در آستانه تعطیلات پایان هفته؛
با وجود محدودیت‌هایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال شد، اما شنیده‌ها حاکی از ترافیک سنگین در بسیاری از محور‌هاست.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 02 November 2020

ترافیک

به گزارش تابناک سمنان افزایش چشمگیر مبتلایان بیماران کرونایی و تعداد کشته‌ها ناشی از این ویروس باعث شد که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات جدیدی را در این زمینه اخذ کنند. البته تجربیات گذشته هم نشان داد که به هیچ عنوان بسیاری از مردم از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز نمی‌کنند و در هر تعطیلات شاهد ترافیک‌های سنگین در محور‌های شمالی کشور هستیم به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا با همکاری پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم برای تعطیلات پیش رو تصمیمات جدیدی را برای محدود کردن محور‌ها اخذ کردند.

بر اساس این گزارش از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱٢ آبان خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج در بند ۲، ممنوع است.

هچنین مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان هستند.

اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به شکل یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌شود. زمان آغاز اجرای طرح ساعت ١٢ روز دو شنبه ١٢ آبان است و زمان اتمام این طرح ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان است.

محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌های برون شهری

مرکز اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل سازمان راهداری هم اعلام کرده است: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ١٢ آبان تا ساعت ۶ روز شنبه ١٧ آبان محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

محدودیت‌های کرونایی حریف مسافران نمی‌شود/ راهداری در تلاش برای بازگرداندن مسافران!

تلاش ماموران راهداری و پلیس راهور برای بازگرداندن مسافران 

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

همچنین در جاده هراز تردد تمامی تریلر‌ها کماکان ممنوع است و تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز دوشنبه ١٢ آبان و همچنین از ساعت ۶ روز سه شنبه ١٣ آبان تا ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.
تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنجشنبه ١٥ آبان و همچنین از ساعت ۶ روز جمعه ١٦ آبان تا ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.

ایجاد ترافیک‌های سنگین در برخی از محور‌ها با وجود اعمال محدودیت

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا از ساعت ۱۲ امروز محدودیت‌های تردد در بسیاری از مراکز‌های استان شروع شده است گفت: هم اکنون محور هراز در محدوده آبعلی، عوارضی آزادراه تهران-شمال و انتهای محدوده فیروزکوه این محدودیت‌ها اعمال شده است.

او ادامه داد: هم اکنون طبق مشاهدات میدانی و دوربین‌های کنترل ترافیک، شاهد ترافیک سنگین در محدوده ابتدایی جاده چالوس هستیم به طوری که بسیاری از خودرو‌های پلاک بومی داشتند اجازه داده نمی‌شود گفت: با همکاری پلیس راهور و تمامی این محدودیت‌ها به صورت کامل در حال اجرا شدن است و اجازه خروج به هیچ پلاک‌های بومی از شهر‌ها داده نمی‌شود.

محرابی نیا گفت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج و مسیر کرج-چالوس حدفاصل گرماب تا نسا همچنین در محور هراز و محدوده‌های پیست آبعلی و بیلقان در مسیر رفت و برگشت هستیم.

 

او بیان کرد: در مسیر آزادراه قزوین- رشت و تهران -شمال هم شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم که این نشان دهنده زودتر حرکت کردن برخی از مسافران قبل از ساعت اعلام ترافیک است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: تجربه اعمال محدودیت‌ها در ایام عید نشان داد که به هیچ عنوان اجازه خروج پلاک‌های غیربومی داده نمی‌شود و مسافران در صورتی که سفر ضروری ندارند از خارج شدن تهران خوداری کنند.

او افزود: هم اکنون در پیست آبعلی و محور کرج-چالوس بسیاری از مسافران پلاک‌های غیر بومی توسط پلیس برگشت داده می‌شوند و این خود باعث ایجاد حجم بالای ترافیک شده است.

محرابی نیا بیان کرد: ایجاد چنین حجم‌های ترافیکی باعث شده که تردد برای خودور‌های اروژانسی، نیرو انتظامی و همچنین برای گشت‌های خودرویی سخت شود.

او اظهار کرد: به طور قطع در صورت خروج خودرو‌های دارای پلاک غیر بومی قبض‌های جریمه ۵۰۰ هزار تومانی صادر می‌شود و به هیچ عنوان دراین بخش کوتاهی وجود ندارد.

کاهش نسبی دما در استان‌های غربی کشور

درباره وضعیت جوی آب وهوا هم در برخی از استان‌ها هشدار‌های زردی هم صادر شده که به گفته فریبا گودرزی یک کارشناس هواشناسی از فردا با گذر متناوب امواج کم دامنه تراز میانی همراه با ریزش هوای سرد از شمال غرب کشور، در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

او افزود: همچنین شاهد بارش پراکنده در شمال غرب کشور به تناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

شیوع روزافزون کرونا در جامعه و در شهر‌های مختلف و ضرورت قطع شدن زنجیره آن از یک سو و از سوی دیگر حجم عظیم سفر‌ها نگرانی‌ها در خصوص تداوم این بیماری و حتی شدت گرفتن آن را دوچندان کرده است به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از بیماران افرادی هستند که در این مدت تجربه سفر داشته اند بنابراین باید مردم و مسافران هرچه سریعتر از انجام سفر‌های غیر ضروری در این ایام پرهیز کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار