سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح سفر نظارتی جمعی از نمایندگان به استان فارس گفت: مقرر شد پروازها به داراب برقرار شده و تعیین تکلیف پتروشیمی این شهرستان با وزارت نفت صورت گیرد ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان 164 تختخوابی در بودجه آتی صورت گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 14 November 2020

تابناک فار س به نقل از فارس:علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره سفر خود و جمعی از نمایندگان مجلس به استان فارس گفت: در ادامه سفرهایی که با هدف نظارت میدانی نمایندگان مجلس صورت گرفته است، به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، محمد سرگزی نماینده زابل و همچنین همراهی دو تن از نمایندگان این استان محمدجواد عسگری و فرهاد طهماسبی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس بازدید شد و طی دو جلسه با حضور مسئولان محلی، استانی و ملی تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: درخصوص اجرای پروژه های نیمه تمام شهرستان داراب مقرر شد پروژه راه اصلی داراب به فسا اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی از محل فاینانس بانک ملی اجرایی شود؛ همچنین تخصیص اعتبار این پروژه نیز که برای آن ۷۱ میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده صددرصدی اختصاص پیدا کند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: پیرامون تکمیل عملیات اجرایی فرودگاه داراب نیز مقرر شد فنس کشی و محصور شدن فرودگاه و لکه گیری باند فرودگاه تا پایان سال انجام شود. همچنین هواپیمایی آسمان نیز پروازهای خود را در این فرودگاه برقرار کند. در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مقرر شد اعتباری برای این فرودگاه در نظر گرفته شود.

خضریان اظهار داشت: درخصوص جاده قدیم فسا به داراب نیز مقرر شد معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی اعتبار مربوط به این راه مواصلاتی را به صورت صددرصدی تخصیص دهد. همچنین اعتبار ۸ میلیاردی مسیر بهادران به حاجی‌آباد باید به صورت صددرصد تخصیص یابد.

وی گفت: درخصوص مشکل پتروشیمی داراب نیز ظرف یک هفته آینده با مسئولانی از وزارت نیرو، وزارت نفت (شرکت ملی گاز) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نشستی برگزار خواهد شد تا درخصوص موضوع آبرسانی به این پتروشیمی و خوراک آن تعیین تکلیف صورت گیرد.

خضریان خاطرنشان کرد: درباره مشکل ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه دبیران ظرف ۱۵ روز آینده نشستی در شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار خواهد شد که مصوبه الحاق اراضی به این واحدهای مسکونی در نشست شورا پیگیری می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: پیرامون مشکلات آب شهرستان های داراب و زرین دشت نیز با اختصاص اعتباری که آبفا متقبل شده است تا پایان سال ۲۰ روستا در این منطقه آبرسانی خواهند شد. همچنین مقرر شد گازرسانی به مناطق فسارود، فورگ و مزایجان تا پایان سال انجام شود.

وی گفت:‌درخصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه نیز با توجه به اینکه حجم بار بیماران حدفاصل بندرعباس تا شیراز بر دوش این منطقه است، ساخت بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی داراب ضرورت دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

خضریان تصریح کرد: درباره نبود راه دسترسی مسکن مهر داراب به مرکز شهر نیز شهرداری داراب مکلف به قبول پروژه از وزارت راه و شهرسازی است. همچنین وزارت راه و شهرسازی پس از صدور رأی دادگستری درخصوص تعیین پیمانکار ۳۰۰ واحد مسکن مهر در داراب نیز تعیین تکلیف نماید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای معدنی شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان مقرر شد برای سه شهرستان مذکور مجوز یک واحد صنعتی از معاونت معادن وزارت صمت صادر شود. همچنین مقرر شد روستاهای ۳ شهرستان استهبان، نی ریز و بختگان طی دو ماه آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.

خضریان خاطرنشان کرد: برای جاده استهبان، ایج و داراب نیز که مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، تخصیص ۱۰۰ درصدی با حمایت معاونت برنامه ریزی وزارت راه محقق شود. سازمان راهداری نیز مکلف شد از محل درآمد قیر (مصوبه اخیر مجلس که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت) به میزان ۲۴ کیلومتر قیر جهت روکش جاده سه شهرستان برای این منطقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: درخصوص بازسازی و احیای مسجد جامع نی ریز که حدود یک هزار و صد سال قدمت دارد، وزارت میراث فرهنگی مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان و استانداری نیز به همین میزان بودجه در نظر خواهند گرفت و این مسئله باید ظرف مدت ۲۰ روز با پیگیری های فرماندار نی ریز اجرایی شود. همچنین مقرر شده است وزارت میراث فرهنگی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای باغات گردشگری استهبان اختصاص دهد.

خضریان گفت: یکی دیگر از مصوبات مهم برای این منطقه مجوز ساخت بنا در باغات بالای ۵ هزار مترمربع با متراژ ۳۰ تا ۷۰ متر می باشد. درخصوص پروژه‌های ورزشی نیز ساخت استخر در استهبان و چندین زمین چمن مصنوعی در شهرستان های مذکور از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی افزود: درباره مشکلات اراضی شیبدار در استهبان، نی ریز و بختگان مقرر شد این موضوع طی نامه ای به معاونت اراضی وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود تا مراتعی که صاحبان آنها خود مردم هستند، بتوانند تغییر کاربری داشته باشند. همچنین حقابه دریاچه بختگان به ۵۰ میلیون مترمکعب در سال جاری افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به اینکه این منطقه از فقدان بیمارستان رنج می برد، مقرر شد در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف اعتباری برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار