معاون عمرانی استاندار ایلام؛
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: وضعیت نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهرهای استان، خصوصاً شهر ایلام مطلوب نیست و متولیان امر از جمله شهرداری‌ها و راهداری باید اهتمام ویژه ای برای مدیریت و نظارت دائم داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 03 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، احمد کرمی افزود: از آلودگی حاشیه مراکز مسکونی و مسیرهای ورودی و خروجی شهرها به وسیله نخاله‌ها باید به طور جدی جلوگیری شود و دستگاه‌های نظارتی نیز بر اجرای این امر نظارت کافی اعمال کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت کنونی مدیریت نخاله‌های ساختمانی و آلودگی شهرهای استان، شهرداری‌ها ملزم به مدیریت نخاله‌های ساختمانی می‌شوند.

غلامرضا ابدالی افزود: پسماندهای ایلام که عادی محسوب می‌شوند رضایت بخش نیست و شهرداری ایلام برای پاکسازی و جلوگیری از آلودگی بیشتر حاشیه شهر فعالیت جدی داشته باشند.

وی افزود: انباشت غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر و آبراهه‌های منتهی به شهر ایلام تجربه تلخ سال‌های گذشته را تکرار می‌کند که برای کاهش آسیب‌های بهداشتی و زیرساختی شهر لازم است توجه ویژه ای به موضوع نخاله‌ها از سوی شهرداری شود.

ابدالی ادامه داد: رویکرد و سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نخاله‌ها، بازیافت حداکثری به جای دفع غیرمجاز و آلودگی اراضی اطراف شهرهاست که با انباشت نخاله در اطراف شهرها ده‌ها هکتار اراضی مرغوب از دسترس خارج و آسیب جدی به محیط زیست منطقه وارد می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار