مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت یکشنبه 25 آبان سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفت آینده، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 12 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر شمال شرق کشور بارش‌ها به صورت برف است.
ضیائیان افزود: روز شنبه 24 آبان سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور، موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و به تدریج تا اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود و روز یکشنبه 25 آبان جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم است.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه هفت آینده، غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد که شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.
وی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات، احتمال آب‌گرفتگی معابر و در مناطق جنوبی احتمال تگرگ وجود دارد که توصیه می‌شود اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اطمینان از وسایل ایمنی و گرمایشی خودروها به‌ویژه در عبور از جاده‌های کوهستانی و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها در دستور کار باشد.
ضیائیان اضافه کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه 26 آبان با شمالی شدن جریانات روی خزر کاهش دما و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می‌شود.
وی با بیان این که فردا دریای خزر مواج است، اضافه کرد: روزهای جمعه و شنبه پیش رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار