کد خبر: ۹۱۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 08 November 2020
از جشنواره «عکس پاییزی» تا «مشتری‌مداری» در گنجنامه

■ سرمایه‌گذاران گردشگری نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستند

 گردشگری، بیش از بخش‌های اقتصادی دیگر در دوران کرونا آسیب دیده است؛ اما تردیدی نیست که در دوران پساکرونا، رویکرد جدیدی در تجارت بین‌الملل و تقسیم منافع و منابع بین کشور‌ها و بنگاه‌ها ایجاد می‌شود.
 به‌نظر می‌رسد، صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت؛ زیرا بازنگری سمت عرضه و ایجاد تقاضا هر ۲ بازوی مناسبی برای راه‌اندازی و پویایی صنعت گردشگری خواهد بود.
تبدیل تهدید کرونا به فرصتها در دهکده توریستی  گنج نامه
شاید بیش از هر صنعت دیگر، خلاقیت کارآفرینی و فناوری بتواند تجارت گردشگری را نجات بدهد و عرضه خدمات گردشگری را به‌عنوان بخش صادرات خدمات فعال‌تر کند. بر این اساس و با توجه به انتظارات انباشته شده برای گردشگری در دوره پساکرونا، این نوید وجود دارد که فعالیت‌های گردشگری با رویکرد نوین در این نوع تجارت و با شدت بیشتری شکل بگیرد. شرایط دشوار فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری همچون دهکده تفریحی توریستی گنجنامه موجب برگزاری نشستی بین رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و اعضای کمیته گردشگری این مرکز با مدیران مجموعه تفریحی توریستی گنجنامه شد.

 این جاذبه می‌تواند همدان را به رخ ایران بکشاند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی در این نشست گفت: شکل گرفتن و سرمایه‌گذاری در مجموعه تفریحی توریستی گنجنامه با اهدافی ترسیم شده است که می‌تواند این جاذبه و همدان را به رخ ایران و جهان بکشاند، گنجنامه پیشانی گردشگری همدان است.

حسین قراباغی افزود: همدان یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور است و سال‌ها برای رسیدن به این عنوان و کسب امتیاز مقصد سفر شدن مسافران تابستانی تلاش کرده و از انصاف نگذریم در یکی‌دو سال اخیر هم در این زمینه موفق ظاهر شده؛ اما امسال با سال‌های گذشته متفاوت است.
 
وی همچنین عنوان کرد: امسال کرونا جان توسعه را بی‌جان کرد و در این میان گردشگری آسیب جدی دید. قراباغی با بیان اینکه این روز‌ها مقاومت سرمایه‌گذاران در مناطقی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ارزشمند است، افزود: از سرمایه‌گذاری در تله‌کابین گنجنامه حمایت می‌کنیم، این مجموعه آبروی شهر همدان است. رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی گفت: الوند جاذبه‌ای بکر در همدان است؛ اما توسعه این داشته‌های ارزشمند نیازمند ابزار‌هایی است تا به‌واسطه آن بتوانیم این جاذبه را به علاقه‌مندان عرضه کنیم.
 حمایت از سرمایه‌گذار
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به قابلیت‌های استان در حوزه اشتغال بخش گردشگری و صنایع‌دستی باید از سرمایه‌گذاران این حوزه به‌صورت جدی حمایت کرد و اگر موانعی برای به بار نشستن سرمایه آن‌ها هست، این موانع را رفع کرد.
ابراهیم مولوی اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد با هدف افزایش تأسیسات اقامتی برای حوزه گردشگری همدان حیاتی است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران گردشگری نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستند و ضرورت برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده حداکثری از آن در اولویت است؛ زیرا با این مهم راه‌ها در حوزه توسعه گردشگری همدان هموار خواهد شد.
 اشتغال پایدار هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد

رئیس شورای شهر نیز در این نشست گفت: بدون شک صنعت گردشگری پس از جذب سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال، دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه است که همدان با توجه به استعداد‌های موجود می‌تواند از آن بهره‌مند شود، هرچند باید شرایط برای اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذار در زمینه بازگشت سرمایه مهیا و راه برای صرف سرمایه‌ها هموار باشد.
 
مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه گردشگری یک اشتغال پایدار است، گفت: گردشگری به‌عنوان اشتغال پایدار هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و اشتغال خوبی را در استان ایجاد می‌کند؛ حتی اکنون که شرایط نابسامان است، می‌توان به آینده امیدوارکننده این صنعت در استان دلخوش بود.
 
وی افزود: وقتی در شهر همدان هدف گردشگری، امکانات زیرساختی مانند مکان مناسب اقامتی، مجتمع پذیرایی و دیگر تأسیسات و تجهیزات لازم برای جذب گردشگر ساخته شود، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم در حوزه خدمات گردشگری، موجب رونق کسب‌وکار بسیاری از فروشندگان صنایع‌دستی، تولیدکنندگان مواد غذایی و پوشاک، رانندگان، رستوران‌داران و ده‌ها شغل در استان خواهد شد.
 
مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه نیز گفت: دهکده‌ای توریستی گنجنامه از بخش‌های باستانی و گردشگری تشکیل یافته است، این مجموعه در سال‌های اخیر با امکانات تفریحی بسیار و بی‌نظیر خود سال‌هاست پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است تا تجربه سفری شیرین و به یادماندنی را در ذهن افراد حک کند. سعید ترابیان افزود:، اما این روز‌ها که کرونا مقوله سفر را محدود کرده است، پاییز با زیبایی‌هایش در دامان الوند طنازی و تصویر دهکده توریستی گنجنامه را دلچسب‌تر می‌کند.
 
وی گفت: برنامه‌ریزان و کارشناسان مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه به‌منظور جذب گردشگر بیشتر، مواردی را برای مشتری‌مداری از ماه‌ها پیش مورد تحلیل و بررسی قرار دادند و حالا بخش مشتری مداری دهکده توریستی گنجنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا میزبان دوستداران این مجموعه است. ترابیان افزود: با همه شرایط سخت اقتصادی در روز‌هایی که کرونا تعادل فعالیت‌های گردشگری را بر هم زده است، اما ما همچنان تلاش کردیم پای کار بایستیم و معتقدیم برای بازدیدکنندگان از مجموعه مسائلی همچون هدایت، راهنمایی و تشریح کامل مجموعه از یک محل مناسب و در دسترس ضروری است، به‌طوری‌که افراد در ابتدای ورود به مجموعه به‌طور کامل از تمامی اجزا شناخت کامل کسب کنند.

این دیدگاه موجب شد اجرای طرحی مطالعه‌شده برای حداقل ۲۵ درصد درآمدزایی، مشتری‌مداری، رضایت بالای مسافر، تبلیغات و ساخت جریان فرهنگی و داستانی برای مجموعه و برای برندسازی که به اجرا درآید، به‌طوری‌که مشتری احساس کند اگر چیزی را نبیند از دست داده و در همه چیز برایش پرسش ایجاد شود و درنهایت بخش مشتری‌مداری توانست ایده مناسبی برای تأسیسات گردشگری دیگر در سراسر استان نیز باشد.

مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه گفت: در این مجتمع ده کانتر برای ارائه خدمات به مشتری با هدف مشتری‌مداری ایجاد شده است.
در این واحدها، معرفی خدمات مرکز خدمات مشتری‌مداری، معرفی امکانات اصلی دهکده مانند تله‌کابین، سورتمه، اقامتی، غار آکواریوم، ارائه اطلاعات در مورد امکانات ریزبهره‌بردار، امکانات طبیعت و تاریخ منطقه مانند کتیبه، آبشار، دره عباس‌آباد، دشت میشان، قله الوند، معرفی سایر اماکن استان و علیصدر به مشتریان ارائه می‌شود.

 جشنواره «عکس پاییز» در دهکده
 
مدیرعامل دهکده توریستی گنجنامه همچنین از برگزاری جشنواره «عکس پاییز» در دهکده توریستی گنجنامه نیز خبر داد.

ترابیان اظهار کرد: در فصل پاییز به‌دلیل تغییرات آب و هوایی و زرد شدن برگ درختان شاهد خلق مناظر بسیار زیبایی در سطح شهر به‌ویژه مجموعه تفریحی، ورزشی، گردشگری و توریستی گنجنامه همدان هستیم. وی گفت: فصل پاییز همواره برای هنرمندان به‌ویژه عکاسان، یکی از بهترین فصل‌ها است که با استفاده از مناظر طبیعی آثار ماندگاری را خلق کردند.
 
مدیرعامل دهکده توریستی گنجنامه در ادامه گفت: شهروندان می‌توانند از زیبایی‌های فصل پاییز و برگ‌ریزان درختان عکاسی کرده و در این جشنواره شرکت کنند.

ترابیان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره عکاسی می‌توانند آثار تهیه شد خود در ۲ بخش حرفه‌ای و موبایلی تا ۱۸ آذرماه آثار خود را به همراه نام و نام خانودگی عکاس و شماره تماس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به ای. دی
 @ganjnamehvillage و یا از طریق شماره ۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۳ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مسیر عکاسی از میدان قائم تا الوند است، گفت: شرکت‌کننده‌ها حداکثر می‌توانند ۳ تصویر برگزیده خود را برای شرکت در جشنوراه ارسال کنند.

ترابیان با بیان اینکه این جشنواره با همکاری شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در پایان این جشنواره به ۳ اثر برتر و ۱۴ شرکت‌کننده در جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 تاب‌آوری مجموعه توریستی در کرونا

گفتنی است در چنین شرایطی که تاب‌آوری مجموعه‌های گردشگری به‌دلیل سایه منحوس کرونا کم شده است؛ اما مجموعه گنجنامه همچنان در پی ایجاد فرصت‌هاست. موارد مطرح قدمی محکم است که از سوی سرمایه‌گذار و متولیان امر در این مجتمع برداشته شده است تا مشتری بتواند با دریافت بهترین خدمات پیشنهادی مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه را ترک کند.

این اتفاقات بیانگر آن است که برای جذب گردشگر بیشتر باید متولیان امور با دستی پر و مطالعه‌شده همواره پای کار باشند، در این زمینه مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه می‌تواند یک الگوی قابل تحسین برای واحد‌های دیگر گردشگری در استان همدان و حتی در سطح کشور باشد.
 
دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه همدان در ۵ کیلومتری شهر همدان، در میدان گنجنامه و در مجاورت کتیبه‌های کهن و آبشار گنجنامه قرار دارد. این دهکده در سال ۱۳۷۹ در دامنه شمالی کوه‌های الوند منطقه نمونه گردشگری را ایجاد کرده است. این تفرجگاه مجوز‌های لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان تربیت بدنی و پروانه‌های ساختمانی کامل جهت ساخت حدود ۱۸ هزار متر زیربنای مسقف را کسب کرده است. این تفرجگاه از قسمت‌های باستانی و گردشگری تشکیل شده است.
 
مجموعه گنجنامه یکی از قوی‌ترین قطب‌های گردشگری ایران و خاورمیانه بوده و عضوی از سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) شده است. دستیابی پروژه کارآفرین برتر در سال ۱۳۹۱ و قدردانی و تشکر از سوی مسئولان و مقامات کشوری از افتخارات این مجموعه است.

دره زیبای الوند و جلوه‌های دلربای دشت میشان سبب جذب گردشگران به سوی خود شده است. دهکده گنجنامه با ظرفیت ۵ هزار نفر، همه امکاناتی را که برای یک گردشگر مورد نیاز است، مانند امکانات تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را دارا است. این دهکده با امکاناتی ویژه مانند سکوی پرش بانجی جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی (رنجر)، سالن بولینگ، پینت بال، غار آکواریوم، پیست سورتمه‌سواری به‌همراه خدمات ویژه تفریحی شامل خط تله‌کابین رفت و برگشت، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع، شهربازی سرپوشیده، باغ گیاهان و پارکینگ‌های روباز و سرپوشیده آماده پذیرایی از گردشگران خود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار