کد خبر: ۹۱۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 02 November 2020

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اکثر برندهای آیفون تصویری موجود در ایران با شما صحبت کنیم و بگوییم کدام برند آیفون تصویری قابل اعتمادتر است. با ما همراه باشید تا در ابتدا توضیحاتی در رابطه با لزوم و کاربرد آیفون تصویری با شما عزیزان صحبت کنیم.

سوالی که مطرح می‌شود چرا آیفون تصویری برای منازل لازم است ؟

در زمان‌های گذشته جمعیت مناطق و شهرها تقریباً یک دست بود و افراد ساکن در یک شهر یا منطقه تقریباً همدیگر را می شناختند و زمانی که می خواستند به منزل هم مراجعه کنند از بابت امنیت، کمتر منازل در معرض خطر سرقت بودند اما با توسعه شهرها و شهرنشینی  شهرها از بعد جمعیتی و...دچار تغییر شدند که به طبع آن افراد نیاز به دستگاهی که بتوانند از طریق آن فردی را که جلو درب آنها مراجعه می‌کند را مشاهده کنند احساس شد.  لذا این احساس نیاز به مرور زمان در قالب آیفون تصویری به مردم عرضه شد.  اولین آیفون تصویری که تولید و به بازار فروش عرضه شد مارک آیفون بود این محصول تولید کشور ژاپن بود که در بازار ایران هم توانست بین مردم محبوبیت کسب نماید بعد از برند آیفون، برند کوماکس که محصول کشور کره بود روی کار آمد و در کشور ایران نیز محصولاتش صادر شد به گونه‌ای که امروز در بسیاری از منازل آیفون های این برند مرغوب یافت می شود اما با گذشت زمان واردات کوماکس کره به ایران قطع شد و جای آن را محصولات کامکث چین گرفت. در ادامه قصد داریم به توضیحاتی در رابطه با هر کدام از برندهای مطرح در کشور ایران بپردازیم و توضیحاتی در رابطه با انواع آیفون های تصویری با شما عزیزان داشته باشیم آیفون های تصویری یا گوشی داخل واحد از قسمتهای تشکیل شده است که این قسمت ها هر کدام کارکردهایی را برای ایفای نقش آیفون شما بر عهده دارند و این قطعات شامل برد تغذیه، برد تصویر، برد صدای اصلی، بلندگو، میکروفون، تی اف تی و برد حافظه تصویر می باشد.

انواع آیفون تصویری

مقایسه برندهای آیفون های تصویری از بعد کیفیت

آیفون تصویری تکنما: تکنما جزء موفق ترین برندها در زمینه آیفون تصویری در ایران است که توانسته است محبوبیت و مقبولیت لازم را بین کاربران آیفون تصویری کسب نماید این برندبا تولید مانیتورهایی با قابلیت حافظه دار و ارتباط داخلی جزء موفق ترین برندها می باشد.  مانیتور های سری D  این برند قابلیت ذخیره تصاویر و سری C قابلیت ارتباط داخلی را دارا می باشند.  از نظر کارکرد مانیتور های برند تک نما از نوع دیجیتال می باشد که از بعد صدا ، تصویر ، امکانات و طول عمر استانداردهای لازم را دارا بوده و مقبولیت لازم را کسب نموده است. تنها عیب این برند کم بودن تنوع در مدل های تولیدی خود می باشد.  این برند انحصاری بوده و باید از قطعات خود برند تکنما برای تعمیرات تخصصی آیفون تصویری تکنما استفاده شود.

از مشکلات برند آیفون تکنما می توان به:

  1. هماهنگ نبودن با سایر برندها (در صورت نارضایتی هیچ برندی از آیفون تصویری با تکنما هماهنگ نمیشود و باید کل سیستم تعویض گردد)
  2. نداشتن کیفیت در سیستم های موازی ساختمان
  3. کیفیت پایین لحیم کاری دهنی آیفون

آیفون تصویری سوزوکی : برند سوزوکی  نیز یک برند ایرانی است.  این شرکت نیز همانند شرکت تکنما جزء محبوب ترین برندها می باشد که توانسته است محصولات خود را در دو مدل ۴ و ۳ تا ۷ اینچ تولید نمایند مانیتور های تولیدی این برند توانسته‌اند از بابت طول عمر، کیفیت صدا ، تصویر، امکانات و خدمات استاندارد لازم را کسب نمایند. مانیتوهای این برند در دو کارکرد آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند.

آیفون تصویری سیماران : این برند نیز مانند سایر برندها یک برند ایرانی موفق می باشد که در زمینه آیفون تصویری سال‌هاست فعالیت می کند و  به خاطر تنوع در تولید آیفون تصویری توانسته است افراد با سلیقه های مختلف را به خود جلب نماید این برند نیز مانند دو برند فوق از بابت کیفیت صدا، تصویر و خدمات توانسته است  استاندارد لازم را کسب نماید.  تنها مشکلآیفون های تولیدی این برند نسبت به دو برند فوق طول عمر متوسط آن می باشد. این برند محصولات خود را از نظر کارکرد در دو مدل  آنالوگ و دیجیتال عرضه می دارد.

آیفون تصویری کنوی: محصولات شرکت کنوی اگر بتوانید اصل محصولات را خریداری نمایید از بابت طول عمر ، کیفیت، صدا و تصویر سطح بالاتری را برخوردار است اما متاسفانه به دلیل ایرانی نبودن این برند نوع تقلبی آن در بازار به وفور یافت می‌شود در نتیجه از بعد ارائه خدمات شاید کمی دچار مشکل شوید این برند محصولات خود را از نظر کارکرد در نوع آنالوگ تولید می شود.

آیفون تصویری تابا: شرکت تاباجزء موفق ترین برندهای ایرانی است. محصولات تولیدی این شرکت از تنوع بالایی برخوردار است و از ۳ تا ۱۰ اینچ محصولات متنوعی را تولید می نماید. طول عمر محصولات این برند بالا بوده و از کیفیت صدا و امکانات خوبی برخوردار است در حالی که کیفیت تصویر متوسطی دارد.  نقطه ضعف برند تابا الکترونیک در ارائه خدمات ضعیف میباشد شرکت تابا دستگاه‌های آیفون تصویری خود را در دو نوع  کارکرد آنالوگ و دیجیتال عرضه می دارد. محصولات برند تابا نیز مانند تکنما انحصاری بوده و باید حتماً از قطعات خود این برند استفاده شود.

آیفون تصویری الکتروپیک:  شرکت الکتروپیک در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را در زمینه تولید مانیتورهای آیفون تصویری در ایران شروع کرد و توانست به یکی از برند های نامی در کشور ایران بدل شود. دستگاه های این برند از 3.5 تا ۱۰ اینچ تولید و عرضه می‌شوند محصولات تولیدی شرکت الکتروپیک از بعد طول عمر، صدا ،امکانات و خدمات دهی توانسته است استانداردهای لازم را کسب نماید. این محصول از بعد تصویر کیفیت متوسطی را دارا می باشد. محصولات تولیدی این شرکت از نظر کارکرد در دو نوع آنالوگ و دیجیتال می باشند. این برند جزء برندهای انحصاری بوده که تنها از قطعات همین برند برای تعمیرات مانیتور ها باید استفاده شود

آیفون تصویری کوماکس: همانطور که در مطالب فوق نیز درباره این برند توضیحاتی داده شد اگر موفق شدید محصول کره ای این دستگاه را پیدا کنید از بابت صدا ، تصویر ، امکانات و خدمات کیفیت لازم را دارد اما متاسفانه نمونه های چینی این برند در بازار ایران عرضه می‌شود که بابت کیفیت صدا، تصویر، خدمات و امکانات استاندارد لازم را دارا نبوده و ممکن است دچار مشکل شوید تولیدات این برند در دو کارکرد آنالوگ و دیجیتال عرضه می‌شود. شرکت های بسیاری تعمیرات آیفون تصویری کوماکس را به صورت تخصصی انجام می دهند.

آیفون تصویری نماوا:  این برند نیز جزء برندهای ایرانی می‌باشد که از بعد صدا و تصویر کیفیت و مقبولیت لازم را دارا می باشد چون جزء برندهای جدید ایرانی است  از خدمات‌دهی این برند اطلاعی در دست نیست اما جزء برندهای شکیل ایرانی است محصولات این شرکت از نظر کارکرد دردو نوع  آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شود.

آیفون تصویری آلدو: آلدو یک برند متفرقه است که از بعد کیفیت تصویر ، صدا و خدمات درحد متوسط بوده و از طول عمر متوسط نیز برخوردار میباشد محصولات تولیدی آلو از نظر کارکرد آنالوگ می باشد.

نکته! تقریبا اکثر برندهای فوق به غیر از متفرقه ها دارای گارانتی ۳۶ ماهه می باشند که می توان به عنوان نقطه اشتراک برندهای ایرانی دانست.

هزینه تعمیرات آیفون های تصویری

تعمیرات آیفون تصویری

هزینه کردن برای تعمیرات همواره به صرفه تر از خرید دوباره دستگاه است اما نکته ای که باید به آن توجه کنید شرکت یا فردی است که تعمیرات آیفون خود را به آن می سپارید برای مثال اگر آیفون شما نیاز به تعمیرات دارد حتما تعمیرات آن را به یک شرکت متخصص در زمینه تعمیرات آیفون تصویری بسپارید. چون اگر تعمیرات شما به صورت اصولی انجام نشود مجبور خواهید شد تا هزینه چند برابر برای تعمیرات بپردازید و چه بسا در نهایت نتیجه دلخواه عایدتان نشود. اما اگر تعمیرات دستگاه شما به صورت اصولی و تخصصی انجام شود می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه بدون اینکه آسیب دیده باشد تعمیر و تحویل شما داده شده است. در این بین برخی از برندها به خاطر انحصاری بودن و برخی نیز به خاطر متفرقه بودن در تعمیرات دچار مشکل می شوند مثلاً برندهایی مانند تکنما، الکترو پیک و تابا جزء برندهای انحصاری می باشند و برای تعمیرات این سه برند نیاز به تخصص و مهارت است و قطعات این برندها فقط از طریق شرکت و یا نماینده اصلی آن تهیه می‌شود و برخی از برندها نیز به دلیل متفرقه بود ممکن است برخی قطعاتشان یافت نشود و یا به سختی یافت شود و در نهایت برخی از برندها مانند سیماران ، سوزوکی و نماوا به دلیل سازگاری با همدیگر از بعد تهیه قطعه کمتر دچار مشکل می شوند . در نهایت تمامی موارد فوق در هزینه و میزان وقت صرف شده در تعمیرات تاثیرگذار خواهد بود.

همواره توجه داشته باشید نصب آیفون تصویری نیز همانند تعمیرات از تخصص بالایی برخوردار است و این نصب غیر اصولی است که سبب خرابی بالای آیفون های تصویری می گردد. خرید آیفون تصویری نیز یک دغدغه برای بسیاری از مردم است که آیا این فروشگاه آیفون تصویری میتواند گارانتی دستگاه را تایید نماید ؟  پس قبل خرید آیفون تصویری تمام موارد ذکر شده در بالا را رعایت کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از سیستم ببرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار