نماینده، ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه مخالفت ما با مستکبران و با جریان فکری حاکم برای سیاستمداران آمریکایی دلیل تجربی، قرآنی و اسلامی دارد، مطرح کرد: تجربه به ما نشان داده است هیچ کشوری و هیچ دولتی به‌اندازه آمریکا در حق ملت ایران و دیگر ملت‌های مظلوم دنیا و منطقه ظلم، تجاوز، تعدی و طغیانگری نداشته است.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 02 November 2020
 آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مخالفت با یک جریان فکری است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم؛ وی بابیان اینکه حتی در خود امریکا نیز گاهی مردم این کشور پرچم خود را به آتش می‌کشند افزود: این اقدام آن‌ها به این معنی است که مردم این کشور نیز مخالف با یک جریان فکری هستند، یک جریان فکری که دارای استکبار بوده و خودبرتربین است.

نماینده، ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه ما مخالفتی با هیچ مردمی در هیچ جای دنیا نداریم عنوان کرد: مخالفت ما با یک جریان استکباری است فکری که در میدان عمل و سیاست خود را نشان می‌دهد.

هیچ کشوری و هیچ دولتی به‌اندازه آمریکا در حق ملت ایران ظلم نکرده است

وی بابیان اینکه مخالفت ما با مستکبران و با جریان فکری حاکم برای سیاستمداران آمریکایی دلیل تجربی، قرآنی و اسلامی دارد، مطرح کرد: تجربه به ما نشان داده است هیچ کشوری و هیچ دولتی به‌اندازه آمریکا در حق ملت ایران و دیگر ملت‌های مظلوم دنیا و منطقه ظلم، تجاوز، تعدی و طغیانگری نداشته است.

شعبانی گفت: حکومت امریکا یک حکومت یاغی به معنای واقعی است و اگر بخواهیم فهرستی از جنایات آن‌ها علیه ملت ایران تهیه کنیم متوجه می‌شویم تا چه اندازه در حق ما ظلم و جنایت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ظلم، تجاوز و تعدی آمریکا در حق ملت ایران در عرصه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی بوده است افزود: امروز نیز در عرصه اقتصادی بدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی را برای ملت ایران اعمال می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در همدان اظهار داشت: آمریکایی تابع هیچ قاعده و قانونی نبوده و برای حفظ منافع خود قوانین بین‌الملل را نیز به رسمیت نمی‌شناسد مگر زمانی که شورای امنیت به‌طوری جدی و یا ملت‌های مظلوم جهان در برابرش بایستند آن‌وقت اندکی عقب‌نشینی می‌کند.

"شعار مرگ بر آمریکا" را یک بحث کاملاً عقیدتی و سیاسی است

وی "شعار مرگ بر آمریکا" را یک بحث کاملاً عقیدتی و سیاسی دانست و عنوان کرد: تبری از دشمنان خدا و برائت جستن از کسانی که ظلم کرده‌اند یک مسئله قرآنی است بنابراین این "مرگ بر امریکا" گفتن علاوه بر جنبه‌های تربیتی آن‌که سبب ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی فرد می‌شود، روحیه استکبارستیزی در جامعه را نیز زنده نگه می‌دارد.

شعبانی مطرح کرد: اگر جامعه‌ای روحیه استکبارستیزی را از دست بدهد به‌راحتی ظلم را قبول می‌کند مانند کشور‌های منطقه خلیج‌فارس و یا خاورمیانه؛ ببینید که آمریکا چگونه با آن‌ها برخورد می‌کند به آن‌ها گاو شیرده گفته و می‌گوید باید خرج ما در منطقه را بدهید و آن‌ها قبول می‌کنند، چون روحیه استکبارستیزی را ازدست‌داده‌اند.

وی افزود: اگرچه ممکن است برخی کشور‌ها مشکلاتی اقتصادی ما را نداشته باشند، اما استقلال و عزت ما را نیز ندارند؛ امروز اگر نگرش روشنفکران جامعه اسلامی پیرامون خود را مطالعه کنیم متوجه این حقیقت بزرگ می‌شنویم.

نماینده، ولی فقیه در همدان تصریح کرد: ما مشکلات اقتصادی زیادی به دلیل تحریم‌ها و بی‌تدبیری‌ها داریم، اما عزت، استقلال، امنیت و جایگاهی که نظام اسلامی در دنیا پیداکرده است به مدد همین روحیه استکبارستیزی است.

وی بیان کرد: امروز در نقطه‌ای از قدرت ایستاده‌ایم که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ما در انتخابات آن‌ها دخالت می‌کنیم درحالی‌که تا پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها به‌راحتی شاه مملکت را عوض کرده و وزرا نیز در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا انتخاب می‌شدند.

شعبانی بابیان اینکه این سخن رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد ایران اسلامی تبدیل به قدرتی بزرگ‌شده است، افزود: نباید احساس کنیم روحیه استکبارستیزی است که برای ما مشکل اقتصادی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: گاهی برخی افراد می‌خواهند این‌گونه نشان دهند که، چون "مرگ بر آمریکا" می‌گوییم مشکلات اقتصادی داریم درحالی‌که اگر ما این شعار را نگوییم و تحریم‌ها نیز برداشته شود بازهم مشکلاتی هستند که راه‌حل آن‌ها در داخل کشور است و راهکاری داخلی دارند.

گره زدن همه مشکلات به تحریم‌ها اشتباه است

شعبانی گفت: گره زدن همه مشکلات به تحریم‌ها اشتباه است چراکه ما در بخش کوچکی از موارد مانند عدم صدور نفت به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلات شده‌ایم باقی مشکلات به دلیل بی‌تدبیری‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: برخی اوقات افرادی می‌گویند ما "مرگ بر آمریکا می‌گوییم" درحالی‌که یهودیان شنبه‌ها و مسیحیان یکشنبه‌ها برای تمامی مردم دنیاطلب صلح می‌کنند؛ ازنظر من این حرف غلطی است.

استکبارستیزی مقاومت هوشمندانه در برابر زورگویان است

نماینده، ولی فقیه در همدان بیان کرد: چه کسانی در حال قتل و جنایت در کشوری مانند افغانستان، یمن، عراق، بحرین و دیگر کشور‌ها هستند؟ مگر نه اینکه همین دولت مسیحی آمریکا در حال انجام چنین کاری است یا دولت یهودی رژیم اشغالگر قدس در فلسطین.

وی عنوان کرد: امروز کسی نمی‌تواند بگوید جمهوری اسلامی اقدام به جنگ‌افروزی یا قتل و غارت کرده است درحالی‌که بسیاری از اتفاقات بد جهان و جنگ‌ها توسط همین حکومت‌های مسیحی و یهودی در حال رخ دادن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار