معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بااشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش مجازی دوره پیش دبستانی در شبکه «شاد» گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی و اخذ گواهی نامه این دوره برای ورود به کلاس اول جزء الزامات رسمی است، بنابراین پیش دبستانی‌ها برای ثبت‌نام بشتابند.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 08 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ناهید فضلی» در خصوص نحوه ثبت نام پیش دبستانی‌ها افزود: والدین با مراجعه به آدرس الکترونیکی digiform.ir/ kshpsr پایگاه آموزشی (دولتی یا موسسات غیردولتی) برای ثبت نام فرزندشان اطلاعات آن‌ها را ثبت می‌کنند، سپس مدیر پایگاه آموزشی برای ثبت نام نهایی در سامانه «سناد» و شبکه شاد با آن‌ها تماس می‌گیرند و فرآیند نهایی ثبت نام در دوره پیش دبستانی را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه گرفتن گواهی نامه پیش دبستانی در پایان سال تحصیلی برای ورود به کلاس اول ضروری است، از والدین خواست حتما کودکان خود را ثبت نام کنند، زیرا آموزش آن‌ها به صورت مجازی و رایگان است.

فضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۰ پایگاه آموزشی در نواحی سه گانه شهر کرمانشاه و ۴۰ پایگاه آموزشی در شهرستان‌ها برای ثبت نام دوره پیش دبستانی در استان در نظرگرفته شده است که والدین با مراجعه به آدرس الکترونیکی (digiform.ir/kshpsr) می‌توانند یک پایگاه را انتخاب کرده و فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: کودکان پنج تا ۶ سالی که تاکنون در پیش دبستانی ثبت نام نکرده‌اند باید ثبت نام کنند، زیرا ۱۱ هزار و ۳۵۰ کودک از حدود ۳۲ هزار دانش آموز پیش دبستانی استان قبلا ثبت کرده‌اند.

فضلی با بیان اینکه در شبکه شاد برنامه‌های درسی متنوع و شادی برای دوره پیش دبستانی بارگذاری شده است، گفت: آموزش پیش دبستانی‌ها از طریق صدا و سیما نیز ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت بیشتر پیش دبستانی‌ها بسته‌های دست ورزی، بسته‌های آموزشی الکترونیکی و همچنین کاربران آموزشی برای آموزش بیشتر در نظر گرفته شده است که اگر والدین بخواهند با سفارش در پایگاه‌های آموزشی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

او همچنین گفت: در استان کرمانشاه ۱۲۸ کاربر آموزشی، ۱۰۰ گروه آموزشی و ۸۰ مدیر پایگاه آموزشی در امر بارگذاری مطالب درسی پیش دبستانی در شبکه شاد فعالیت می‌کنند.

این مقام مسوول در پایان افزود: در مدارس روستایی، عشایری و چند پایه نیز نوآموزان پیش‌دبستانی توسط کاربران به صورت رایگان ثبت‌نام شده‌اند و مشکلی در این زمینه ندارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت،۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، حدود ۳۵۲ هزار دانش آموز، نوآموز و بزرگسال و سوادآموز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار