اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 5 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 25 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 5 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 5 آذر بشرح زیر است:

کشف سموم کشاورزی در"سیمرغ"

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 70 هزار لیتر سموم کشاورزی احتکار شده به ارزش 130میلیارد ریال در شهرستان "سیمرغ" خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع سموم کشاورزی و احتکاری در شهرستان سیمرغ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبار دپو و احتکار سموم کشاورزی در شهرستان "سیمرغ" شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: ماموران با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و صمت در بازرسی از این انبار، بیش از 70 هزار لیتر انواع سموم کشاورزی کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش کالای احتکار شده را برابر نظر کارشناسان بیش از130 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه هدف از احتکار و قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور، منفعت طلبی و سوء استفاده از نیاز مصرف کنندگان و سایر نیازمندی های عمومی است از مردم خواست در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی، مراتب را به مرجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.#


------------------------------------------------------------


کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با استفاده از چک های جعلی و سرقتی در شرق استان و برخی استان های کشور خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه فردی اهل و ساکن يزد به پليس آگاهي شهرستان "گلوگاه" و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداري از وی در پوشش خريد کاشي و سراميک با ارائه چک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در تحقیقات از شاکی دریافتند، افرادي از طريق فضاي مجازي و تماس تلفني با مال باخته در چندين نوبت اقدام به خريد کاشي و سراميک به ارزش 8 ميليارد ريال با ارائه چک کردند که در زمان سررسيد، چک ها فاقد موجودي بوده است.

سردار میرزایی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات طی تماس تلفنی با صاحب چک ها مشخص شد، چک ها سرقتی بوده و از داخل یک خودرو در تهران به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و استفاده از شگرد های خاص پلیسی، رد متهمان در شهرستان های بهشهر و گلوگاه شناسایی شد.

سردار میرزایی از دستگیری 3 متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خبر داد و افزود: در بازرسي از منازل و خودروي متهمان، اسناد، مدارک و چک هاي جعلي و مسروقه مرتبط با پرونده جعل و کلاهبرداري و خريد و فروش کاشي و سراميک در سطح بسيار زياد در شرق استان مازندران و استان گلستان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از شناسایی 4 مال باخته در این خصوص خبر داد و افزود: متهمان تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری در استان هاي "يزد، گلستان و تهران" به وقوع پیوسته که موضوع در دست بررسی است.

سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: هر یک از متهمان با قرار وثیقه 10 میلیاردی روانه زندان شدند.#


------------------------------------------------------------


برگشت 7 هزار خودرو از مبادی ورودی شهرستان های استان مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از اعمال محدودیت های تردد در کلیه شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی و برگشت 7 هزار خودرو از آغاز شروع طرح در سطح استان خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در راستای تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی از روز شنبه اول آذرماه جاری در سطح استان به اجرا درآمد.

وی از اجرای این طرح در 56 نقطه از مبادی ورودی استان و شهرستان ها خبر داد و تصریح کرد: در استان مازندران شهرستان های "آمل، بهشهر و ساری" دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از 7 هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی شهرهای استان برگشت داده شدند، افزود: طی این مدت بیش از یک هزار خودرو به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوط به محدودیت های ترافیکی در شهرهای با وضعیت قرم

masoud pashna, [۲۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۷]
ز و نارنجی از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه این محدودیت ها شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی شود، تصریح کرد: ممنوعیت های تعیین شده برای کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن ها در یک نقطه قرار ندارد، هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

سردار میرزایی همچنین از اعمال محدودیت های تردد از ساعت 21:00 شب تا 4:00 بامداد در شهرها خبر داد و افزود: پلیس راهور با استفاده از دوربین های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهرها اقدام و در صورت مشاهده خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

وی از سایر خودروهایی که دارای ممنوعیت تردد نیستند، خواست: برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از همکاری خوب رانندگان وسایل نقلیه و شهروندان در اجرای هرچه بهتر این طرح با پلیس قدردانی کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همگانی است و هم افراد جامعه در راستای پیشگیری از این بیماری باید به وظیفه شهروندی خود عمل کنند.

وی همچنین به نقش موثر رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان اشاره کرد و افزود: رسانه ها با تولید محتوا و انتشار اخبار و وضعیت موجود نقش موثری در آگاهی بخشی و آموزش همگانی دارند.#


------------------------------------------------------------


زوج موبایل قاپ در قائم شهر به دام افتاد

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری زوج موبایل قاپ با 29 فقره سرقت در قائم شهر خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی همراه عابران توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 12 قائم شهر متهمان را شناسایی کردند.

سرهنگ حسینی، در ادامه، اظهار داشت: متهمان که یک زوج حدودا 30 تا 32 ساله بوده اند در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر و در بازرسی از آنان 10 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.

این مقام انتظامی، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 29 فقره سرقت گوشی همراه عابران در شهرستان قائم شهر اعتراف کردند و پش از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندرن در خاتمه به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در موقع مکالمه با تلفن همراه در معابر مراقب سارقان و افراد فرصت طلب باشند.


------------------------------------------------------------


کشف 30 فقره سرقت قطعات خودرو در فریدونکنار

فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از دستگیری سارقان حرفه ای قطعات خودرو با 30 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسن هاشم پور با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان فریدونکنار ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی های همه جانبه، ماموران پليس آگاهي مخفیگاه سارقان در این شهرستان را شناسایی و با هماهنگي قضائي در عمليات غافلگيرانه 2 سارق داخل خودرو را دستگير کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، خاطر نشان کرد: متهمان در تحقيقات و بازجويي های فنی پلیس به 30 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند

سرهنگ هاشم پور از کشف اقلام سرقتی شامل ضبط، باند، باتری، لاستیک زاپاس در مخفیگاه متهمان خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند.

فرمانده انتظامي فریدونکنار با تاکيد بر خودداری از نگهداری اشياء قيمتي، اسناد و مدارک اتومبيل و هويتي در داخل خودرو به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو در مکان هاي خلوت اجتناب و آن را به تجهيزات ايمني مجهز کنند.


------------------------------------------------------------


کشف موتور سیکلت قاچاق در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت ، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اد

masoud pashna, [۲۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۷]
اره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان شدند .

سرهنگ دیلمی ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد .

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.


------------------------------------------------------------


کشف 17 فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 17 فقره سرقت داخل خودرو و منزل با دستگیری 10 متهم به سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و منزل در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و تقویت گشت های انتظامی ، 10 متهم به سرقت شناسایی و با هماهنگی قضائی در چند مرحله عملیات دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 17 فقره انواع سرقت اعتراف کردند .

سرهنگ جعفری از کشف یک کیلو گرم تریاک در این خصوص خبر داد و به شهروندان توصيه کرد: با رعایت هشدارهای پليسی در حفظ و نگهداري اموال خود کوشا بوده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طریق سامانه 110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


اجرای طرح مقابله با سرقت در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری کشف 8 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و اماکن خصوصی در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی جویبار با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، موفق به شناسایی 8 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .

سرهنگ جعفری، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6فقره سرقت سیم برق و 2 فقره اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ جعفری، اموال مسروقه کشف گردید، در ادامه رسیدگی به این پرونده نیز خبر داد و بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .


------------------------------------------------------------


کشف کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از شناسایی و دستگیری 2 دوره کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی خبر داد.

سرهنگ محمد زمان شالیکار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجع قضائی و انتظامی این شهرستان مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنان، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های همه جانبه و اقدامات فنی و مهندسی متهمان اصلی این پرونده را شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: متهمان را که به عنوان دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار در بازارهای هفتگی سراسر استان فعالیت می کردند، در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستن نور، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از 18 نفر از شهروندان با روش دریافت اطلاعات آنان از طریق کارت های عابر بانک (فیشینگ) اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه با بیان این که این 2 کلاهبردار حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به مردم توصیه کرد: ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات هویتی، بانکی و رمز عابر بانک خود به سایر افراد، در موقع پرداخت هرگونه وجهی از طریق کارت های عابر بانک مواقب سوء استفاده کلاهبرداران و افراد شیاد باشند.


------------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق اموال داخلی خودرو در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری 2 سارق اموال داخلی خودرو با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اموال داخلی خودروها در سطح شهرست

masoud pashna, [۲۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۷]
ان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزو.د: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران کلانتری 12 موفق به شناسایی 2 سارق حزفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ قیصری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره سرقت اموال داخلی خودروها در این شهرستان اعتراف کردند.

وی با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در پارک خودرو، درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


------------------------------------------------------------


سوداگر مرگ در بهشهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک عامل افیونی و کشف 5 کیلو گرم حشیش در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افيوني در شهرستان بهشهر موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهرافزود: مأموران با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي ميداني، موفق به شناسايي این قاچاقچی مواد مخدر شدند.

سرهنگ عنایتی، اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را حین جابجایی مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از وی 5 کیلو حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


------------------------------------------------------------


دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی و کشف 10فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی، 4نفرسارق سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی خود شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضایی آنها را در عملیات های غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف نمودند که متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان عزیز توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .


------------------------------------------------------------


كشف 12 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف چهار دستگاه خودروی حامل12 و نیم تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: ماموران انتظامی اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين کنترل خودروهاي عبوري به 4 دستگاه خودروی کامیونت حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی ، افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها 12تن و 500کیلوگرم چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود: در این راستا 5 نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق حرفه ای داخل خودرو در فریدونکنار

فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از دستگیری 2 سارقین حرفه ای داخل خودرو با 30 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن هاشم پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان فریدونکنار و شهرستان های همجوار موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، ماموران پليس آگاهي موفق به شناسایی 2 سارق ح

masoud pashna, [۲۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۴۷]
رفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ هاشم پور، خاطرنشان کرد: باهماهنگي قضائي طي يک عمليات غافلگيرانه متهمان دستگير و در تحقيقات و بازجويي ها به 30 فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

وی از کشف اقلام سرقتی در مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این دو سارق حرفه ای پس از تکميل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند.

فرمانده انتظامي فریدونکنار با تاکيد بر خودداری از نگهداری اشياء قيمتي، اسناد و مدارک اتومبيل و هويتي در داخل خودرو ، به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو در مکان هاي خلوت اجتناب و آن را به تجهيزات ايمني مجهز کنند.


------------------------------------------------------------


مهارت های زندگی در شرایط کرونا

از تغییراتی که ویروس کرونا در زندگی ما ایجاد کرد، گذراندن زمان بیشتر در کنار اعضای خانواده است....

امروزه ما بیش از هر زمان دیگری در کنار اعضای خانواده هستیم و با آنها وقت می گذرانیم ،احتمالا این میزان از ارتباط در زمانی که اکثر افراد جامعه اضطراب و نگرانی های مختلفی تجربه می کنند، چالش هایی را در روابط ما با اعضای خانواده بوجود می آورد.

ضروری است برای رهایی از این چالش ها اقداماتی را انجام دهیم تا روابط ما که با ارزش ترین دارایی های ما هستند، به سلامت از این بحران ایجاد شده عبور کنند.

- نسبت به خودتان و دیگران بخشنده باشید

واقعیت این است که شرایطی که در آن قرار داریم یک موقعیت بی سابقه است. انتظار اینکه در چنین موقعیتی بتوانید عملکرد حداکثری در کار، تحصیل، وظایف والدینی و... داشته باشید انتظار زیادی است.

واقع بین باشید و نسبت به خودتان بخشنده باشید، از طرف دیگر امروزه افراد دیگر نیز بیش از هر زمان دیگری به بخشش و گذشت ما نیاز دارند تا با کمترین هزینه شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

- نکات حساسیت زا از منظر رفتاری برای یکدیگر را بشناسید

شما باید موضوعاتی را که باعث ناراحتی برای افرادی که کنارتان هستند رابشناسید، این موضوع در افراد مختلف بسیار متفاوت است، برای شخصی ممکن است با صدای بلند موسیقی گوش دادن آزار دهنده باشد و دیگری از اینکه به حریم شخصی اش احترام گذاشته نمی شود بیش تر ناراحت شود و یاشاید در شرایط فعلی یکی از موضوعات برای بسیاری از ما جدی نگرفتن توصیه های بهداشتی است.

- از ترس ها و نگرانی های یکدیگر سوال کنید

با هر کسی که در خانه حضور دارید، بنشینید و در رابطه با ترس ها و نگرانی هایش از او سوال کنید، صحبت های یکدیگر را جدی بگیرید و برای داشتن احساس بهتر از هم حمایت کنید.

- صبور بوده و انتقاد نکنید

انسان ها زمانی که تحت فشار هستند، حساس تر شده و راحت تر واکنش های تند و افراطی نشان می دهند. در شرایط فعلی باید از انتقاد و تحقیر دوری کنید و نهایت سخاوت را در رابطه خرج نمایید.

اگر خودتان احساس خستگی و کلافگی کردید به جای اینکه جنجال راه بیندازید، به سایر اعضاء خانواده اطلاع دهیدکه به مقداری زمان و فضای شخصی نیاز دارید.

- تا حد ممکن شرایط عادی زندگی را حفظ کنید

سعی کنید تا جایی که می توانید روال عادی خانه را حفظ کنید. هر چند رعایت فاصله اجتماعی و سر کار نرفتن ما را وسوسه می کند که هر وقت دوست داشتیم بخوابیم، هر زمانی که شد غذا بخوریم، لباس مناسب نپوشیم و... ولی می بایست زمان خوردن غذا، زمان خواب و استراحت و کار را مشخص کنید و فقط در ساعت کاری تعریف شده به فعالیت کاری خودتان بپردازید و مثل همیشه آخر هفته ها به خودتان استراحت دهید.

تهیه وتنظیم : زری نوایی کارشناس مشاوره ومددکاری کلانتری 11جویبار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار