استاندار سمنان:
استاندار سمنان از طرح اقدام ملی مسکن به عنوان کاهش دهنده مشکل مسکن در استان یاد کرد و گفت: روند کند واگذاری زمین برای این طرح باید مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 14 November 2020
 
روند طرح مسکن اقدام ملی در استان سمنان کُند است

به گزارش تابناک سمنان علی رضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن، بیان داشت: اجرای این طرح به خصوص در شهرهای با جمعیت متقاضی بیشتر و کانون‌های جمعیتی اولویت محسوب می‌شود لذا می‌بایست برنامه زمانبندی مناسب و منظم در راستای اجرای آن اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهرهایی که با کمبود مسکن و از سوی دیگر با تقاضای بالای آن روبرو هستند، می‌بایست با دقت نظر بیشتری اجرا شود، افزود: زمین، نحوه واگذاری آن، مشارکت در اجرا و… می‌بایست به گونه‌ای باشد که مردم را به مشارکت در طرح ترغیب کند.

استاندار سمنان در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار مطلوب تاریخی، طبیعی، اقلیمی، گردشگری، اجتماعی و سایر بخش‌ها در استان سمنان وجود دارد، گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار غنی و بی نظیری در بحث گردشگری در استان وجود دارد که برای توریست‌ها و گردشگران جذاب است و توجه ویژه به این مؤلفه می‌تواند در بحث تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد، تأثیر شایانی داشته باشد.

آشناگر با بیان اینکه آسیب‌های وارده به بحث صنعت گردشگری در استان با شیوع ویروس کرونا تأثیرات خود را گذاشته است، ابراز کرد: اقدامات در حوزه گردشگری، چند جانبه و بین بخشی برای رفع این معضلات نیاز است و از سوی دیگر باید تمام دستگاه‌های ذی ربط در اجرای طرح‌هایشان پیوست گردشگری را داشته باشند.

وی افزود: بدون وجود زیرساخت‌های مناسب و ارائه امکانات رفاهی مطلوب، مسیر توسعه صنعت گردشگری در استان هموار نخواهد شد و برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در استان، امکانات بروز، زیرساخت‌های عالی، تسهیلات مناسب رفاهی، بهبود نوع مراودات و تعامل درخور شأن، باید از سوی فعالان این صنعت در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه ارائه آموزش برای فعالان این بخش به منظور دریافت آمادگی لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در بحث توسعه گردشگری امری ضروری است، تصریح کرد: بخش خصوصی در برخی از نقاط استان ورود فعال و مطلوبی به بخش گردشگری داشتند که نیاز است تا این مهم تقویت شود چرا که به طور طبیعی توسعه مطلوب گردشگری بدون حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار