به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با وجود بارش‌های خوبی که طی چند وقت اخیر داشتیم، هنوز نزدیک به ۳۵ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است.
کد خبر: ۹۲۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 29 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا؛بهرام درویشی با اشاره به کم بارشی که از ابتدای پاییز امسال با آن مواجه بودیم، اظهار کرد: با وجود دو بارندگی خوبی که اخیرا داشتیم، هنوز ظرفیت سدهای استان تکمیل نشده و هیچ سدی در وضعیت سرریز قرار ندارد.

وی ادامه داد: بعد از سامانه بارشی قبلی، نزدیک به 872 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره داشتیم و نزدیک به 35 درصد ظرفیت یعنی رقمی معادل 478 میلیون مترمکعب ظرفیت سدها هنوز خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: چند روز طول می‌کشد تا آورد بارش‌های اخیر نیز وارد سدهای استان شود و احتمالا میزان ذخیره سدها بیشتر خواهد شد، اما بعید است این میزان بارش هم باعث سرریز سدها شود.

درویشی با اشاره به اینکه ظرفیت کافی در سدهای استان ایجاد شده تا در صورت بروز سیلاب مشکلی برای مدیریت آن نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان، میزان و درصد پرشدن حجم مخازن سدها به صورت آنلاین و مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی از بارش‌های قابل توجه چند روز اخیر در سطح استان هم یاد کرد و با بیان اینکه آمادگی کامل برای مدیریت این بارش‌ها وجود دارد، گفت: لایروبی رودخانه ها و رفع خطر در نقاط بحران زا انجام شده است. همچنین با وجود تعطیلات کرونایی، تمام تیم های کنترل سیلاب و نیز گروه‌های گشت و بازرسی بمنظور پایش و کنترل رواناب ها فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره سیلابی شدن رودخانه‌های استان هشدار دارد و افزود: از مردم تقاضا داریم حتی اگر رودخانه‌ها را آرام دیدند باز هم از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند، زیرا هر لحظه امکان ورود آب از بالا دست و وقوع سیلاب وجود دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار