مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات اسماعیل آباد تنها در زمان انتخابات مطرح می‌شود گفت: اصلاح وضعیت اسماعیل آباد وظیفه تمام دستگاه‌هایی است که این وضع با ضعف نظارت آنها شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 01 November 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اضافه شدن محله اسماعیل آباد به محدوده شهری در سال 97، اظهار کرد: مساحت محدوده تقریبا800 هزار متر با کاربری فضای سبز است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم به تراکم بالای جمعیتی محله اسماعیل آباد اشاره کرد و افزود: در این محله 143 خانه وجود دارد و حدود 940 تا 980 نفر در آن زندگی می‌کنند.

وی گفت: زمانی که باید بر روی ساخت‌وسازهای غیرقانونی این محدوده از سوی دستگاه های مربوطه نظارت نشده است و حالا هر اقدامی در رابطه با اسماعیل آباد تبعاتی به همراه خواهد داشت.

اقبالیان با بیان اینکه خانه‌های موجود در اسماعیل آباد حاصل تصرفاتی است که از سالهای قبل کرده‌اند، تصریح کرد: ساکنان این محدوده کاغذهایی دارند که سند مالکیت نیست و با توجه به اینکه مالک زمین نیستند نمی‌توانند در جای دیگری هم ساکن خانه بشوند.

به گفته وی تقریبا از 143 خانوار ساکن در محله اسماعیل آباد حدود 70 خانوار اتباع و مابقی هم مهاجران شهرهای دیگر هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از جلوگیری از ادامه تصرفات در چندسال گذشته خبرداد و افزود: در بحث ساخت وسازهای خارج از محدوده مشکلات زیادی داریم ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه انجام می‌شود. هیچ کدام از دستگاه هایی که وظیفه قانونی دارند هم یاری نمی‌کنند و تنها می گویند شهرداری نتوانست جلوی اینها را بگیرد.

وی با بیان اینکه محدوده اسماعیل آباد زمانی که در محدوده شهری قرار نداشته شکل گرفته است خاطرنشان کرد: این زمین‌ها خارج از محدوده بوده و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی باید به موقع کنترل می‌کردند تا اینها ایجاد نمی‌شد و حالا هم باید همین دستگاه ها کمک کرده و با شهرداری تعامل کنند تا به نوعی بتوانیم مشکلات این منطقه را به حداقل برسانیم.

اقبالیان از بی توجهی دستگاه‌ها و مسئولان دیگر نسبت به اسماعیل آباد انتقاد کرد و افزود: نزدیک انتخابات که می شود همه می خواهند مشکل اسماعیل آباد را حل کنند و از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میکنند اما بعد این مسائل رها می شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون معضلی که باعث تهدید سلامت جامعه می‌شود به اداره محیط زیست و بهداشت مربوط می‌شود و شهرداری باید در کنار اینها باشد اما در مورد اسماعیل آباد همه توقعات به سمت شهرداری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار