مدیرکل امور مالیاتی ایلام؛
مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه ۸۳ درصد مودیان استان متقاضی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی هستند، افزود: تاکنون ۸۵ درصد از گروه اشخاص حقیقی و ۶۴ درصد از اشخاص حقوقی موافقت نامه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خود را ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 20 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سعید کریمی افزود: متقاضیان استان با توجه الکترونیکی شدن اوراق نیازی به مراجعه برای دریافت اوراق قطعی و تشخیص مالیات ندارند.

وی یادآور شد: الکترونیکی شدن اوراق مالیاتی نه تنها امکان پرداخت مالیات به صورت غیرحضوری را برای مودیان فراهم می کند، بلکه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت نیاز می توانند اعتراض خود را به صورت الکترونیکی به اداره کل امور مالیاتی استان ارسال کنند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام برون سپاری خدمات مالیاتی را یکی دیگر از اقدامات امور مالیاتی برای کاهش مراجعات حضوری به ادارات ذکر کرد و افزود: در برون سپاری خدمات، برخی از امور مالیاتی که از نظر قانونی امکان پذیر است به بخش خصوصی واگذار می شود.

کریمی در ادامه از الکترونیکی شدن گواهی نقل و انتقالات و پرداخت مالیات املاک مسکونی در دفاتر اسناد رسمی کلیه شهرستان های استان خبر داد و تاکید کرد: برای اخذ گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی که دارای مجوز پایان کار است، متقاضیان می توانند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی  گواهی مالیاتی خود را دریافت و  پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه برون سپاری برخی از سایر خدمات مالیاتی نیز در دست اقدام است، افزود: برای پوشش سراسری و کامل برون سپاری خدمات مالیاتی نیازمند بسترسازی مناسب و همچنین همکاری و هماهنگی لازم با دستگاه هایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی هستیم.

کریمی با قدردانی از اتاق اصناف استان به دلیل استقبال از طرح اوراق الکترونیکی افزود: اتاق اصناف از طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مودیان مالیات در استان بسیار حمایت کرد.

وی الکترونیکی شدن امور مالیاتی را گامی مهم در راستای تحقق حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: الکترونیکی شدن امور مالیاتی باعث تسهیل و تسریع در امور مردم و حرکت به سمت ارتقای حقوق شهروندی است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام به تشریح سایر مزایای الکترونیکی شدن امور مالیاتی پرداخت و افزود: الکترونیکی شدن امور مالیاتی منجر به شفاف‌سازی، قانونمندی، کاهش رفت و آمدهای مردم، دقت و عدالت بیشتر در وصول مالیات می شود./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار