مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: سهمیه طرح یارانه دستمزد استان در حوزه سلامت تا پایان سال جاری به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 29 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمد رشیدی»  افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی در زمینه کارآفرینی صورت گرفت و امسال برای دومین سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی استان معرفی شد.

او گفت: امسال در بحث یارانه دستمزد تمام سهمیه استان ۵۸۰ نفر است که ۲۹ نفر از این سهمیه یعنی پنج درصد آن به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: اما با پیگیری های انجام شده این سهمیه به ۱۷۷ نفر در حوزه سلامت یعنی حدود ۳۰ درصد کل سهمیه استان و ۶ برابر هدف تعیین شده افزایش پیدا کرد.

رشیدی افزود: باتوجه به درخواست ها و اعلام نیاز بنگاه‌های حوزه سلامت استان این سهمیه تا پایان سال به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جذب حدود ۵۰ درصد از میزان این سهمیه به حوزه سلامت تا پایان سال جاری از مهمترین اهداف دفتر کارآفرینی دانشگاه است.

طرحی برای رونق بازار کار

رشیدی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که پارسال یارانه دستمزد تنها به افرادی که دارای ۶ ماه سابقه پرداخت بیمه بودند تعلق می گرفت اما امسال هر نیروی جدیدی که به مجموعه اضافه شود می تواند از قانون یارانه دستمزد استفاده کند و براساس این طرح یک سوم حقوق به مدت یک سال به کارفرما پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشت استان‌ کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا می‌شود، گفت: این طرح یکی از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است.

وی افزود: براساس این طرح که در حمایت از مناطق غیربرخوردار از اشتغال صورت گرفته وجهی به صورت سه ماه یکبار بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی ۲۰ تا ۳۵ سال توسط دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس طرح یارانه دستمزد، به کارآفرینان که شغل اولی‌ها را در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد به مدت یکسال تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

رشیدی، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما، افزایش فرصت اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی بخش سلامت و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان ساکن هستند.

در این استان اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵ بیمارستان بخش دولتی، خصوصی و وابسته به نیروهای مسلح فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار