با نایاب شدن روغن در بازار برخی سودجویان اقدام به عرضه و فروش اجباری برخی کالاها مثل تن‌ماهی، رب گوجه فرنگی و غیره با روغن کردند این بار گزارش‌هایی از شهرستان جهرم و خفر مبنی بر فروش اجباری زعفران در کنار روغن رسیده است.
کد خبر: ۹۱۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 26 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:با نایاب شدن روغن در بازار برخی سودجویان اقدام به عرضه و فروش اجباری برخی کالاها مثل تن‌ماهی، رب گوجه فرنگی و غیره با روغن کردند. این بار گزارش‌هایی از شهرستان جهرم و خفر مبنی بر فروش اجباری زعفران در کنار روغن رسیده است.

فرصت‌طلبی شرکت‌های پخش موادغذایی در فروش اجباری کالا در کنار روغن

محمد قاجاریه، بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفته است: متأسفانه طی هفته‌های اخیر و پس از بروز التهاب در بازار روغن نباتی برخی شرکت‌های پخش و توزیع‌کنندگان مواد غذایی در اقدامی فرصت‌طلبانه فروش روغن نباتی به مراکز عرضه و مصرف‌کنندگان را منوط به خرید برخی محصولات نظیر رب، تن ماهی، کیک و غیره کرده‌اند.

وی افزوده است: کارخانجات روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالا‌ها همراه با روغن نباتی ندارند و قیمت‌گذاری و فروش روغن نباتی توسط کارخانجات منطبق با قانون و ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

قاجاریه تصریح کرده است: انجمن روغن نباتی از کارخانجات تولیدی روغن نباتی خواسته است که با فروش اجباری کالا‌ها همراه با روغن نباتی توسط عوامل توزیعی به شدت مقابله کنند و بسیاری از کارخانجات نیز به صورت مکتوب و رسمی با این موضوع برخورد کرده‌اند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی خاطر نشان کرده است: نظارت بر توزیع و فروش مواد غذایی با سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی است و آن‌ها باید برای حل این مشکل ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

 

فروش اجباری کالا همراه با کالای دیگر تخلف است

حمید زارع، رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گونه فروش اجباری را تایید نمی‌کنیم، می‌گوید: فروش اجباری کالا همراه با کالای دیگر از دید قانون تخلف است و ما با آن برخورد می‌کنیم.

وی می‌افزاید: اگر یکی از شهروندان با فروش اجباری کالایی در کنار روغن مواجه شد سریعا به اداره صنعت و معدن شهرستان اطلاع دهد یا با تماس با سامانه 124 یا سامانه اینترنتی124.ir این تخلف را اعلام کند ما سریعا پیگیری و نتیجه را به شخصی که گزارش کرده اعلام می‌کنیم.

تشکیل 5 پرونده تخلف فروش اجباری در استان فارس

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس می‌گوید: از ابتدی آبان ماه تاکنون در زمینه فروش اجباری 78 مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل 5 پرونده تخلف به ارزش 22 میلیارد و 261 میلیون ریال شده و عمده کالاهای مورد تخلف نیز مواد غذایی، ماکارونی، شکر، شوینده‌ها، کیک و رب گوجه بوده است.

زارع می‌گوید: 63 مورد بازرسی از انبارها، عمده فروشان و شرکت پخش در زمینه عدم اعلام موجودی انجام شده که منجر به تشکیل 5 پرونده به ارزش 15 میلیارد و 201 میلیون ریال شده و عمده کالاهای مورد تخلف پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی و سیمان بوده است.

تشکیل 12 پرونده احتکار کالا در فارس به ارزش 197 میلیارد ریال

وی می‌افزاید: در زمینه احتکار کالا نیز 177 مورد بازرسی انجام شده که 12 پرونده تخلف به ارزش 197 میلیارد و 580 میلیون ریال تشکیل و عمده کالاهای مورد تخلف نیز روغن خوراکی، قند، برنج، کود شیمیایی، خودرو، روغن موتور، لاستیک و پیاز بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه تا 5 آذرماه در مجموع 318 مورد بازرسی از شرکت‌های پخش، عمده‌فروشان و انبارهای نگهداری کالا انجام شده و 22 پرونده تخلف به ارزش 235 میلیارد و 42 میلیون ریال تشکیل شده است، می‌گوید: پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی، سیمان، شکر، قند، روغن موتور، کیک، رب گوجه فرنگی، لاستیک، برنج و کود شیمیایی عمده کالاهای مورد تخلف بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار