مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: رانندگان تاکسی خودشان پذیرفته اند که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و به همین دلیل بیش از ۸۵ درصد آنها به پروتکل های بهداشتی پایبند هستند.
کد خبر: ۹۱۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 06 November 2020

هادی منوچهری با تاکید براینکه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در هر شغلی باید تبدیل به فرهنگ شود، اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید یاد بگیرند با ویروس کرونا کنار بیایند و با رعایت اصول بهداشتی بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی، گفت: بیش از ۹ هزار تاکسی زرد، ۳ تا ۴ هزار آژانس و ۱۵ هزار تاکسی اینترنتی در شهر اصفهان داریم که با احتساب سرویس های مدارس بیش از ۴۴ هزار خودرو در سطح شهر تردد می کند، براین اساس نمی توان انتظار داشت هر روز به همه رانندگان تاکسی ماسک بدهیم، ولی می توانیم تاکید و نظارت بر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در بین رانندگان تاکسی داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: به قطعیت می توانم بگویم استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی در تاکسی ها هم اکنون نسبت به قبل وضعیت بسیار بهتری دارد، رانندگان تاکسی خودشان پذیرفته اند که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و به همین دلیل بیش از ۸۵ درصد آنها به پروتکل های بهداشتی پایبند هستند.

وی با اشاره به ارسال پیام های آموزشی برای رانندگان تاکسی و تلاش برای جلب مشارکت و همراهی آنها برای رعایت اصول پیشگیری از شیوع کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه این اتفاق افتاده و شاهد همراهی خوب رانندگان تاکسی هستیم. در هفته های اول شیوع کرونا ماسک، مواد ضدعفونی کننده و کاور جداکننده در بین تاکسی ها توزیع و به طور مستمر نظارت کردیم تا این موارد نهادینه شود که تا حد زیادی موثر بود.

منوچهری در مورد کاورهای جداکننده ای که در تاکسی های شهر نصب شده، توضیح داد: تا زمانی که از این کاورها استفاده نمی کردیم مرتب به ما تذکر داده می شد، درحالی از زمانی که این کاورها نصب شده انتقاد می شود که چرا از این کاورها که خود می تواند عامل آلودگی باشد استفاده می کنید، اما چه زمانی که از این کاورها استفاده نمی شد و چه الان که نصب شده با تصمیم ستاد مقابله با کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه کاورهای جداکننده در تاکسی های شهر قطعا مفید است، گفت: کاورها را به صورت رایگان در بین تاکسی ها توزیع کردیم و ستاد مقابله با کرونا استان هم تایید کرد، با این وجود اگر روزی ستاد مقابله با کرونا اعلام کند دیگر از این کاورها استفاده نکنید و خطرناک است قطعا جمع آوری می کنیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شاید تعداد اندکی از رانندگان تاکسی از این کاورها خوششان نیاید و در استفاده از آن سهل انگاری کنند، اما اکثریت این افراد نسبت به رعایت اصول بهداشتی حساسیت دارند، چراکه می دانند خطر کرونا جدی است و در شهر اصفهان چندین نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شدند و حتی جان خود را از دست دادند.

وی در مورد مسافران تاکسی ها نیز گفت: در حال حاضر حجم ترددها در سطح شهر کمتر شده و مسافر زیادی وجود ندارد که تاکسی ها بخواهند سوار کنند، البته قبل از شیوع کرونا هم تعداد ۴ مسافر را در خودروهای سبک نداشتیم.

منوچهری با بیان اینکه هیچ کسی تکلیف هزینه مسافر چهارمی که رانندگان تاکسی حق ندارند سوار کنند را مشخص نکرد، توضیح داد: مکاتبات زیادی با ستاد مقابله با کرونا کشور و استان صورت گرفت، حتی لایحه ای به شورای شهر اسلامی شهر بردیم که ۵۰ درصد کرایه نفر چهارم به عهده راننده و ۵۰ درصد به عهده مسافر باشد، البته این فقط مشکل اصفهان نیست و سایر کلانشهرها هم این مشکل را دارند.

وی با اشاره به اینکه شاید اگر در تمام مسیرها و ایستگاه ها مسافر چهارمی وجود داشت مشکل جدی تر می شد، گفت: اگرچه عملا این تعداد مسافر وجود ندارد ولی پیگیری این موضوع هستیم، چون در این شرایط اقتصادی ظلم است که بگوییم راننده تاکسی از جیب خودش کرایه نفر چهارم را بدهد و این موضوع بلاتکلیف بماند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح هایی برای حمایت از رانندگان تاکسی در دروان کرونا، گفت: البته برای بخشی از رانندگان تاکسی این کار شغل دوم است و یا بازنشسته کشوری و لشگری هستند، اما رانندگانی که این کار شغل اصلی آنها است و آسیب پذیرتر بودند شناسایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی از وام ۲ میلیون تومانی بدون بهره برخوردار شدند، افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با کمک ستاد فرمان امام توزیع کردیم و تمام رانندگان از تخفیف ۶ ماهه کارت شهری استفاده کردند، همینطور استفاده از بسته های معیشتی قرار است ادامه پیدا کند.

منوچهری به رونمایی از نرم افزار کیف با زیرساخت اصفهان کارت و نصب یک هزار و ۵۰۰ مورد در تاکسی های شهر اصفهان اشاره و اظهار امیدواری کرد که با پیاده سازی آن، پرداخت پول نقد به عنوان کرایه تاکسی حذف شود.

وی با بیان اینکه پس از نصب کیف، مسافران می توانند از طریق بارکدی که بر روی صندلی و داشبورد راننده اسکن می کند مبلغ کرایه را پرداخت کنند و به حساب راننده واریز شود، اظهار امیدواری کرد که این کار تا پایان سال در اصفهان عملیاتی شود و مشکل بیش از ۵۰ ساله پرداخت کرایه تاکسی برطرف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار