رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۶ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک زباله روز گذشته با حکم قضایی و حضور نیروی انتظامی در بخش خاوران این شهرستان جمع‌آوری و تعطیل شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 28 October 2020

زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند در حاشیه روستای محمود آباد بخش خاوران بودند که جمع آوری شدند و پسماندهای آنها نیز به آراد کوه منتقل شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری این واحدهای غیر مجاز با همکاری حوزه قضایی و بخشداری خاوران و اداراه محیط زیست شهرستان ری صورت گرفته است، افزود: متاسفانه شهرستان ری به دلیل قرار گیری در کنار مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه محل خوبی برای متخلفان زیست محیطی شده است.

عبادتی ابراز کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری با صاحبان این مراکز غیرمجاز جمع آوری و تفکیک زباله چندین مرحله اخطاریه زیست محیطی صادر کرده است که به علت عدم توجه این افراد این مراکز جمع آوری شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری برخورد با مراکز غیرمجاز دپو و تفکیک زباله در شهرستان ری شدت گرفته است، بیان داشت: ۳۰ واحد غیرمجاز دپوی پسماند از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان ری جمع آوری شده‌اند.

عبادتی ادامه داد: صاحبان اراضی این مجتمع های غیرمجاز جمع آوری زباله بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی مجازات خواهند شد.

وی اضافه کرد: این واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله با جمع آوری پسماندهای پلاستیکی، مقوا، فلزات و سایر اقدام بازیافتی از مناطق مختلف تهران در روستاهای بخش خاوران باعث مزاحمت برای مردم و آلودگی محیط زیست می شدند.

این مسئول با بیان اینکه شیرابه‌های زباله‌ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده است، عنوان کرد: صاحبان این واحدهای غیر مجاز در ساعات شب اقدام به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم‌های مس و آهنی می‌کنند که این امر موجب آلودگی شدید هوا می‌شود.

بخش خاوران با مرکزیت قیامدشت از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار