کد خبر: ۹۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 29 October 2020
 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

وزیر بهداشت: حتی یک بیمار پشت درِ هیچ بیمارستانی سرگردان نشد

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما مدیریت کرونا را بر مبنای روزهای سخت دفاع مقدس در کشور انجام دادیم و از قبل از ورود ویروس به کشور، خودمان را آماده و سنگرآرایی کردیم. یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نشد. آب غیزانیه چند ساعت قطع شد مردم با مشکل روبرو شدند اما در اوج کرونا در خوزستان که موج بسیار سنگینی هم بود، یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی نماند. به هیچ بیماری نگفتیم که چون نداری، به بیمارستان نیا حتی هزاران افغانی بدون کارت را رایگان معالجه کردیم و به هیچ کس نگفتیم که به دلیل سن بالا باید ونتیلاتور را از تو جدا و به جوان ترها وصل کنیم و این افتخاراتی است که برای جمهوری اسلامی ایران عاشقانه خلق شد و اعتقاد دارم که گرچه زیرساخت و امکانات داشتیم اما آنچه که اتفاق افتاد و ما را تا اینجا سرافراز پیش برده، فقط حس عاشقانه مردمی است که به صحنه آمدند و پرستاری است که 12 ماه است کارانه خود را نگرفته و خودش را طلبکار نمی داند بلکه خودش را بدهکار مردم می داند و با حس بدهکاری به صحنه آمده نه طلبکاری که به خیابان برود و گروکشی کند که اول پولم را بدهید تا من هم کار کنم و ما تازه بعد از مدت ها داریم مطالبات پرستاران را پرداخت می کنیم.

کیهان با انتقاد از شرق: تعامل با شرق سیاستی منطقی است نه ناگزیر

کیهان نوشت: روزنامه شرق مدعی شد سیاست نگاه به شرق، نگاهی انحصاری، یکطرفه، ناگزیر و ذوب شدن در شرق است! این روزنامه که برخلاف نام غلط‌اندازش، از هنگام تاسیس به غربگرایی و غرب‌ستایی مبتذل مشغول است، ضمن چند مصاحبه تلاش کرده سیاست منطقی تعامل با شرق را زیر سوال ببرد. تیترهای مطالب این روزنامه جالب است: «انحصار در شرق؟»، «این دیگر نگاه به شرق نیست، ذوب شدن است» و «رابطه با شرق، ناگزیر و یکطرفه است». فضاسازی این روزنامه غربگرا در حالی است که تیترهای مورد اشاره بیان واقعی نگاه طیف متبوعش در دولت به چند دولت مستکبر غربی است. همین طیف بودند که سیاست خارجی و تعامل و دیپلماسی اقتصادی را به آمریکا و انگلیس و فرانسه منحصر کردند، مجیز دولت‌های غربی را گفتند، از طرف آنها به دروغ وعده شراکت دادند، تیتر زدند «امضای کری تضمین است»، هرچه اتهام بود(به جای غرب متخاصم و متعدی) متوجه نظام و کشور کردند، و روابطی نامتوازن و یکطرفه برقرار کردند؛ تا جایی که حتی اگر برجام طرف بدعهد غربی زیر پا ماند، اینها به رسم عقل و مصلحت، اجرای یکطرفه تعهدات را توجیه کردند و حالا حتی کمترین اعتراضی هم به آمریکا و اروپا نمی‌کنند. این عدم توازن به جایی رسید که حتی نفر منتخب دولت برای تصدی نمایندگی ایران در سازمان ملل (معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور) از سوی دولت اوباما تروریست خوانده شده و دیپورت شد اما این طرف ادعا می‌شد دولت آمریکا بسیار مودب است(!) همین دولت‌های غربی بودند که تعهدات اقتصادی و ضدتحریمی و قراردادهای نیم‌بند را یکطرفه لغو کردند و باز هم صدایی از غربگرایان دارای نقاب «شرق» بلند نشد.


آیت‌الله کعبی: بیانیه جامعه مدرسین درباره کمال حیدری، وظیفه ای شرعی بود

آیت‌الله کعبی گفت که اطلاعیه صادر شده جامعه مدرسین درباره اظهارات کمال حیدری، بعد از مطالعه و دقت در همه نوشته‌ها و اظهارات ایشان در جلسات متعدد جامعه مدرسین و نیز بررسی‌های لازم و اتمام حجت با ایشان صادر شده است.آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیحاتی درباره بیانیه این تشکل درباره کمال حیدری ارائه کرد. متن توضیحات آیت‌الله کعبی بدین شرح است:
۱_ این اطلاعیه بعد از مطالعه و دقت در همه نوشته‌ها و اظهارات ایشان در جلسات متعدد جامعه مدرسین و نیز بررسی‌های لازم و اتمام حجت با ایشان صادر گردیده است.
۲_ هدف از این اطلاعیه پایان دادن به فتنه گری و صیانت از عقاید شیعه و جلوگیری از اضلال و انحراف جامعه و اعلام موضع حق در باطل بودن سخنان خلاف اصول و موازین مسلم و مورد اتفاق است.
۳_ ایشان به ناحق مدعی جایگاه علمی و حوزوی و برخودار از تریبون رسمی درگذشته بود؛ بنابراین روشنگری توسط جامعه مدرسین در باره ایشان و امثال آن ضروری و وظیفه شرعی است.

علم‌الهدی: نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا تعطیل شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از مردم بخاطر تعطیلهای‌ پی‌درپی و اعمال محدودیتها دچار وضع اقتصادی بسیار بدی شده‌اند لذا نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا را تعطیل کرد بلکه باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شوند.سیداحمد علم‌الهدی روز پنجشنبه به نقل از وی در دیدار با سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی گزارش داد: متاسفانه شرایط اقتصادی همه استانهای کشور بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دچار مشکل شده است. وی ادامه داد: تصمیمات در خصوص اعمال محدودیتهای مرتبط با کرونا می‌بایست بر اساس شرایط هر استان باشد. نمی‌شود به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند امر و نهی کنیم و از طرفی هزینه‌های غربالگری را هم خودشان متقبل شوند. امام جمعه مشهد گفت: اگر محدودیتها اعمال می‌شوند لااقل هزینه‌های غربالگری زیر پوشش بیمه قرار گیرد. مسوولان بیمه سلامت پیگیر باشید تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم سلامت مردم به مخاطره نیافتد و هم وضع اقتصادی آنها بیش از این دچار مشکل نشود. وی افزود: افزود: می‌توان در مورد غربالگری قویتر عمل کرد زیرا این روزها ابتلاء به ویروس کرونا بیشتر شده که مستلزم همکاری تمام دستگاهها برای مهار آن است. آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وضعیت استیصال بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا برای جامعه پیش آمده است. اگر بخواهیم نسبت به گذشته بررسی کنیم با اینکه ویروس گسترش بیشتری پیدا کرده اما نسبت به روش درمان آن آگاهتر شده‌ایم.

درگذشت یک فرمانده ارتش به علت ابتلا به کرونا

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.استاندار مرکزی در پیامی درگذشت سردار قاسم جلیلوند را تسلیت گفته و آورده است:درگذشت امیر قاسم جلیلوند فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی و عضو فعال و تلاشگر شورای تامین استان مرکزی موجب تاسف و تالم فراوان شد.روز گذشته که بر بالین ایشان در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان حاضر بودم علائم حیاتی ضعیفی داشت و متاسفانه بیماری بر او غلبه کرد و او پس از یک هفته مقاومت در برابر بیماری کرونا به ملکوت اعلا پیوست و فقدانش در استان مرکزی محسوس و ملموس خواهد بود.خدمات ارزشمند ایشان در تمامی عرصه ها بویژه در دوران شیوع بیماری کرونا و اهتمام ایشان بر بسیج کردن نیروهای ارتش در استان برای کمک به پیشگیری از شیوع این بیماری منحوس و امداد رسانی به متولیان سلامت در راستای مقابله و درمان این بیماری، در کنار انجام وظیفه ذاتی ارتش به عنوان حافظ امنیت استان و کشور، بر کسی پوشیده نبوده و شایسته تقدیر است.اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان،همکاران محترم ارتش و مردم شریف استان مرکزی، از درگاه ایزد متعال برای آن فقید سعید علو درجات واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و طول عمر باعزت مسئلت دارم.

وزارت اطلاعات: ۴۳ نفر از دلالان بازار ارز در اصفهان دستگیر شدند

۴۳ نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز به اتهام ایجاد اخلال در بازار و افزایش کاذب قیمیت ارز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان اصفهان، 43 نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز که در استان اصفهان فعالیت داشتند؛ شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.متهمان با اقدامات خلاف قانون در بازار حقیقی و مجازی از جمله معاملات فردایی و دلالی عمده در بازار، ضمن ایجاد اخلال در بازار و افزایش کاذب قیمیت ارز، اقدام به کسب سودهای نامشروع کرده‌اند.بر اساس اسناد و مدارک پرونده، گردش مالی متهمان بالغ بر50 هزار میلیارد ریال بوده و مقادیر قابل توجهی ارزهای خارجی از متهمان کشف و ضبط گردید. باتوجه به سرنخ های به دست آمده، شناسایی و دستگیری افراد مرتبط در سایر استان‌ها در دست اقدام است.وزارت اطلاعات به اطلاع ملت شریف ایران می رساند؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ستاد خبری 113 وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

ابتلای وزیر رفاه به کرونا تأیید شد

حامد شمس رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مثبت شدن تست کرونا محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

جهانگیری: با عوامل اجتماع مشهد برخورد شود

معاون اول رئیس جمهور در دستوری از وزیر کشور خواست تا ضمن شناسایی عوامل تشکیل اجتماع استادیوم مشهد با آن‌ها برخورد قانونی انجام شود تا موارد مشابه آن تکرار نشود.دکتر جهانگیری در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر تجمعی نظیر راهپیمایی۱۳ آبان و ابراز تأسف از تجمع مشهد خطاب به دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت: مردم حق دارند از این اتفاق متعجب و نگران باشند، همه ما در قبال این حرکت غیر مسولانه و خطرزا مسئولیم.در این دستور که برای اطلاع و پیگیری به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ارجاع شده، آمده است: خطر تلفات انسانی کرونا یک هشدار ملی است، علاوه بر انتظار از مردم برای رعایت دستورالعمل ها، اقدامات سریع و به موقع همه دستگاه های مسئول هم ضروری است.

 نقوی‌حسینی: احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود

سیدحسین نقوی حسینی درباره وضعیت نامزدی سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اطلاعاتی که من دارم و شنیدم استمزاجی صورت گرفته و در آن استمزاج گفته شده آقای رئیسی و آقای قالیباف به مسئولیت های فعلی خودشان ادامه دهند و وارد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نشوند.وی افزود: با این اوصاف هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب تکثر نامزد برای انتخابات 1400 خواهیم داشت مگر آنکه شورای نگهبان در تعیین افراد مدیریت کند. البته اصلاح طلبان سال 92 لحظه آخر توانستند به تصمیم حمایت از حسن روحانی برسند حال آنکه روحانی اصلا جزء گزینه های مدنظر آنها نبود. این دوره هم احتمال دارد که این اتفاق بیفتد و اصلاح طلبان بیشترین نفع را از حضور نامزدهای متکثر در صحنه انتخابات ببرند.این فعال سیاسی اصولگرا درباره نزدیک ترین شخصیت به کرسی ریاست جمهوری تأکید کرد: سعید جلیلی نزدیک ترین فرد به کرسی ریاست جمهوری است.رئیس ستاد تهران «سعید جلیلی» در انتخابات سال92 درباره استفاده احمدی نژاد در سال 84 از نام شهید رجایی و تشبیه شدن جلیلی به احمدی نژاد ثانی در سال 92 اظهار کرد: {جلیلی} با احمدی نژاد خیلی فرق می کند. گرچه آن زمان این طور گفته می شد اما امروز وقتی می گویند احمدی نژاد، همه احمدی نژاد الان را در ذهن تصویر می کنند.نقوی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات یادآور شد: اگر تکثر نامزد را داشته باشیم سطح مشارکت خیلی پایین خواهد بود چون افرادی که الان مطرح هستند هیچ کدام جاذبه های لازم برای حضور عامه مردم در پای صندوق های رأی را ندارند. نامزدی شارکت حداکثری ایجاد می کند که بتواند قشر خاکستری جامعه را پای صندوق بیاورد والا اصولگراها و اصلاح طلبان ناب که پای صندوق می آیند. الان قشر خاکستری که اکثریت جامعه را تشکیل می دهد به خاطر اوضاع اقتصادی ناراحت است و هیچ کدام از نامزدهای مطرح را حلال مشکل خودش نمی بیند.وی درباره احتمال وقوع یک غافلگیری در نتیجه انتخابات سال 1400 گفت: در وضع موجود بعید است. حداقل باید یک سایه ای از چنین کسی الان وجود داشته باشد.این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأیید صلاحیت محمود احمدی نژاد در انتخابات 1400 گفت: خیر او قطعا تأیید صلاحیت نمی شود.

درخواست برادر قاضی منصوری از قوه قضاییه

برادر قاضی منصوری گفت: حسب پیگیری هایی که ما تاکنون داشته ایم تاکنون هیچ فیلمی که نشانگر آن باشد که حجت الاسلام قاضی منصوری در هتل دوک رومانی با پرتاب خودکشی کرده باشد وجود ندارد.برادر قاضی منصوری در رابطه با آخرین پیگیری های خانواده منصوری درباره قتل مشکوک برادرش به خبرنگار سایت مدارا گفت: حسب پیگیری هایی که ما تاکنون داشته ایم تاکنون هیچ فیلمی که نشانگر آن باشد که حجت الاسلام قاضی منصوری درهتل دوک رومانی با پرتاب خودکشی کرده باشد وجود ندارد و دراین خصوص اصلاً فیلمی به ایران ارسال نشده است و از نظر خانواده با توجه به احساس نا امنی شدیدی که آن مرحوم بیان میکردند محتمل ترین راه ترور ایشان می باشد که مجدداً از رئیس قوه قضائیه تقاضا داریم دستور بررسی آن صادر شود.وی اضافه کرد: به نظر میرسد سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی اطلاعات کامل دو شبانه روز حضور قاضی منصوری در محل اقامتگاه سفارت را به قوه قضائیه نداده است ولی ایشان به صورت تصویری و مکرر از محل اقامتشان در سفارت با بستگان صحبت میکردند که حاکی از این بود، محل اقامتشان سفارت بود.برادر قاضی منصوری همچنین خاطرنشان کرد: قوه قضائیه فیلم های دوربین مداربسته سفارت جمهوری اسلامی در بخارست را تحویل بگیرد تا ضمن مشخص شدن بخشی از حقیقت، مدت حضور ایشان در محل سفارت و جلسات وی باسفیر و دیگر عوامل سفارت و نتایج آن نیز مشخص شود.

 قالیباف در مجلس قرنطینه است

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ابتلا به کرونا در مجلس قرنطینه است.در پی انتشار خبری از سوی دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس مبنی بر در قرنطینه بودن رییس مجلس در خانه ملت، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای قالیباف در محل دفتر کارشان در مجلس قرنطینه هستند و اموراتی را که می‌توانند به تنهایی انجام دهند در محل کارشان پیگیری می‌کنند. وی افزود: آقای قالیباف تا امروز به منزل تشریف نبردند.محمدباقر قالیباف بامداد روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

پاسخ رائفی‌پور به منتقدان جشن بیعت مشهد

علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور که در مراسم جشن بیعت در ورزشگاه امام رضای مشهد سخنرانی کرد، به انتقادات از این مراسم پاسخ داده است.علی اکبر رائفی پور در واکنش به انتقادات گفته است:هییت مذهبی مجتمع امیرالمومنینِ مشهد پس از اخذ مجوزهای لازم و ارسال آنها برای بنده، از من برای سخنرانی در مراسم ‎عید بیعت دعوت کرد.با توجه به روال بودن برگزاری مراسمات مذهبی در ورزشگاه امام رضا(ع)، اخذ مجوزهای قانونی و شرط بنده مبنی بر رعایت پروتکل‌ها، پذیرفتم.‏مشاهدات بنده هنگام ورود به مراسم نیز حاکی از رعایت ضوابط بهداشتی بود؛ تست تب، شرط داشتن ماسک و... صندلی‌ها نیز یکی درمیان نشانه‌گذاری شده بودند.‏آنچه از روی جایگاه سخنرانی دیدم هم حاکی از تناسب نسبی در پراکندگی جمعیت بود. مراسمات عزاداری ماه محرم مشهد هم به همین شیوه در این ورزشگاه برگزار شده بود.‏بلافاصله پس از مراسم، تصاویری مغرضانه از زوایای افقی برای القای رعایت‌نشدن پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی منتشر شد.مشکل معاندان، برگزاری مراسمات باشکوه مذهبی است. هرسال بهانه‌ای برای به حاشیه بردن مراسم تجدید بیعت با امام زمان قرار می‌دهند.از رونق گرفتن ‎عید بیعت و به حاشیه رفتن مراسم بدعت‌آمیز نهم ربیع آتش گرفته‌اند.

جدال لفظی تند مشاور روحانی و یک نماینده مجلس
 
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در حساب توییتری خود نوشته بود: «از نظر آقای روحانی مجلس خوب، مجلسی است که تمام وقت اش را به لوایح کم خاصیت دولت که از مجلس قبل مانده بگذارند.
اما از نظر ما دولت خوب دولتی است که سیاسی کاری نکند و معیشت مردم را گروگان نگیرد.دولت لوایح اقتصادی را که به مجلس فرستاده رسیدگی نشده نام ببرد. #دولت_راستگویان».
آشنا پاسخ داد
در پاسخ به این توییت تند نماینده قم، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در توییتی نوشت: ««معیشت مردم را به گروگان گرفتن» اصطلاح کلیدی است که تلویزیون مزدور ایران اینترنشنال ساخت و اینک ورد زبان عده‌ای شده است که حاضر نیستند نهیب‌های رهبری را بشنوند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار