معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با پیش‌بینی ۵۲۵ هزار هکتار کشت محصولات زراعی پاییزه در استان گفت: نهاده‌های لازم از جمله بذر و کود برای کشت در سال زراعی جاری تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 09 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،سید «افشین صفوی» با اشاره به تدارک ۶۲ هزار تن کود اوره در استان افزود: تهیه این میزان کود نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷ هزار تنی داشته است که برای کشت پاییزه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی سپس از تدارک ۲۳ هزار تن بذر گندم دیم و ۳۷۳ تن بذر نخود دیم خبر داد و گفت: باتوجه به ماهیت کشت محصولات پاییزه که ریسک بالایی دارد، بهتر است کشاورزان کشت محصولات پاییزه را زیرنظر کارشناسان مروج دهستان‌ها انجام داده و پراکنش بارندگی‌ها و کود دهی به موقع را مدنظر قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، از کشاورزان درخواست کرد برای دریافت بذور و کود موردنیاز کشت پاییزه به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

صفوی در پایان با اشاره به اینکه تا اواخر آبان‌ماه بارندگی مناسبی در استان پیش‌بینی نشده است، گفت: لازم است در مزارع آبی، کشاورزان مزارع گندم را آبیاری کنند.

کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار