مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه، آمار کل مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی را ۷۶ هزار و ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده و ۴۰ درصد باقی‌مانده است.
کد خبر: ۹۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 01 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس بابک عاطفی در خصوص آخرین وضعیت مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی استان، اظهار داشت: ۱۲۷ هزار واحد مسکونی را در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در سطح استان کرمانشاه در دستور مقاوم‌سازی داریم.

وی با اشاره به مصوبه دولت در سال ۸۴ مبنی بر مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد در سطح کشور، گفت: در قالب این طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی، تاکنون ۳۸ هزار واحد در سطح روستا‌های استان بازسازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: قبل از اجرای طرح ویژه در استان، ۳ هزار واحد مسکونی روستا‌های مقاوم‌سازی شده بود که در حریان زلزله سال ۸۲ در منطقه دینور نیز بازسازی ۵ هزار واحد انجام شد.

وی به بازسازی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ استان اشاره‌ای داشت و افزود: مجموع بازسازی ما در جریان این زلزله ۴۱ هزار و ۱۰۰ واحد بود که ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد از آن مربوط به شهر‌ها و ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در روستا‌ها بود.

عاطفی کل مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی را ۷۶ هزار و ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده و ۴۰ درصد باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اولویت و اهمیت مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی و شهری، اضافه کرد: روستائیان در قالب استفاده از طرح ویژه برای مقاوم‌سازی واحد‌های خود می‌توانند تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد دریافت کنند تا با بازسازی منازل خود در صورت وقوع حوادثی همچون زلزله خسارت‌های مالی و جانی را به حداقل ممکن برسانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار