رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ با آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان و تسهیل امور در این بخش، سرمایه‌گذاری درقم برای تولید کنندگان بسیار جذاب خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 01 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد:‌ با افتتاح این مرکز، مسائل حوزه تولید و سرمایه گذاری استان به صورت منسجم و در کوتاه ترین زمان توسط نمایندگان دستگاه‌های متولی رسیدگی و برطرف می‌شود و شرایط جذابی برای حضور علاقه‌مندان به فعالیت اقتصادی در قم به وجود آمده است.

وی افزود: بخش صنعت قم هم اکنون به دلیل امتیازهای متنوع همچون نزدیکی به عمده بازارهای مصرف کشور و دسترسی به امکانات زیرساختی مورد نیاز،‌ در کانون توجه سرمایه‌گذاران است و ظرفیت شهرک های صنعتی استان به سرعت با ایجاد واحدهای تولیدی جدید تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم برای ملاقات و گفت و گو با استاندار و دیگر مسئولان ارشد استان،‌ شرایط ویژه ای دارند و تعامل دستگاه‌های اجرایی با صنعتگران و تولیدکنندگان برای حل مشکلات مطلوب است.

سیجانی گفت:‌ امروز صنعت قم به عنوان صنعتی جوان ظرفیت تولید انواع محصولات راهبردی مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف را دارد و در همین رابطه واحدهای صنعتی متعددی در حوزه تولید محصولات مهم حوزه انرژی،‌ پتروشیمی، لوازم خانگی و فولاد در استان فعال است.

وی با اشاره به راهبردهای مورد توجه سازمان صنعت قم برای تحقق جهش تولید بیان کرد: همواره موضوع تکمیل زنجیره تولید در صنعت استان به عنوان یک عامل مهم در تسهیل فرآیند تولید مورد توجه بوده و به همین دلیل حجم قابل توجهی از نیازهای واحدهای صنعتی فعال در قم توسط سایر واحدهای موجود استان تامین می شود.

گفتنی است در مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز به‌صورت هماهنگ به سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دسترسی دارند که این امکان،‌ موقعیت مناسبی را برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی فراهم می‌آورد.

بر اساس آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار