اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 20 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 10 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 20 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 20 آبان بشرح زیر است:

آزاد سازی 48 هزار متر از اراضی کشاورزی در کلاردشت

فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 48 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش 500 میلیارد ریال در شهرستان "کلاردشت" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر ، گفت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، 48 هزار متر از اراضی کشاورزی که توسط یکی از زمین خواران منطقه به صورت غیر قانونی تفکیک و در آن ایجاد بنا شده بود شناسایی شد .

سردارمیرزایی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کلاردشت،حصارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و در اختیار بخش زراعی و کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

وی ارزش تقریبی زمین های رهاسازی شده از چنگ متهم را بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

سردار میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند از مردم خواست: قبل از خريد و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقرام کنند.


-------------------------------------------------------


پایان سرقت از مغازه ها در بابل /کشف 3 میلیاردی اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارقان مغازه و کشف 3 میلیارد ریالی اموال مسروقه خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از واحد های صنفی و مغازه ها در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات گسترده پلیسی، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهمان و دستگیری آنان در یک عملیات ضربتی شدند.

سرهنگ جعفری خاطرنشان کرد : با هماهنگی قضائی ، متهمان به سرقت در عملیاتی ضربتی و حین سرقت شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات پلیس به سرقت از چند واحد صتفی اقرار کردند .

وی از کشف 3 میلیارد ریالی اموال مسروقه شامل تلویزیون، کولر اسپلیت، آب میوه گیری، سماور و..... از مهمان خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس در حفظ و نگهداري اموال خود را جدي بگيرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.


----------------------------------------------------------


کشف 2 کیلو تریاک از عامل افیونی در محمود آباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری عامل افیونی وکشف 2کیلو و 800گرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" درتشريح اين خبر، گفت: درپی کسب خبری مبنی بر حمل موادمخدر از سوی یک قاچاقچی موادمخدر در این شهرستا محمودآباد، موضوع در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، متهم که قصد انتقال مواد مخدر ازیکی از شهرهای همجوار به این شهرستان را داشت، شناسایی شد.

سرهنگ حسین زاده، تصريح کرد : با هماهنگي‌ مرجع قضائي متهم در عمليات ضربتی در یکی از وروردی های این شهرستان دستگیر و در بازرسی از خودروی اش بیش از 2 کیلو و 800 گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد در پايان به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومي مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------


کشف 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزی

masoud pashna, [۱۰.۱۱.۲۰ ۱۹:۲۳]
زی " در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی، 8 نفر سارقین سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی خود شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضایی آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف نمودند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره نمود و بیان داشت:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله از طریق شماره تماس 110 موضوع را با پلیس در میان بگذارند.


-------------------------------------------------------------


کشف چوب آلات جنگلی و ذغال 300 میلیونی در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 2 تن چوب آلات جنگلی از نوع طق و ذغال به ارزش 300 میلیون ریال در شهرستان "ساری" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با معضل شوم قاچاق به ویژه قاچاق منابع ملي و طبیعی در پی کسب خبری مبني بر فعالیت فردی در شهرستان ساری در امر خرید و فروش انواع چوب آلات ممنوع القطع و تبدیل آن به ذغال با همکاری افرادی دیگر از استان هاي کشور موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاري نمايندگان منابع طبيعي استان به محل دپوی چوب و ذغال در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساري اعزام شدند که در بازرسی از آن موفق به کشف 2 تن چوب و ذغال شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد، مالک کارگاه تولید ذغال فاقد هرگونه مجوز، پروانه و اسناد بوده است که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات کالا 300 میلیون ریال اعلام شد .

سرهنگ محمدپور، افزود: اموال مکشوفه تحويل عوامل منابع طبيعي استان شد و موضوع در حال رسيدگي است .


--------------------------------------------------------


پلمپ 12 واحد صنفي نامتعارف در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از پلمپ12 واحد صنفي متخلف به علت عرضه لباس و پوشاک غیرمتعارف و تبلیغات در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ " قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر، گفت : در راستاي اجراي طرح جمع آوري لباس هاي نامتعارف و ضد فرهنگي و مقابله با مدگراي و جلوگيري از ترويج فرهنگ منحط غرب و نفوذ عناصر بيگانه در نوع پوشش مردم، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پليس امنيت عمومي این فرماندهی از 46 واحد صنفی ، مراکز خريد و مغازه هاي عرضه پوشاک و آرایشگاه زنانه و عکاسی بازدید كرد.

وی گفت: در این طرح از 24 واحد صنفی متخلف تعهد اخذ شد و به 10 واحد صنفی تذکر داده شد همچنین 12 واحد صنفی که به تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی اقدام می کرد، پلمب شدند.

سرهنگ محمدي با اشاره به برخورد قاطعانه و قانونمند پليس با عرضه کنندگان لباس هاي نامتعارف ، اذعان داشت: طرح نظارت بر فروشندگان پوشاك در سطح شهرستان مستمر خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از ارائه آموزش به برخي از شهروندان که از روي نا آگاهي اقدام به انتخاب چنين لباس هايي مي كنند، خبر داد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده فروش و عرضه هرگونه لباس نامتعارف در فروشگاه ها مراتب را با مرکز فوريت هاي پليسي 110 در ميان بگذارند.


---------------------------------------------------------


کشف 3 کیلو گرم تریاک در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری قاچاقچي موادمخدر و کشف 3 کیلوگرم تریاک در عمليات موفقيت آميز پليسي خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر جابجايي مواد مخدر به شهرستان سوادکوه شمالی توسط عامل افيوني، موضوع در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي با انجام تحقيقات گسترده، موفق به شناسايي محل تردد این قاچاقچی مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی، تصريح کرد : با هماهنگي‌ قضائي، متهم در عمليات موفقيت آميز در حالی که با خودرو سواری قصد جابجایی مواد مخدر را داشت، دستگير و 3 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در بطری نوشابه جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ فرهودی در پايان با بيان اينكه مبارزه با پديده شوم موادمخدر حد و مرز ندارد و با جديت از سوي پليس دنبال مي شود به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و يا اطلاع از فعاليت

masoud pashna, [۱۰.۱۱.۲۰ ۱۹:۲۳]
قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي، با مرکز فوريت‌هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


کشف 7 کیلو تریاک در شهرستان آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 7 کیلو تریاک با دستگیری عامل افیونی و توقیف خودروی متهم خبر داد.

سرهنگ "ذات الله رضوانی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي، طرح کنترلی در سطح شهر، به اجراء در آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: پس از تشکیل تیم عملیاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طی پایش اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و در بازدید از خودروی وی 7 کیلو و 500 گرم تریاک را كه به شيوه ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود ، کشف کردند .

سرهنگ رضوانی، با بيان اينکه مواد مخدر يك عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: موادمخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و رهاورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان است


-------------------------------------------------------------


کشف 7 تن محصولات جنگلی قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 7 و نیم تن چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمدزمان شالیکار"در تشريح اين خبر، گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط 3 قاچاقچی محصولات جنگلی از جنگ های این شهرستان، اقدامات پلیسی را برای دستگیری آنان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه متهمان را در حین حمل چوب با 3 خودروی نیسان در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان مشاهده و دستگیر کردند.

سرهنگ شالیکار، افزود: در بازرسی از خودروی متهمان در مجموع 7 و نیم تن چوب آلات جنگلی که توسط سودجویان از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

شالیکار از تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و افزود: رانندگان این خودرو ها نیز پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي نور از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت قاچاقاقچیان کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


کشف 6 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از كشف 6 تن چوب جنگلي قاچاق با توقیف خودرو وانت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ذات ا... رضوانی" با اعلام این خبر، افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده های جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در حین گشت زنی از سطح حوزه مشکوک به خودروی وانت شدند که پس از بازدید از خودرو موفق به كشف 6 تن چوب جنگلي قاچاق شدند.

سرهنگ رضوانی، افزود: چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آمل، عنوان داشت: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است که به امانت در اختيار نسل هاي قبل بوده و به ما رسيده و ما نيز بايد آن را به نسل های آینده تحويل دهيم.


---------------------------------------------------------


بازی کودکان

بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان به شمار می رود، مهمترین و اساسی ترین فعالیت کودک که در عین سرگرم کردن کودک کارکردهای مهم دیگری را داراست ...

بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان به شمار می رود، مهمترین و اساسی ترین فعالیت کودک که در عین سرگرم کردن کودک کارکردهای مهم دیگری را داراست، هر یک از این کارکردها به جنبه ای از زندگی کودک مربوط می شود که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می سازد، از این لحاظ شرایط بازی، آزادی کودک در بازی با اسباب بازی های مورد استفاده کودک و مدت زمانی که به بازی با کودک اختصاص داده می شود

، اهمیت شایان توجهی دارد.

بازی ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد؛ خیلی از آموزش های تربیتی را می توان در خلال بازی ها به کودک نشان داد و به راحتی کودک را در مسیر درست تربیت کرد.

همان طور که از خلال بازی های کودک می توان به شرایط عاطفی کودک و احساسات و رفتار کودک نیز پی برد، لازم است که مربیان به اهمیت بازی در زندگی کودک توجه داشته و شرایط مناسب را برای بازی های مناسب فراهم سازند.

اهمیت بازی

با آنکه میل به بازی در سنین بالا کم کم کاهش پیدا می کند و کارهای مهمی جای آن را می گیرد، ولی به اعتقاد رو

masoud pashna, [۱۰.۱۱.۲۰ ۱۹:۲۳]
ان شناسان تا سال های پایان عمر نیز تمایل به بازی در انسان وجود دارد هرچند شکل و ظاهر و هدف بازی عوض شده باشد.

شاید کودک دلیل بازی کردن خود را نداند و یا آنکه نتواند برای آن علتی بیان کند ولی با این همه نتواند از بازی کردن دست بکشد.

امروزه ثابت شده است کودکانی که به اندازه کافی و به درستی بازی نمی کنند از رشد ذهنی مناسب و از رشد اجتماعی درست بی بهره هستند.

خداوند نخستین دوره رشد انسان را با بازی همراه کرده است، در اسلام توصیه اکید به این موضوع شده است که کودکان را تا هفت سالگی آزاد بگذارید تا بازی کنند. امام صادق فرموده اند: بگذار فرزندت تا هفت سالگی به بازی بپردازد، در هفت سال دوم به او ادب بیاموز و در هفت سال سوم مراقب او باش.

در روایتی آمده است که حضرت محمد (ص) با جمعی از یاران از محلی عبور می کردند کودکان را در حال بازی دیدند، برخی از یاران خواستند آنها را از بازی کردن بازدارند، پیامبر فرمودند: بگذارید بازی کنند که خاک محل پرورش کودکان است.

اسلام علاوه بر آنکه از واپس زدن این تمایل در کودکان جلوگیری می کند توصیه می کند که پدران و مادران امکانات لازم برای بازی با کودک را فراهم کنند و در هر موقعیت و مقام اجتماعی نیز که هستند زمانی را برای بازی با فرزندان خویش اختصتص دهند و خیال نکنند که در صورت بازی کردن با فرزندانشان اقتدار یا متانت آنان خدشه دار می شود.

بازی یکی از فعالیت ها و اهداف مهم کودک در زندگی است، او نمی تواند از راه دیگری غیر از بازی به کشف پیرامون خود بپردازد، استعداد های خود و توانایی هایش را شناسایی کند و آنها را به کار گیردغ کودک حین بازی به تمرین زندگی بزرگسالی می پردازد.

شرکت در بازی های کودکانه

پیاژه،روان شناس بزرگ کودک معتقد است که در فعالیت های خودجوش کودک باید او را آزاد گذاشت، دخالت نامناسب و بی موقع در فعالیت های او استقلال و خودمختاری و خلاقیت را از او سلب می کند، با این همه تاثیر بزرگترها در بازی کودک را بی اهمیت نمی شمارد.

والدین تعیین کننده نوع و شیوه بازی کودک نیستند، بهتر است شرایط سالم برای بازی فراهم سازند و خود به عنوان همبازی شرکت داشته باشند و اجازه بدهند کودک با قدرت خلاقیت خود بازی را اداره کند، در این بازی ها والدین نباید خواست و اراده خود را به کودک تحمیل کنند، باید هم پای او و همردیف او قرار بگیرند و شرایط بازی شادی را برای کودک فراهم کنند.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هرکسی که کودکی نزد اوست باید برای او کودک شود.

انواع بازی در کودکان

اگر به نوع بازی های کودکان نگاه کنیم تنوع و گوناگونی را در آن مشاهده می کنیم با تغییر سن کودکان نوع بازی های انها نیز تغییر می یابد.

برخی از بازی ها ، بازی هایی هستند که در آنها کودک به تمرین روابط و نقش های اجتماعی می پردازد مثل مهمان بازی، به این ترتیب آنچه را که به عنوان الگوی پیرامون خود می بیند در بازی های خود انجام می دهد. الگوهای کودک در این نوع بازی ها اغلب والدین و یا نزدیکان و یا افرادی هستند که برای کودک مهم هستند.

در برخی دیگر از بازی ها کودک به تمرین حرفه و مشاغل مختلف می پردازد؛ بازی نقش دکتر و مریض،پلیس،راننده و .....از جمله این بازی ها هستند.

برخی دیگر از بازی ها خیالی هستند که تحت تاثیر قدرت تخیل کودک شکل می گیرند،این نوع بازی ها ممکن است تحث تاثیر تماشای برخی فیلم ها و کارتون ها رنگ و بوی خاصی پیدا کند.

بازی های دیگر از نوع بازی های فکری هستند که در آن کودک به رشد فکری و ذهنی خود می پردازد. این نوع بازی ها با رشد شناختی و فکری مرتبط هستند.

بازی های دیگر جنبه تمرینات جسمی و ورزشی دارند، کودک به دلیل انرژی سرشار خود با جست و خیز ساده و یا بازی های جسمانی پیچیده تر سرگرم می شوند.

چه نوع بازی هایی مناسب کودک است؟

والدین به عنوان تسهیل کننده مسیر بازی کودک هستند، کودکان با توجه به شرایط سنی خود نوع بازی خود را انتخاب می کنند، لازم است والدین دقت کنند موقعیت بازی یک موقعیت سالم،امن و مناسب باشد تا مشکلی کودک را تهدید نکند.مثلا با توجه به علاقه کودکان ،به بازی های اجتماعی در حدود 5 سالگی، لازم است والدین با ایجاد چنین بازی هایی در انتخاب همبازی کودک خود دقت کنند و به صورت غیرمستقیم بر بازی آنها نظارت داشته باشند.

همچنین در انتخاب اسباب بازی نهایت دقت و تناسب را مد نظر داشته و اسباب بازی های مناسب که برای رشد فکری و شناختی کودک مناسب هستند را انتخاب نمایند.

شاید به عنوان والدین 5 ساله تا 9 ساله فکر کنید تمام تلاش های خود را برای رشد ذهنی فرزندانتان انجام داده اید، از هنگام نوزادی برایشان کتاب خوانده اید، سرگرمی های فکری و اسباب بازی های ذهنی برایشان فراهم کرده اید،آن ها را با کتابخانه آشنا کرده اید و اکنون هم در یک مدرسه خوب درس می خوانند، اما باید از این پس خیالتان راحت باشد.

جالب است بدانیم پدر و مادر با تشویق هر گام


کوچک کودک کمک بزرگی به خلاقیت های بزرگ وی در آینده خواهد کرد. اکنون محققان معتقدند که تحریکات ذهنی کودکان از سوی والدین نقش بسیار مهمی در تقویت هوش آنان دارد.

نقش پدر و مادر تنها به کودکی و نوجوانی محدود نمی شود، زیرا فرزندان در جوانی و بزرگسالی هم به پشتیبان و راهنما نیاز دارند بنابراین به نظر می رسد به منظور برنامه ریزی کمک به ذهن فرزندان محدودیت زمانی داریم.

دانشمندان معتقدند نیازی نیست برای دستیابی به این هدف آموزش های رسمی خاصی را برای کودک در پیش بگیریم، آنچه ضروری است ایجاد فضای مناسب و تحریک کننده برای تعلیم روزمره است.

تهیه وتنظیم : سیده مطهره هاشمی کارشناس ارشد مشاوره و مددکار اجتماعی کلانتری 11 میاندورود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار