هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه از تعطیلی کلیه مشاغل بجز نوع یک از ساعت ۶ عصر امروز خبر داد و گفت: استانداری آماده کمک رسانی به منظور ارائه ماسک رایگان است.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 10 November 2020

استانداری کرمانشاه آماده کمک رسانی برای عرضه رایگان ماسک است/ کلیه مشاغل غیرضرور ار ساعت 6 امروز تعطیل می باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه جلسه ستاد کرونا امروز (۲۰ آبان ماه) با حضور وزیر بهداشت و معاونین رئیس دانشگاه علوم پزشکی، استاندار کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه آیت الله علما، نمایندگان استان و اعضای ستاد ملی کرونا در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان مشکلاتی که دانشگاه در بحث بیماری کرونا دارد، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا همه مدیران استانی و نیرو‌های نظامی همدل با دانشگاه همکاری داشتند، دانشگاه به محض شروع ویروس در چین از ابتدای بهمن ماه به همه مراکز اعلام آماده باش کرد، تب سنجی از مرز‌ها آغاز شد و آموزش‌های ابتدایی از استودیو سلامت به مردم ارائه شد.


مرادی افزود: دو نقشه راه را مطرح کردیم و کمبود‌ها و نیاز‌ها را بررسی کردیم یک نقشه برای نیمه اول سال از اسفند ماه و نقشه دوم برای نیمه دوم سال از مرداد ماه اجرا شد، در این برنامه ریزی مسائل بررسی شد، از ۵ اسفند تست پی سی آر در استان انجام شد و از ۸ فروردین تست‌های سرپایی در استان گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در نقشه راه اول هزار تخت بیمارستانی در نظر گرفته شد و در نقشه راه دوم ۱۵۰۰ تخت و ۲۰۰ تخت آی سی یو پیش بینی شد و هفتاد تخت آی سی یو نیز اضافه شد، در حال حاضر روزانه ۶۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و ۱۴۰ میلیارد تومان در این زمینه تا به حال در استان هزینه شده، تاکنون نوزده هزار پانصد وپنجاه و پنج نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و براساس تست قطعی ۹۸۱ نفر در استان فوتی داشتیم.

وی افزود: در حوزه غذا و دارو کمبود داروی رمدسیویر مشهود و تعداد سهمیه نسبت به بیماران کم است، دارو‌های این بیماری پوشش بیمه ‌ای ندارد که برای مردم بسیار سخت است که امیدواریم مساعدت لازم در این زمینه انجام شود.

در ادامه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صمن خیرمقدم خدمت وزیر بهداشت، اظهار کرد: نیرو‌های نظامی و همه دستگاه‌های دولتی در این مدت از هیچ کمکی دریغ نکردند، با توجه به اینکه وضیت در آمد ۵ دهک مردم استان بسیار پایین است که حتی امکان تهیه ماسک و هزینه تست و تهیه دارو‌های این بیماری برای این خانوار‌ها بسیار دشوار است، باید در این زمینه مساعدت لازم صورت پذیرد.

بازوند با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن ساز و تخت آی سی یو در استان اضافه کرد: استانداری آمادگی دارد از محل اعتبارت استانداری ۵ میلیارد تومان به دانشگاه با هماهنگی دیوان محاسبات اختصاص دهد و همچنین با اخذ مجوز از محل اعتبارات عمرانی برای عرضه ماسک رایگان اختصاص داده شود.

استاندار کرمانشاه تایید کرد: از امروز غیر از مشاغل نوع یک تمامی مشاغل از ساعت ۶ عصر باید تعطیل شوند و به بانک‌ها ابلاغ شود در طی این یک ماه چک بازاریان و اصناف برگشت داده نشود، همچنین شهرداری در طول این یک ماه به دستفروشان سخت گیری نکند تا قبل از ساعت ۶ بتوانند کار کنند.


وی در پایان از وزیر بهداشت با توجه به حساسیت موضوع در خواست کرد که هر چه زودتر برسی داروی mab۹۸ برای تایید وزارت بهداشت پرداخته شود.

در این جلسه آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان با تاکیید براینکه ملت ایران در این بحران نیز خوش درخشید، گفت: از جان گذشتگی پزشکان و پرستاران ستودنی است و نباید فراموش شود، وضعیت کنونی کشور همانند دفاع مقدس است و باید همه اقشار پای کار بیایند و به صورت بسیج محوری و محله محوری به صورت سازمان یافته کمک رسانی کنند.

در این جلسه نمایندگان استان کرمانشاه حاضر در جلسه مشکلات حوزه‌های انتخابی خود و استان را مطرح و خواستار مساعدت در این زمینه شدند، همچنین فرمانده سپاه پاسداران استان کرمانشاه بهمن ریحانی خواستار ارائه رایگان دارو‌های مربوط به بیماری کرونا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار