوین و بر اجرای دقیق این برنامه کاری نظارت نماید این برنامه کاری بایستی به تمامی کارکنان آموزش داده شود تا افراد از اهمیت موضوع با خبر شوند.

این مقام انتظامی در رابطه با برنامه کاری که بایستی مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: با محدود نمودن استفاده از حافظه‌های جانبی از شبکه خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید. از این رو یک لیست و سابقه‌ای از تعداد حافظه‌های جانبی و کاربرانی که از این حافظه‌ها استفاده می‌کنند تهیه کرده و این لیست را مرتباً مرور کنید تا از محل حافظه‌ها و محل ذخیره‌سازی اطلاعات کسب و کار خود مطمئن شوید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هرگز حافظه جانبی را به رایانه‌ای که آن را نمی‌شناسید و یا قابل اعتماد نیست متصل نکنید؛ زیرا حافظه‌های جانبی ممکن است حامل بدافزارهایی باشند که در صورت اتصال به شبکه، می تواند کل شبکه را آلوده ‌کنند و موجب از بین رفتن و یا به خطر افتادن اطلاعات ذخیره شده در آن شود.

رئیس پلیس فتا استان البرز از مدیران، روسا و مسئولان  سازمان‌ها خواست: برای پیشگیری از آسیب‌های دنیای فناوری در جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود تلاش کنند و در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به منابع معتبری همچون سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار