عضو شورای شهر کرج گفت: در راستای هویت دینی و ارزش‌های انقلابی ایثار، جهاد و شهادت در جهت احیای غسال خانه بیلقان که پیکر مطهر بیش از ۴ هزار شهید در آنجا غسل و کفن شده است، تلاش می‌شود که به عنوان مرکز فرهنگی و موزه شهدا تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 10 November 2020

آثار شهر کرج در پارک اقوام جانمایی ‌شود

به گزارش «تابناک البرز» منصور وحیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت معراج شهدای بیلقان بر طرح ساماندهی و احیای این مکان ارزشمند فرهنگی تاکید کرد و گفت: طرح ساماندهی و احیای معراج شهدای بیلقان از اهمیت بالایی برخوردار است و احیای این قبیل مکان های فرهنگی به هویت شهر کمک فراوانی می کند.

وی با بیان اینکه بدنبال احیای هویت فرهنگی در شهر کرج هستیم، گفت: با توجه به تلاش گروهای مختلف در عرصه فرهنگی و نهادهای رسمی، شهر کرج نیاز به احیای هویت فرهنگی به دلائل گوناگون دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جمعیت شهر کرج از اقوام گوناگون و مهاجر تشکیل شده و کمتر از یک قرن این شهر شهریت خود را پیدا کرده ضرورت شناسایی شهر در ادوار گذشته یک امر لازم و ضروری برای هویت بخشی است، افزود: کمتر از یک قرن شهر کرج هویت خود را به عنوان شهریت پیدا کرده و ضرورت شناسایی ریشه های تاریخی، آثار، ابنیه و امکاناتی که در این منطقه بوده در ادوار تاریخی گذشته یک امر لازم و ضروری برای هویت بخشی به این مهم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با تاکید بر ضرورت احیای بافت سنتی این کلانشهر بیان کرد: یکی از محلات قدیمی کرج به نام ده مصباح است که در آن آثار تاریخی فراوانی دارد در خصوص احیای این آثار در کارگروه احیای هویت فرهنگی در حال تلاش هستیم و جلسات مستمری با حضور مسئولین رسمی گردشگری و میراث فرهنگی برگزار کرده ایم.

وی با بیان اینکه با تلاش شورا پارک اقوام در هسته مرکزی شهر کرج جانمایی شده است، افزود: تاکید شده که آثار شهر کرج و استان البرز در این پارک پیش بینی شود و در فاز دوم پروژه، سازمان سیما و منظر در نظر دارد، آثاری از تپه ازبکی را در پارک اقوام جانمایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار