به گزارش تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه پایش مراتع استان گفت: پروانه چرای دام در مراتع مجوز موقت بهره برداری از مراتع بوده و می‌بایست به طرح‌های مرتعداری تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 07 November 2020
اجرای طرح‌های مدیریت مراتع برای ۲میلیون و ۲۲۵هزار هکتار از زمین‌های استان سمنانجعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه پایش مراتع استان گفت: پروانه چرای دام در مراتع مجوز موقت بهره برداری از مراتع بوده و می‌بایست به طرح‌های مرتعداری تبدیل شود.
جعفر مرادی حقیقی افزود: با توجه به اینکه پروانه چرای دام در مراتع مجوز موقت بهره برداری از مراتع بوده و هرساله می‌بایست تمدید گردد، لذا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جهش تولید، مدیریت مراتع استان را در قالب تهیه طرح‌های مرتعداری با اولویت طرح‌های تلفیقی و استفاده از پتانسیل‌های مراتع از جمله بهره برداری از گیاهان دارویی به منظور ایجاد درآمد و اشتغالزایی و کاهش فشار دام در مراتع در دستور کار قرار دارد.
وی مساحت طرح‌های مرتعداری تهیه و مصوب شده تاکنون را ۲ میلیون ۲۲۵ هزار هکتار اعلام و اضافه نمود تاکنون ۴۹۶ فقره از طرح‌های مصوب شده در راستای مدیریت بهینه مراتع به مجریان طرح‌های مرتعداری واگذار گردیده است.
جعفر مرادی حقیقی بیان داشت کلیه مرتعدارانی که تا پایان سال ۱۳۹۸ پروانه چرا دریافت نموده اند می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه طرح‌های مرتعداری اقدام نمایند و پروانه چرا‌های صادره در پایان مهلت مذکور فاقد اعتبار خواهند بود.
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طرح‌های مرتعداری بمنظور مدیریت و برنامه ریزی صحیح بهره برداری از مراتع با رویکرد حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اقتصادی و بهره مندی از سایر استعداد‌های مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می‌شود.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار