رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان:
سمنان- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: در سطح استان شاهد ظرفیت‌ها و طرح‌های خوب گردشگری هستیم اما متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم مهمترین معضل گردشگری استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 14 November 2020

نبود زیرساخت‌های لازم مهمترین معضل گردشگری استان سمنان است

به گزارش تابناک سمنان علی اصغر خانی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه معرفی استان از دورترین تا نزدیک‌ترین نقاط آن، یکی از بحث‌ها و الزامات مهم و حائز اهمیت است و باید در این راستا با هدف افزایش آگاهی مردم از این ظرفیت‌ها گام برداریم، ابراز کرد: نبود زیرساخت مناسب در اماکن و مناطق گردشگری یکی از آسیب‌های موجود در بحث توسعه گردشگری در استان است.

وی با بیان اینکه این معضل باعث ایجاد نارضایتی و به جاماندن خاطره ناخوشایند برای گردشگران و توریست‌ها خواهد شد، افزود: راه اندازی بوم گردی، احداث هتل و توسعه زیرساخت‌ها در اجرای سند راهبردی تأثیر گذار خواهد بود.

فعالیت بخش خصوصی

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: ضعف‌هایی در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فعال نبودن این بخش در بحث توسعه گردشگری در استان وجود دارد که نیاز است تا این بخش برای حصول موفقیت مناسب و مطلوب به صورت جدی تر فعال شده و به این صنعت ورود کنند.

خانی درباره باید و نبایدهای حوزه توسعه گردشگری بیان کرد: امروز نیاز است تا به صورت خطی در بحث ثبت جهانی ورود کنیم و با ورود به این بحث احتمال اینکه تعداد بیشتری از بناها و رویدادها به ثبت برسند، افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توسعه راه‌ها از جمله شبکه جاده‌ای نیز از دیگر الزامات توسعه صنعت گردشگری در استان است که در بحث ارتباطات و راه‌های اصلی ظرفیت مطلوبی وجود دارد و مسافران زیادی تردد دارند اما نیاز است تا راه‌های ارتباطی با مناطق گردشگری و توریستی نیز در حد شاخص‌های مطلوب و مناسب باشد.

توسعه برند سازی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۷ نفر در حال حاضر به صورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری در استان فعال هستند، گفت: از جمله اولویت‌ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه بازاریابی است که در رأس آن معرفی ظرفیت و پتانسیل استان از طریق برگزاری نمایشگاه‌های استانی و کشوری، جشنواره، استفاده از رسانه و فضای مجازی و نشریه و بولتن‌ها قرار دارد.

مهدی جمال بیان کرد: برند سازی یکی از مؤلفه‌های مؤثر در بحث اجرای موفق سند راهبردی توسعه گردشگری در استان است که این مهم در حوزه‌های توسعه کسب و کار کوچک، عرفان شرقی، طبیعت گردی، یوز ایرانی، ثبت بناهای جهانی، موزه‌های تخصصی و دهکده‌های گردشگری و صنایع دستی در دستور کار است از سوی دیگر پس از ۲۰ سال، بحث اجرا و احداث موزه شهرستان سمنان در دستور کار قرار گرفت که در سال ۹۸، سه میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز با عنایت وزیر محترم، بالغ بر شش میلیارد تومان اعتبار برای احداث موزه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل هوایی، توسعه حمل و نقل جاده‌ای، توسعه راه آهن، بهسازی خدمات حمل و نقل جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌های خدمات و استراحتگاه‌های بین راهی و تسهیلات و خدمات مربوطه از دیگر راهکارهای عملیاتی کردن سند راهبردی توسعه گردشگری استان است، افزود: ایجاد فرودگاه‌های موقت برای هلیکوپترهای گردشگری و هواپیماهای دو سرنشین در استان یکی از برنامه اجرایی به منظور توسعه حمل و نقل هوایی و اجرای عملیاتی سند راهبردی توسعه صنعت گردشگری در استان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار