مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تا به امروز هیچ گونه آنفلوانزا حاد پرندگان در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۲۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 30 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فریدون یاوری اظهار کرد: تا به امروز هیچ گونه آنفلوانزا حاد پرندگان در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

وی افزود: یگان‌های حفاظت محیط زیست در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه به صورت مرتب در حال گشت زنی هستند و با توجه به دستورالعمل ابلاغی در صورت مشاهده مرگ مشکوک پرندگان آن را به اداره کل حفاظت محیط زیست گزارش می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با دامپزشکی استان کرمانشاه، در صورت یافتن مورد مشکوک، جسد پرنده برای انجام آزمایشات لازم انتقال پیدا می‌کند.

یاوری ادامه داد: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک از تماس با آن خودداری کنند و از طریق تلفن گویا ۱۵۴۰ و ۶۱-۸۲۳۰۰۶۰ به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

وی با اشاره به محل‌های تردد پرندگان مهاجر، بیان کرد: تالاب‌ها، سراب‌ها، رودخانه‌ها بیشترین محل تردد پرندگان مهاجر را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شکار این پرندگان غیر قانونی است، گفت: در صورت مشاهده شکار غیرقانونی متخلفین به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار