مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 29 ‌هزار و 696 هکتار از اراضی کشاورزی در استان ایلام رفع تداخل شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 24 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ یاسین علی‌حسینی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه شهرستان و کمیسیون استانی رفع تداخلات اظهار کرد: تاکنون 26 پلاک به مساحت 56 هزار و 591 هکتار از اراضی ملی در استان ایلام مورد بازبینی قرار گرفته که 29 هزار و 696 هکتار به بخش کشاورزی این استان بازگشت.

وی افزود: این مهم با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران و همچنین رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این در حالی است که تعداد کل پلاک‌ها در سطح استان 520 پلاک که 269 پلاک آن دارای تداخل بوده است

وی ادامه داد: این مهم با برگزاری جلسات مستمر در مدت چهار سال و بازدید میدانی اعضای کارگروه و کمیسیون اراضی مطالعه و تفسیر عکس‌های هوایی انجام شده است.

علی‌حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور تمامی اراضی کشاورزی استان ایلام تثبیت‌شده و اسناد کاداستری اراضی برای بهره‌برداران این بخش صادر شود.

وی به هدف قانون رفع تداخل اشاره کرد و افزود: هدف از تصویب قانون رفع تداخلات، رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع، احقاق حقوق متقابل مردم و دولت، رفع مشکل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی از جمله اجرای مقررات ماده 56 قانون حفاظت و بهره وری از جنگل‌ها و مراتع کشور است.

علی‌حسینی گفت: از جمله اهداف اصلی رفع تداخلات رفع اختلاف کشاورزان با دولت به منظور ارتقای سطح ضریب اطمینان تولید محصولات کشاورزی، سند دارکردن اراضی کشاورزی، ارتقا سطح نظارت و هماهنگی بهره وری، تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار و ارتقا سطح رضایت مندی مردم است.

وی ادامه داد: در راستای کاداستر اراضی رفع تداخل شده 3 پلاک در حوزه شهرستان دهلران، دو پلاک در حوزه شهرستان سیروان و قرارداد 22 هزار هکتار با شرکت مشاور منعقد شده که در حال انجام است و پس از تایید توسط مدیرکل نظارت سازمان نقشه برداری کشور مقدمات صدور سند کاداستر برای بهره برداران و کشاورزان فراهم خواهد شد. 

علی‌حسینی تصریح کرد: در حوزه شهرستان دره‌شهر 2 پلاک چمژاب  و ارمو  به عنوان پایلوت کاداستر اراضی کشاورزی با مهندسین مشاور در سال 94 قرارداد منعقد شد که پس از طی مراحل و فرایند آن نهایتا در تاریخ 19/8/99 نقشه کاداستر روستاهای مذکور توسط سازمان نقشه برداری کشور تایید و ابلاغ شده است .

وی ادامه داد: در راستای تفاهم نامه مورخ 17/1/99 در بین سازمان ثبت، اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی مقدمات صدور سند بهره برداران و کشاورزان از طریق ثبت اسناد و جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر انجام شده است که ان‌شالله در ماه‌های آتی سال  جاری شاهد صدور سند ششدانگ و تک برگی برای کشاورزان صادر خواهد شد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار