مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مرکزی گفت:۴۰ بنای تاریخی استان مرکزی مرمت می شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 03 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در مراسم معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به واگذاری بناهای تاریخی و کمپ های گردشگری به بخش خصوصی و احیای ابنیه به عنوان برنامه های در دستور کار این مجموعه، افزود: مرمت ۴۰ بنای تاریخی، واگذاری سه مکان تاریخی از جمله کاروانسرای دولت آباد، منزل میرزاحسن آشتیانی و عمارت امیرمفخم و افتتاح کاروانسرای دو دهک دلیجان از برنامه های در دستور کار میراث فرهنگی استان است.
مرزبان اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه صنایع دستی ۹ هزار هنرمند در ۱۱۰ رشته دارد و در بحث احداث بازارچه های صنایع دستی در کشور، پیشرو است به طوری که در حال حاضر ۱۰ شهرستان دارای بازارچه هستند و به زودی بازارچه های صنایع دستی شهرستان های خنداب و زرندیه نیز افتتاح می شود.
در این جلسه از تلاش های ۱۹ ماهه علیرضا ایزدی در استان مرکزی تجلیل و مصطفی مرزبان به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان معرفی شد.
علی حاجی شیزری هم با اشاره به اینکه استان مرکزی در مسیر رشد و توسعه سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد، یکی از ابزارهای بهره برداری از این دارایی ها را معرفی ظرفیت ها دانست و گفت: پس از معرفی باید در حوزه برندسازی، تجاری سازی و بازاریابی ورود کرد تا استان مرکزی به استان هدف گردشگری تبدیل شود.
مدیر کل توسعه منابع انسانی و رفاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان مرکزی به واسطه وجود ظرفیت های بسیار، دارایی های فراوانی در اختیار دارد که باید در قالب ثروت به بهره برداری برسند.
او با بیان اینکه در دنیای امروز، صنعت گردشگری و صنایع دستی بسیار اهمیت دارد، یادآورشد: در اقتصاد غیرنفتی، گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و ما به تازگی به این عرصه ورود کرده بودیم، اما شیوع ویروس کرونا همه صنعت گردشگری و بخشی از صنایع دستی را تحت تاثیر خود قرار داد.
او با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: این اداره کل دارای ۱۳۳ نفر نیرو است که ۵۲ درصد آنها دارای تحصیلات بالای کارشناسی هستند و باید ارزش آنها را دانست چراکه تجهیزات را می توان فراهم کرد، اما در اختیار گرفتن سرمایه انسانی دشوار است.
در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با طرح این سوال که چرا استان مرکزی باید استانی گذری در حوزه گردشگری باشد گفت: اگر در زمینه معرفی ظرفیت ها و پتانسیل ها به خوبی عمل شود قطعا اقامت در استان افزایش می یابد و در این شرایط هتلدارها نیز دچار خسارت و زیان نخواهند شد.
بهروز اکرمی با بیان اینکه این روزها باید با کرونا زندگی کنیم، افزود: زندگی کردن با کرونا شعار نیست، مفهوم دارد، آیا زندگی با کرونا به معنی تعطیل شدن گردشگری و صنایع دستی است، مسلما خیر تنها باید طبق این شرایط برنامه ریزی و طراحی داشته باشیم و در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نوع دیگری عمل شود.
او تاکید کرد: زندگی با کرونا به معنی تعطیل شدن گردشگری نیست امید می رود گردشگری بتواند چرخ اقتصاد را بیش از گذشته به حرکت درآورد و توسعه این حوزه را در استان شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار