حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، با استناد به نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و نامه کتبی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرد: ۳۰ شهرستان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد؛ از همین رو برای حفظ سلامتی مردم در ۶۴ شهر این استان اقامه نخواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، ابراز داشت: نماز جمعه این هفته تنها در شهرستان‌های مهر، لامرد، بختگان، خنج، سرچهان و توابع آن‌ها مجموعا ۱۲ شهر برگزار می‌شود.

وی با استناد به نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و نامه کتبی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرد: ۳۰ شهرستان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد؛ از همین رو برای حفظ سلامتی مردم در ۶۴ شهر این استان اقامه نخواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشو؛ همچنین از برگزارکنندگان نماز جمعه خواست که این مراسم را در فضای باز برگزار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸ آبانماه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت۴۸۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: تا ظهر ۲۸ آبان ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۳۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۶ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار