کد خبر: ۹۱۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 07 November 2020

صنعت گیم از جمله معروف ترین و جذاب ترین صنایع دنیا است که در دو دهه اخیر توانسته موفقیت های متعددی به دست بیاورد و به سرعت گسترش پیدا کند. هرچند که تاریخچه این صنعت کمتر از 100 سال می باشد اما تا امروز پلتفرم های مختلفی در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که مهم ترین آنها ایکس باکس، مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن و ... می باشند. سالانه هزاران بازی ویدیویی در سبک ها و ژانرهای مختلفی مانند بتل رویال، ترس و بقا، هیجانی، معمایی، تیراندازی، ورزشی، شبیه سازی، استراتژیک و ... برای پلتفرم های مختلف ساخته می شوند. پلتفرم موبایل را می توان معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم بازی های ویدیویی دانست که از شروع قرن 21 در اختیار بازیکنان قرار گرفته است.

امروزه بیش از نیمی از مردم جهان از گوشی های هوشمند موبایلی استفاده می کنند و این یک پتانسیل بزرگ برای توسعه بازی های موبایلی است. هر ساله کمپانی ها و استودیوهای بازی سازی هزاران بازی موبایلی طراحی و منتشر می کنند که هر کدام در سبک ها و ژانرهای خاصی قرار دارند و ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند. در سال 2020 با شیوع بیماری کرونا و با توجه به خانه نشین شدن بسیاری از مردم جهان استفاده از بازی های موبایلی برای پر کردن اوقات فراغت بسیار گسترده تر شد. بهترین بازی های موبایلی هر ساله توسط رسانه ها، منتقدان، خبرگزاری ها و ... معرفی می شوند. در ادامه مطلب به معرفی محبوب ترین بازی های موبایلی جهان از نظر مردم در سال 2020 پرداخته خواهد شد.

بازی های موبایلی

محبوب ترین بازی های اندرویدی جهان در سال 2020

همانطور که گفته شد هر ساله هزاران بازی مختلف در سبک ها و ژانرهای مختلفی مانند بت رویال، استراتژیک، ورزشی، شبیه سازی، ترس و بقا و ... برای پلتفرم های مختلفی از جمله گوشی های موبایلی توسط شرکت های مختلف سراسر جهان ساخته می شوند و در دسترس بازیکنان قرار می گیرند. انتخاب و رتبه بندی محبوب ترین و بهترین بازی های موبایلی به هیچ عنوان کار ساده و راحتی نیست چرا که برای این انتخاب باید به فاکتورهای مختلفی همچون سبک بازی، امکانات و آپشن های بازی، میزان سختی دسترسی بازیکنان به بازی، سلیقه بازیکنان، شرکت و استودیوی سازنده بازی، هزینه بازی و ... توجه شود. هر ساله رسانه ها، خبرگزاری ها و منتقدان مختلف اقدام به رتبه بندی های سالانه بهترین بازی های موبایلی می کنند. در سال 2020 و با توجه به شرایط ویژه ای که به دلیل بیماری کرونا به وجود آمده است مردم از بازی های موبایلی بیشتری استفاده کرده اند. از جمله بهترین و  محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در سال 2020 از دیدگاه مردم می توان موارد زیر را عنوان نمود:

بازی Call Of Duty در راس بازی های موبایلی محبوب در ایران 

تقریبا تمام گیمرهای جهان بازی کال آف دیوتی را به خوبی می شناسند. این بازی جذاب و هیجان انگیز که در سبک خاص و منحصر به فرد بتل رویال، تیراندازی و اکشن ساخته شده است حدودا دو دهه می باشد که جایگاه خود را در میان بازیکنان حفظ کرده است. بازی Call Of Duty  به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در سال 2020 اولین بار در سال 2003 توسط کمپانی های اکتیویژن و اینفینیتی وارد و با همکاری شرکت تری آرچ ساخته شده است و تاکنون بیش از 17 نسخه مختلف از آن منتشر شده است. گیمرها می توانند در این بازی با طیف گسترده ای از بازیکنان نقاط مختلف دنیا رقابت داشته باشند و هیجان و چالش های مختلفی را تجربه کنند. بازیکنان می توانند با خرید CP کالاف دیوتی موبایل ارزان از سایت های معتبر پرداخت های درون برنامه را انجام دهند و از تمامی امکانات بازی استفاده کنند و آیتم های بازی را مطابق میل خودشان شخصی سازی کنند. از مهم ترین ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازی دارای یک گیم پلی بسیار جذاب و اعتیادآور است و می تواند هر گیمری را به وجد بیاورد.
  • گرافیک بازی به صورت HD می باشد و می تواند تمام بخش های بازی را با کیفیت بالا نمایش دهد.
  • داستان بازی از محتوای خوبی برخوردار است و بازیکنان را به خوبی درگیر می کند.
  • موسیقی ها و صداگذاری های به شکلی حرفه ای طراحی شده اند.
  • مراحل، ماموریت ها و آیتم های بازی از تنوع بسیار خوبی برخوردارند.

کالاف دیوتی

بازی  Modern Combat 5

بازی Modern Combat 5 یکی از بازی های سبک تیراندازی، شوتر و اکشن است که جذابیت بسیار بالایی برای بازیکنان دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در سال های اخیر شناخته می شود. این بازی به وسیله استودیوی بازی سازی گیم لافت (Gameloft) ساخته شده است و داستان آن مبارزه با تروریست ها می باشد که در کشور آمریکا در حال روایت است. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به مواردی همچون جزئیات گرافیکی بی نظیر، گیم پلی بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده، داستان بازی پر محتوا و جذاب، امکان بازی به صورت آنلاین و آفلاین، تنوع و تعدد بالای سلاح ها، مهمات و آیتم های مختلف، شخصیت پردازی بازی عالی، موسیقی ها و صداگذاری خارق العاده و ... اشاره کرد.

بازی PUBG Mobile

بازی پابجی موبایل از جمله بازی های محبوب و معروف صنعت گیم است که در چند سال اخیر به موفقیت های متعددی رسیده است و در تمام رتبه بندی ها همواره جایگاه ویژه ای داشته است. این بازی اولین بار در سال 2017 توسط کمپانی تنسنت گیمز طراحی و ساخته شد و در مدت چند سال تبدیل به یکی از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم شده است. در این بازی 100 بازیکن در یک جزیره دور افتاده قرار گرفته اند که باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند که زنده بمانند. در نهایت بازیکنی برنده این بازی خواهد بود که بتواند به عنوان آخرین بازیکن زنده مانده باشد.

گیمرها می توانند با خرید یوسی پابجی ارزان از سایت های معتبر اقدام به خرید انواع امکانات بکنند و همه آیتم های موجود در بازی را مطابق میل خودشان شخصی سازی کنند. از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های بازی پابجی موبایل به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان از نظر مردم در سال 2020 می توان مواردی مانند گیم پلی بسیار جذاب و هیجان انگیز، گرافیک با کیفیت بسیار بالا به دلیل موتور آنریل انجین 4، مراحل و ماموریت های متنوع و جذاب ، موسیقی ها و صداگذاری های عالی و ... را عنوان کرد.

بازی Clash Of Clans

این بازی استراتژیک معروف ترین محصول استودیوی بازی سازی سوپرسل (Supercell) است که در سال 2012 ساخته و عرضه شد و همواره در لیست محبوب ترین بازی های موبایلی جهان قرار داشته است. گیمرها در این بازی باید با مدیریت ظرفیت ها و امکانات به اصلی ترین هدف خود که ساختن و مجهز کردن دهکده و قبیله شخصی است برسند و آن را توسعه بدهند و در برابر دشمنان از آن دفاع کنند. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • داستان این بازی بسیار منظم و هدفمند است.
  • موسیقی متن و صداگذاری بازی بسیار بی نظیر است.
  • گرافیک بازی کیفیت بالایی دارد و تمام جزئیات آن را به نمایش می گذارد.
  • بازی از یک گیم پلی بازی جذاب و اعتیاد آور برخوردار است.
  • سلاح ها و امکانات متنوعی در بازی وجود دارند.

بازی کلش

بازی Garena Free Fire

بازی فری فایر نیز از جمله بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی جهان از نظر مردم در سال 2020 است که در یک سال گذشته بسیار مورد توجه و استقبال بازیکنان قرار گرفته است. این که در سبک بازی های بتل رویال و اکشن ساخته شده است در سال 2017 برای اولین بار توسط کمپانی و استودیوی بازی سازی Dots Studio 111 طراحی و ساخته شد و سپس به وسیله شرکت گارنا منتشر شد. این بازی در سال 2018 بیشتری میزان دانلود را در میان بازی های موبایلی داشت. این بازی شباهت بالایی به بازی پابجی موبایل دارد و داستان و سبک آنها به هم نزدیک است. در بازی 50 بازیکن در یک جزیره گیر افتاده اند و باید از تمامی پتانسیل ها و آیتم های مختلف بازی استفاده کنند که در برابر دشمنان و موانع مقاومت کنند و زنده بمانند. در این بازی نیز بازیکنان می توانند با خرید جم بازی از تمامی امکانات بازی استفاده کنند و آیتم های مورد نظر خودشان را شخصی سازی کنند. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موسیقی و صداگذاری های بازی بسیار شگفت انگیز و حرفه ای است.
  • داستان بازی از جذابیت بالایی برخوردار است.
  • گرافیک بازی به دلیل موتور یونیتی از کیفیتی عالی برخوردار است.
  • گیم پلی بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

بازی فورتنایت موبایل

سخن پایانی

از شروع قرن جدید و خصوصا در یک دهه گذشته پلتفرم های موبایلی محبوبیت و شهرت بسیار زیادی در بین بازیکنان سراسر جهان پیدا کردند و به همین دلیل اکثر استودیوهای بازی سازی تلاش کرده اند که بازی های موبایلی با کیفیتی عرضه کنند. در سال 2020 و با توجه به شرایط حاکم بر جهان بازی های موبایلی بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفتند. علاوه بر بازی های عنوان شده به عنوان محبوب ترین بازی های موبایلی جهان از نظر مردم در سال 2020 می توان موارد دیگر همچون Clash Royale، Fifa، Fortnite، White Night، Prison Architect، Asphalt و ...را نام برد که به دلیل داشتن ویژگی ها و جذابیت های خاص از محبوبیت بالایی در میان گیمرها برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار