سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 04 November 2020

 نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران و هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه درباره مسائل و مشکلات کلان شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسائل بودجه‌ای، زیرساخت‌های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی در مجلس برگزار شد.

علی خضریان در جمع خبرنگاران در این باره افزود: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت‌ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود ۲ برابر شدن هزینه‌ها و لزوم پیش بینی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با توجه به رشد حدود ۸۷ درصدی جامعه شهری بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: توجه به قوانین مرتبط با ایمن سازی ضوابط ساختمان‌ها، خروج پادگان‌ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان نگرانی‌ها و دغدغه خود درباره نحوه مدیریت کلان شهر تهران بیان کردند، ‌ افزود: برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی نیز مطرح شد. همچنین استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

خضریان ادامه داد: توجه به مقاوم سازی اطراف تهران و لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی از ظرفیت‌های شهرداری مناطق به عنوان بازوی اجرای شهرداری و شورای شهر نام برد و گفت: این ظرفیت‌ها فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب‌زا باشد از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می‌توان بهره جست.

خضریان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به صورت کارگروه‌های تخصصی و یا به صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی‌هایی در این خصوص نیز در کارگروه‌های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار