مردم استان همدان با ۱۴۵۱ مورد تماس درخواست برای جلو گیری از زمین خواری داشتند.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 18 November 2020
مردم استان همدان با ۱۴۵۱ مورد تماس درخواست برای جلو گیری از زمین خواری داشتند.
 
به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی ادره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: - رضا خسروی جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از ۱۴۵۱ تماس مردم این استان با سامانه (۱۵۰۴) یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری (امداد جنگل و مرتع) در ۸ ماهه اول امسال خبر داد.

خسروی با اشاره به برقراری ۱۴۵۱ مورد تماس مردم با این سامانه گفت: سال گذشته این میزان تماس‌ها ۱۲۰۰ مورد بوده افزایش چشمگیر میزان تماس‌های مردمی نشان از حساسیت بالای مردم عزیز نسبت به مقوله منابع طبیعی و عملکرد خدمتگزاران خود در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دارد. 

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان: تصریح کرد: سامانه ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی استان است. 

وی افزود: هم استانی‌ها و شهروندان عزیز می‌توانند هر گونه موردی در حیطه منابع طبیعی اعم از تخریب وتصرف، دیوار کشی، فنس کشی، قاچاق محصولات فرعی جنگلی ومرتعی و …که نیازمند گزارش دهی است، طی تماس با سامانه ۱۵۰۴ گزارش نمایند.

خسروی اصلی‌ترین وظیفه این یگان را حفاظت از عرصه‌ها عنوان کرد وافزود:حفاظت از عرصه منابع طبیعی اعم از دخل و تصرف، همکاری با عوامل انتظامی محل مأموریت در کشف جرایم (در محدوده استحفاظی)، اطفای حریق، گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی، جلوگیری از چرای غیرقانونی دام طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه و … از وظایف این یگان است.

خسروی افزود: بیشترین تماس‌های تلفنی در خصوص گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده مربوط به اداره کل با ۳۲۵ تماس ورتبه دوم شهرستان همدان با ۳۲۵ موردتماس وکمترین تماس مربوط به شهرستان فامنین با ۵۷ و نهاوند ۱۸۵ تماس واسداباد ۱۸۵ وملایر ۱۲۵ وشهرستان رزن ۱۲۵ وکبودراهنگ ۷۹ وتویسرکان ۷۰ وشهرستان بهار ۶۷ تماس تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ در ۸ ماهه سالجاری بوده است.

وی گفت: مردم شهرستان‌های همدان بیشترین تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی در زمینه تعرضات به منابع طبیعی داشته اند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: فعالیت یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست و درهمه ایام برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها تلاش می‌کند و به شدت با زمین خواری و تخریب و تصرفات اراضی منابع طبیعی برخورد می‌کند.

خسروی مردم را بهترین حامیان عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: همکاری مردم با منابع طبیعی می‌تواند نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این نعمت خدادادی ایفا کند.

وی از مردم استان همدان خواست: با توجه به اهمیت وارزش‌های زیست محیطی منابع طبیعی و کمبود نیرو‌های حفاظتی در این برای حفظ وحراست از این عرصه‌ها با نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همانند گذشته همکاری کنند تا در مواقع ضروری با مشارکت مردم و همیاران طبیعت استان بتوانیم از عرصه‌های ملی استان بخوبی حفاظت کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار