با بالا رفتن آمار روز افزون بیماران کرونایی و مرگ و میر مبتلایان، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد از اول آذر ماه منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 18 November 2020

با بالا رفتن آمار روز افزون بیماران کرونایی و مرگ و میر مبتلایان، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد " از اول آذر ماه منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز اعمال خواهد شد." براساس آخرین آمار ستاد مبارزه با کرونا، ۱۲۴ شهر کشور وضعیت قرمز، ۱۵۰شهر وضعیت نارنجی و ۹۸ شهر هم وضعیت زرد دارند. ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار ۳ یعنی قرمز قرار دارند. اما در کهگیلویه و بویراحمد ، تقسیم بندی شهرها استان در سه گروه اعلام شده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد بنابر تصمیم دولت در نشست ستاد ملی کرونا از شنبه ۱ آذر ماه سال جاری محدودیت‌های کرونایی جدید اعمال می‌شود.  
براساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. البته بیست و پنج مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.
محدودیت های کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک شهرستان ها

شهرهای تعطیل کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت "قرمز"
بنابر این گزارش در «استان کهگیلویه و بویر احمد»، شهرستان‌های "بویر احمد و کهگیلویه" در وضعیت (قرمز) قرار دارند.
محدودیت شهرستان‌ها در وضعیت قرمز
طبق اعلام ستاد ملی کرونا ۱۴۰ شهرستان کشور در شرایط قرمز کرونا قرار دارند. با این حال در چنین شرایطی، فقط یک سوم کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها و آزمون‌ها در سطح سه هشدار کاملاً غیرحضوری خواهد بود.
در سطح هشدار قرمز، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد.
در شهر‌های قرمز منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح است که علاوه بر منع تردد بین شهری است که در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.
همچنین هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.
شهرهای نیمه تعطیل استان
بنابر این گزارش در استان کهگیلویه و بویر احمد ، شهرستان‌های "باشت، جرام، گچساران" در وضعیت (نارنجی) قرار دارند.
محدودیت شهرستان‌ها در وضعیت "نارنجی"
چنانچه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار بگیرد، فقط نصف کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها و آزمون‌ها در  سطح دو هشدار کاملاً غیرحضوری خواهد بود.
در سطح هشدار نارنجی، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد.
محدودیت فعالیت مشاغل در وضعیت نارنجی شمال گروه شغلی ۳ و ۴ می‌شود و گروه شغلی یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.
شهرهای وضعیت زرد در استان
شهرستان‌های "بهمئی، دنا، لنده، مارگون"؛ دیگر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد هستند که در زمره شهرهای شامل محدودیت های زرد خواهند شد.
محدودیت شهرستان‌ها در وضعیت"زرد"
در شرایط زرد فقط دو سوم کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها و آزمون‌ها در  سطح سه هشدار کاملاً غیرحضوری خواهد بود.
همچنین در سطح یک یا زرد گروه چهار شغلی شامل محدودیت خواهند شد.
نکات مهم
مساجد و نمازجمعه در هر سه سطح؛ قرمز، نارنجی و زرد تا دو هفته تعطیل خواهند بود.
لازم به توضیح است با توجه به اعلام دولت مبنی بر اینکه اختیارات به استان ها برای تصمیم گیری داده شده است چنانچه قرار باشد تغییری در این وضعیت بوجود آید باید در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا مطرح شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار