سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان از تصویب راه‌اندازی خط تولید پودر خون از سوی کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 15 November 2020

 حسین عبداله‌زاده اظهار داشت: بر این اساس شهرداری کاشان مکلف شده است که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست نسبت به راه‌اندازی دستگاه پودر خون با ملاحظات رفع بوی بد آن اقدام کند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و محدودیت‌های حوزه واردات، سرمایه‌گذاری در این حوزه مقرون به صرفه است و از سوی دیگر برای کشور نیز ارزآوری به همراه خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان در ادامه به جانمایی محل پسماندهای صنعتی تا پایان آبان‌ماه اشاره کرد و افزود: آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، محصورسازی و تعیین تکلیف کودهای دپو شده و برطرف کردن کاستی استخر نگهداری شیرابه از جمله اقدام‌هایی است که برای ساماندهی سایت بازیافت و پسماند شهرداری پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به گزارش بازدیدهای مشترک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از محل دفن پسماندهای عفونی، نظارت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی ضروری است.

عبداله‌زاده همچنین با اشاره به مصوبه‌های پیشین مبنی بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی از مطب‌ها، کلینیک‌ها و مرکزهای مشابه، تقویت نظارت بر جمع‌آوری و بی‌خطرسازی با توجه به آلودگی شدید این دست از پسماندها را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار