کد خبر: ۹۱۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 14 November 2020

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مورد تائید وزارت بهداشت ایران در روسیه

روسیه دارای دانشگاه های معتبر بسیاری در سطح منطقه و جهان می باشد که بعضا این دانشگاه ها مهد پرورش دانشمندان بزرگ و سرنوشت سازی در تاریخ بوده اند. با توجه به این موضوع و همچنین هزینه مقرون به صرفه تحصیل در روسیه، به علاوه امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور روسیه، این کشور به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ایران تبدیل شده است.

هرساله وزارت بهداشت و درمان ایران لیستی از دانشگاه های مورد تائید این وزارت خانه در دیگر کشور های جهان را منتشر می نماید که در سال 2020 کشور روسیه دارای 4 دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد. با توجه به این موضوع که معیار انتخاب این دانشگاه ها مشخص نمی باشد، بعضا برخی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در لیست ارائه شده قرار ندارند و دانشگاه های دیگری با رتبه های به مراتب پایین تر در لیست جای گرفته اند. در ادامه به بررسی دانشگاه ملی سن پترزبورگ دومین دانشگاه معتبر روسیه در سطح جهانی بعلاوه دو دانشگاه پزشکی پاولوف و دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو که هر دو مورد تائیید وزارت بهداشت ایران می باشند خواهیم پرداخت:

بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

(دانشگاه دولتی سنت پترزبوگ روسیه)

دانشگاه ملی سنت پرترزبورگ به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و برتر کشور روسیه در جهان شناخته می شود. این دانشگاه محل پرورش دانشمندان برجسته ای در طول تاریخ بوده است، رسالت تمام دانشگاه های جهان بر اساس تعلیم و تربیت دانش جویان و معرفی آنها به جامعه برای بهبود عملکرد هر رشته می باشد که دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ به راستی در این راه گاه های اساسی در تاریخ برداشته است.

در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ملی سن پترزبورگ؛ شش رئیس دولت و دو رئیس جمهور فدراسیون روسیه؛ نه نفر از برندگان جایزه نوبل دیده می شوند که در این دانشگاه عالی پرورش یافته اند و تحصیل کرده اند. قانون فدرال روسیه قوانین خاصی را فقط برای دو دانشگاه بزرگ و معتیر این کشور یعنی دانشگاه لومونوسوف روسیه و دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در نظر گرفته است. این دانشگاه حق دارد طبق مقررات خاص خود از پایان نامه ها دفاع کند از طرف دولت این کشور به کاندیداها و فارق التحصیلان علوم پزشکی و غیره مدرک اعطا کند.

1747 سال تأسیس دانشگاه ملی سنت پترزبورگ را در نظر گرفته می شود.  هیچ دانشگاه دیگری در کشور روسیه از مرز 290 سال عمر؛ عبور نکرده است.

امروز حدود 30 هزار دانشجو از ده ها کشور جهان در دانشگاه ملی سنت پترزبورگ تحصیل می کنند. بیش از 12 هزار نفر اساتید دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ از جمله برندگان جوایز نوبل و فیلدز در این دانشگاه فعالیت کرده و میکنند.

در سال 2015 ، دانشگاه ملی سن پترزبورگ برای اولین بار وارد رده بندی دانشگاه های معتبر نظام ارزشیابی Times Higher Education شد و بلافاصله در گروه دانشگاه هایی در رده بین 70 تا 80 و در بین 100 دانشگاه معتبر و بزرگ دنیا در کنار بهترین ها قرار گرفت.

متاسفانه این دانشگاه در حال حاضر در بین دانشگاه های مورد تائیید وزارت بهداشت ایران نبوده و از لیست اعلامی خارج شده است. اما با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه و بر اساس بخشنامه وزرات بهداشت ایران، فارع التحصیلان این دانشگاه و دیگر دانشگاه های معتبر می توانند از 3 طریق پس از فارغ التحصیلی  مدرک خود را در ایران تائید کنند.

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه ملی سنت پترزبورگ اینجا را کلیک کنید.

بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف

(مورد تائید وزارت بهداشت ایران)

دانشگاه اول پزشکی دولتی پاولوف سنت پترزبورگ هم اکنون یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در کشور روسیه است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 75 بخش مختلف می باشد و همچنین سالانه بیش از 5 هزار دانشجو را در خود جای داده است.کلینیک پزشکی عمومی این دانشگاه سالانه به درمان هزاران بیمار از سرتاسر کشور می پردازد. 

همچنین در محوطه دانشگاه چندین موزه وجود دارد، که بیشتر آنها اکنون به کلیساهای جامع تبدیل شده اند. این دانشگاه دارای یک کتابخانه بسیار بزرگ ، یک مجموعه آموزشی با استخر و بسیاری از سالن های ورزشی همچنین دارای یک مرکز تفریحی-ورزشی در بیرون از شهر می باشد. همچنین 4 خوابگاه دانشجویی فعالیت می کنند و دانشجویان بسیاری را در خود از خارج و داخل روسیه در خود جای داده اند. پردیس اصلی این دانشگاه تشکیل شده از 63 ساختمان می باشد، بیمارستان خصوصی این دانشگاه و برخی از مراکز اداری آن در خارج از محوطه دانشگاه قرار دارند. 

تحصیل در این دانشگاه به صورت تمام وقت می باشد. طول زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف 5 سال می باشد. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه در سال 1959 افتتاح گردید. لازم است بدانید رشته دندانپزشکی در آموزش عالی کشور روسیه از سال 1899 اینجاد گردیده است و سپس دانشگاه پالوف 60 سال بعد این رشته را در دانشگاه خود آغاز کرد. 

هم اکنون حدود 2 هزار دانشجو در دانشکده پزشکی دانشگاه پاولوف تحصیل می کنند. این روند آموزشی توسط 16 استاد تمام ، 47 دانشیار ، 82 دستیار و کارکنان تدریس و کمکی اداره می شود. هدف اصلی فعالیت های دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سنت پترزبورگ،  آموزش دندان پزشکان با رعایت کامل الزامات و استاندارد آموزشی دولتی (GOS)  و بین المللی در تخصص "دندانپزشکی" می باشد.

ساختار برنامه درسی و ساعات مربوط به کلیه بلوکهای مربوطه این رشته شامل بیش از 54 ساعت در هفته و مدت زمان تحصیل در کلاس اجباری 36 ساعت در هفته)می باشد.

 

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ اینجا را کلیک کنید.

 

دانشگاه سچینوا مسکو ( داروسازی سچینوا )

مورد تائید ایران

اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو (MSMU ، به طور رسمی IM Sechenov اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو ، به طور غیر رسمی آکادمی پزشکی مسکو یا دانشگاه Sechenov ؛ روسی: Первый Московский государственный медицинский университет имени И. М. Сеченова) قدیمی ترین انستیتوی آموزش پزشکی در کشور روسیه است که در شهر مسکو واقع شده است.

این دانشگاه در سال 1758 به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی دانشگاه امپریال مسکو به عنوان اولین دانشکده پزشکی در روسیه تأسیس شد. در سال 1930 این موسسه آموزش پزشکی از دانشگاه امپریال مسکو جدا شد و به طور مستقل شروع به فعالیت نمود. در سال 1955 این موسسه با تغییر نام به یکی از دانشمندان علم روانشناسی به نام ایوان سچینو، پدر علم روانشناسی روسیه؛ تغییر نام داد و از آن پس با نام دانشگاه سچینوا شناخته می شود.

پس از استقلال این انستیتوی پزشکی از دانشگاه مسکو، در سال 2010 توانست وضعیت حقوقی یک دانشگاه کامل را پیدا کند.

این دانشگاه در حال حاضر تمرکزش بر روی تعلیم و تربیت داروسازان و پزشکان عمومی می باشد. دانشگاه سچینوا دارای بیش از 20 ساختمان مجزا همراه با کلاس های درس، سالن های سخترانی، آزمایشگاه ها، یک مرکز پژوهشی، کتابخانه، باغ گیاه شناسی و چندین خوابگاه دانشجویی می باشد.

در حال حاضر بیش از 18 هزار دانشجو از سراسر جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. همچنین بیش از دو هزار متخصص در 120 بخش مشغول به فعالیت علمی و کار هستند که از این تعداد 85 درصد استادان دارای مدارک علمی معتبر می باشند.

 

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه سچینوا مسکو اینجا را کلیک کنید.

 

کارگزار تخصصی روسیه

گروه بین المللی داویداستار

www.davidstar.net

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار