معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر این که متقاضیان قمی مسکن ملی اجباری برای رفتن به شهر جدید امیرکبیر ندارند اظهار کرد: هیچ مشکلی برای تأمین زمین مسکونی در داخل استان نداریم.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 10 November 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در حاشیه نشست شورای تأمین مسکن استان و با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم بیان کرد: بحمدالله در این طرح و بر اساس ارزیابی های وزارت راه و شهرسازی جزو سه استان برتر کشور هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالب مطرح شده در جلسه امروز، نیازسنجی واقعی مسکن برای اقشار مختلف استان بود که مشخص شد بالغ بر 46 هزار تقاضای واحد مسکونی وجود دارد و البته مقرر شد که این تعداد بر اساس چارچوب های وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد پالایش شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر این که ثبت نام از متقاضیان قمی مسکن برای شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی بدون هماهنگی استان قم انجام شد گفت: در این موضوع نامه ای با امضای جناب استاندار به وزارت راه و شهرسازی نوشته و تأکید شد که مدیریت استان برای تأمین مسکن قمی ها از ظرفیت خود استان استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در همین نامه درخواست الحاق زمین به محدوده شهری قم هم انجام شد تا بتوانیم نیاز متقاضیان واقعی را تأمین کنیم.

بهشتی اضافه کرد: البته امیدواریم بتوانیم از ظرفیت شهرهای کوچک استان یعنی قنوات، کهک، جعفریه، دستجرد و سلفچگان هم در این موضوع استفاده کنیم تا این امر سبب تقویت این شهرها هم بشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه الحاق اخیر 63 هکتار زمین در انتهای شهرک قدس هم به منظور تأمین بخشی از مسکن متقاضیان استانی انجام شده است خاطرنشان کرد: به هر حال تأمین مسکن قمی ها در شهر جدید امیرکبیر منطقی و مورد قبول مدیریت استان نیست و قطعا این تأمین را در داخل خود استان پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در حال جانمایی برای الحاق زمین به محدوده شهری هستیم و البته تلاش می کنیم تا از ظرفیت شهرهای کوچک استان هم استفاده کنیم.

بهشتی با اشاره به این که این روند باید در کارگروه امور زیربنایی و  شورای برنامه ریزی استان به تصویب برسد و سپس به شورای عالی شهرسازی ارائه شود بیان کرد: اهالی قم مجبور نیستند به شهر جدید امیرکبیر نقل مکان کنند، مگر این که خودشان بخواهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: به هم استانی های عزیز اطمینان می دهیم که هیچ مشکلی برای تأمین زمین مسکونی در داخل استان و برای متقاضیان واقعی مسکن نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار