رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه درباره خطر ورشکستگی سه هزار واحد صنفی عضو این اتحادیه و بیکاری ۹۰۰۰ نفر هشدار داد و گفت: باید شرایط متفاوتی برای واحد‌های صنفی پوشاک در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات  با اشاره به تعطیلی بازار به دلیل محدودیت‌های کرونا اظهار کرد: از همکاری صنف پوشاک در این شرایط سخت قدردانی می‌کنیم که با وجود همه مشکلات مغازه‌های خود را بستند و همراهی خوبی داشتند، اما باید یادآور شد واحدهای صنفی پوشاک در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و اگر محدودیت‌ها ادامه پیدا کند با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه صنف پوشاک برای فصل مشخصی جنس تهیه می‌کنند و مانند سایر صنوف نیست که اگر اجناس آنها برای مدتی باقی بماند نه تنها ایرادی ایجاد نمی‌شود بلکه قیمت آن نیز بالاتر می‌رود، تاکید کرد: اکنون عرضه کنندگان پوشاک برای فصل سرما جنس تهیه کرده‌اند و اوج فروش این نوع لباس نیز در آذرماه است و اگر نتوانند لباس‌ها را در این مدت بفروشند مجبورند آنها را در ماه دیگر با نصف یا یک سوم قیمت حراج کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان پوشاک کرمانشاه اجناس خود را از طریق چک خریداری می‌کنند و اگر نتوانند در موعد مقرر جنس‌ها را به فروش برسانند و چک‌ها را پاس کنند، ورشکسته خواهند شد.

بیات خاطرنشان کرد: نزدیک به 80 درصد پوشاک فروشان کرمانشاه مستاجر هستند و در شرایط سخت کنونی باید به فکر اجاره مغازه خود هم باشند.

وی ادامه این روند را باعث تعطیلی سه هزار واحد صنفی پوشاک شهر کرمانشاه دانست و عنوان کرد: در هر یک از این مغازه‌ها حداقل سه نفر کار می‌کنند و با این روند 9000 نفر بیکار خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه با توجه به مشکلات ویژه‌ای که این صنف دارند خواستار در نظر گرفتن شرایط خاص برای آنها شد و گفت: تقاضا داریم اجازه بدهند صنف پوشاک حداقل چند ساعت در روز فعالیت داشته باشد.

بیات یادآوری کرد: از سوی دیگر صنف پوشاک امیدی به حمایت‌هایی که مدام از آن صحبت می‌شود ندارند، زیرا در دوره گذشته نیز هیچکدام از وعده‌های تسهیلات و ... برای عرضه کنندگان پوشاک که جزو گروه‌های آسیب دیده محسوب شدند محقق نشد و ریالی کمک دریافت نکردند و اکنون نسبت به آن زمان هم شرایط وخیم‌تری دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار