عدم توجه مردم به این ویروس سبب شده که روزانه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزیش پیدا کند برای برسی آخرین وضعیت شهرستان دهلران ومصوبات ستاد کرونا گفتگویی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و رئیس شبکه بهداشت درمان این شهرستان داشته ایم.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 11 November 2020

تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: روند رو به رشد شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش روزانه شمار مبتلایان به کرونا در کشور و استان ایلام علی رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی وپر شدن تخت های بیمارستانی و افزایش مبتلایان در شهر های مختلف استان بسیار نگران کننده است متاسفانه در 24ساعت گذشته تمام تخت های بیمارستان شهدا در شهرستان دهلران تکمیل شدند ودر برابر آمار 26نفر در این بیمارستان بستری هستند.

عدم توجه مردم به این ویروس سبب شده که روزانه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزیش پیدا کند برای برسی اخرین وضعیت شهرستان دهلران ومصوبات ستاد کرونا گفتگویی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ورئیس شبکه بهداشت درمان این شهرستان داشته ایم.

آمار تصاعدی جانباختگان کرونا در استان نگران کننده است

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت : اعلام وضعیت سیاه در برخی از شهرستان‌های استان و آمار تصاعدی جانباختگان کرونا در روزهای گذشته بسیار نگران کننده است.

بهزاد علیزاده در گفتگو با خبرنگارتابناک گفت : باتوجه به اینکه در بیمارستان‌ها استان وشهرستانها از نظر ازدحام و بستری شدن بیماران کمبود جا داریم دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش کند تعداد تخت‌های بستری و آی سی یو به ویژه در شهرستانها افزایش یابد.

نماینده مردم شهر های دهلران ، آبدانان ، دره شهر وبدره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت :با توجه به افزایش بیماران و کمبود دستگاه اکسیژن ساز، وتکمیل ظرفیت بیمارستانها مشارکت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

علیزاده افزود : ضمن تقدیر از تلاش ها مجدانه کادر درمان ولی عملکر وزارت بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی در بحث خدمات وارائه تجهیزات در استان قابل قبول نیست وقطعا موضوع با هماهنگی نمایندگان استان درمجلس و وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال خواهد شد.

نماینده حوه جنوب استان ایلام تصریح کرد : مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی باید با دقت و فوریت اجرا شود.

اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم اجرا است

فرماندار شهرستان دهلران گفت : اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم اجرا است وهمه دستگاه عضو ستاد باید در راستای انجام وظایف محوله پای کار باشند.

مجید عسگری در گفتگو با تابناک گفت : باتوجه به افزیش تعداد مبتلایان کرونا در شهرستان باید همه ادارت ونهاد های دولتی و غیر دولتی پای کار باشند و مردم نیز در بحث سلامت عمومی جامعه احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار داشت : افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که تنها در 24ساعت گذشته 26نفر بستری شده است و اگر شهروندان همکاری نکنند قطعا شاهد افزیش مبتلایان و کمبود امکانات بخصوص در بحث بستری در شهرستان خواهیم بود.

عسگری افزود : مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه به کاهش آمار کرونا در شهرستان کمک کنند از شرکت در تجمعات عروسی و عزاداری خودداری کنند.

فرماندار دهلران گفت: باتوجه به تلاش کادر درمان در شهرستان و استان مبتلایان به کرونا سریع شناسایی می‌شوند و نیاز است افراد مبتلا از تردد در بین مردم خودداری کنند تا زمینه افزایش مبتلایان فراهم نشود.

افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار نگران کننده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت : از ابتدای شیوع ویروس تا کنون 2017نفر نمونه گیری شده است که از این تعداد یک هزار و 121به ویروس کرونا مبتلا شدند.

غلامرضا منصوری در گفتگو با تابناک تصریح کرد : افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که تنها در 24ساعت گذشته 26نفر بستری شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران تصریح کرد : متاسفانه از ابتدی ویروس کرونا تاکنون 36نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند.

وی تصریح کرد: اگر شخص یا اشخاصی از شهروندان مشکوک به بیماری در ارتباط هستند حتما باید برای نمونه گیری به مراکز درمانی و بهداشتی محل زندگی خود در شهرستان مراجعه کند تا از انتقال ویروس به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: در بحث بیماریابی تمام مراکز و نیروهای شبکه بهداشت در سطح شهرستان آمادگی کامل را دارند و انتظار می رود شهروندان در این شرایط حساس همکاری لازم با مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه این روزها مردم شهرستان بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امورات روزمره خود را دنبال می کنند که این عدم توجه به موازین بهداشتی خود زنگ خطری برای گسترش این ویروس در سطح شهرستان دهلران است و شهروندان باید توجه جدی به بحث بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

منصوری گفت: بدون شک افرادی که مبتلا و یا در قرنطینه خانگی هستند نباید در مکان های عمومی تردد کنند و اگر این افراد بخواهند بدون توجه به بیماری خود در مکان های عمومی تردد کنند و سلامت مردم جامعه با انتشار ویروس به خطر بیندازند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی گفت : انتظار است دستگاه اجرایی وعضو ستاد کرونا مصوبات را به صورت جدی دنبال واجرایی کنند چرا که در موارد مشاهده می شود که برخی دستگاه ها به اجرای مصوبات توجه جدی ندارند و قطعا اگر روند ادامه داشته باشد موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری می شود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار