معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۱ هکتار از اراضی ملی از ید متجاوزان خارج و خلع ید شده‌ است.
کد خبر: ۹۱۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 04 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛صمد رئیسی گفت: از آنجا که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام وظیفه حفاظت، توسعه و بهره برداری از جنگل‌ها را بر عهده دارد، از ابتدای سال جاری تاکنون موفق شده میزان ۲۹۱ هکتار از اراضی ملی را که غیر قانونی تصرف شده بود با اجرای احکام قضایی از ید غیر قانونی متجاوزین خارج و خلع ید شده است.

وی افزود: حدود ۶ هکتار نیز از اراضی ملی رفع تصرف شده و در واقع ۳۰۰ هکتار در سال جاری خلع ید شده است این در حالی است که بیش‌ترین خلع ید و باز پس گیری متعلق به شهرستان آبدانان به مساحتی بالغ بر ۱۵۲/۵۱ هکتار و بعد از آن دهلران با مساحت بالغ بر ۱۱۹/۹۵ هکتار در جایگاه دوم بوده است. 

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی ایلام تصریح کرد: این اداره کل با بروز کردن تجهیزات یگان حفاظت و آمادگی صد در صد به صورت شبانه روز و مستمر از عرصه‌ها از منابع ملی حفاظت می‌کند و مدام در حال گشت زنی،کنترل هرگونه تخریب و تصرف عدوانی منابع ملی بوده است.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط خوب دستگاه قضایی، سمن‌ها، نیرو انتظامی و مردم عرصه را بر کسانی که قصد زمین خواری و تخریب و تصرف منابع خدادادی داشته باشند تنگ کرده است. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار